Znalazłem schemat niby do Bravo-Brava.Może będzie pasował
Bravo.jpgBravo_2.jpg
Popraw sobie odmę,bo masz cały wąż mokry.Sprawdzałeś czy świece są dobre
Znalazłem schemat niby do Bravo-Brava.Może będzie pasował
Bravo.jpgBravo_2.jpg
Popraw sobie odmę,bo masz cały wąż mokry.Sprawdzałeś czy świece są dobre
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
dzięki za schemat, wydrukuję, podjadę z nim do elektryka niech sprawdzi dokładnie to wszystko wraz ze świecami bo nie mam za bardzo czasu teraz
tzn którą rurę? kolanko idące od kolektora było pęknięte jakieś 2 lata temu, mechanik tak zrobił i powiedział że będzie w porządku, poci się tylko przy łączeniu ale oleju nie ubywa. Chyba że chodzi Ci o tę rurkę z pierwszego zdjęcia
Witam serdecznie
Proszę o pomoc, ponieważ mam podobny problem z Bravo 2000 1.9 jtd 105KM.
Mianowicie nie odpala na zimnym silniku, a nawet po postoju 2-3h.
Po podłączeniu pod komputer wyskakuje tylko błąd Egr który jest od czasu gdy go kuiłem w 2008r więc nie może być przyczyną
W tej chwili odpala mi tylko po długim kręceniu i tylko i wyłącznie na"PLAKA".
Jak już odpali to silnik pracuje równy, żadnych zakłóceń i mogę jeździć bez problemu, chyba że np zostawię go pod sklepem na np 2h, to znowu muszę zapodać PLAKA żeby odpalił.
Kiedyś miałem już taki problem, podłączyłem kompa - błąd przepływomierz, wymieniłem i grało.
Objawy ma jak przy przepalonych świecach ale jak z 4 lata temu wymieniałem świece to najpierw komputer sygnalizował to migającą kontrolką świec po odpaleniu.
A w tej chwili nic nie mruga tzn. przekręcam kluczyk, kontrolka świec zapala się na 2-3 sek i gaśnie.
Ostatnio przeczyściłem kable od świeć, sprawdziłem przekaźnik, styki, akumulator, masę , kable i wszystko gra.
Problem zaczął się z 2-3 miesiące temu - coraz dłużej i dłużej i dłużej trzeba było kręcić aż wkońcu skończyło się na odpalaniu po przez podanie PLAKA do tej rury co przez przepływomierz przechodzi.
Co może być przyczyną ?
Wygląda na to że pompa CR nie daje wystarczającego ciśnienia paliwa i dlatego ECU nie pozwala odpalić silnika. Sprawdź jakie ciśnienie masz w układzie wysokiego ciśnienia pod czas kręcenia rozrusznikiem.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
dobrze Zielony radzi. sprawdź również jakie masz obroty podczas kręcenia rozrusznikiem. już teraz dobrze nie pamiętam jakie mają być ale na pewno ponad 200 obr/min.
Dziękuje za podpowiedzi.
Obroty rozrusznika sprawdzę pewno podłączając pod komputer i zaznaczając opcję obroty sinika w eduskan podczas odpalania.
A czy tak samo sprawdzę ciśnienie w układzie wysokiego ciśnienia pod czas kręcenia rozrusznikiem ?
Będzie to oznaczone jako ciśnienie paliwa w eduskan?
Pompa CR to pompa paliwa? Czy to ta listwa Comon Rally od wtrysków ?
Pompa CR wytwarza ciśnienie na szynie CR czyli na wtryskach.
Zaznacz obroty,zmierzone ciśnienie paliwa i otwarcie regulatora ciśnienia paliwa/oczywiście oczekiwane i zmierzone.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Dzięki za schemat
Panowie poszedłem za waszą radą :
sprawdziłem ciśnienie paliwa i obroty rozrusznika podczas rozruchu.
Obroty rozrusznika skakały od 80 obr/min do ok. 250 obr/min, i była również różnica w ciśnieniu paliwa,a ciśnieniem paliwa oczekiwanym tylko akurat nie chwyciłem tego na foto.
(wstawiłem kilka foto z Eudscan podczas rozruchu)
Załącznik 17711
Załącznik 17712
Załącznik 17713
>>>> a to foto po odpaleniu na plaka bo inaczej nie chciał (foto prarametry ciśnienia):
Załącznik 17714
Załącznik 17715
>>>> Błędy
Załącznik 17716
Błędy po skasowaniu:
Załącznik 17717
Prosił bym o komentarz.
Z góry dziękuje.
Ostatnio edytowane przez Bravo2000 ; 30-11-2014 o 16:59
foto nie działa. wstaw ponownie.
Podłączyłem jeszcze raz eduscan, przyjrzałem się dokładnie i spisałem parametry:
PODCZAS KRĘCENIA PRZY ROZRUCHU :
Obroty rozrusznika : 250-270 obr/min
Ciśnienie paliwa oczekiwane : 416 bra
Ciśnienie paliwa wytwarzane podczas rozruchu: 400 bar
Regulator ciśnienia paliwa : 40%
No i bez plaka nie odpala.
Ostatnio edytowane przez Bravo2000 ; 30-11-2014 o 22:10 Powód: Dopisać
A moze immo cos nie teges
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Immobilaizer myśle, że jest ok bo przy przekręceniu kluczyka na desce zapala się kontrolka KLUCZYK i po chwili gaśnie,a na eduskcan nie ma też błędu.
Ciężka sprawa, bo równie dobrze może być to coś poważnego, albo równie banalnego.
Równie dobrze może być to słaby aku lub rozrusznik, czemu rozrusznik a dlatego, ze będzie kręcił równo, ale za wolno. Sterownik (ECU) ma zaprogramowaną pewną wartość, prędkość obrotową silnika wytwarzaną przez rozrusznik przy ktorej dopiero następuje wtrysk paliwa do cylindrów, wystarczy "głupie" 10obr/min wolniej i auto nie odpali.
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa