Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 42
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    napisze jeszcze raz.
    weź lapropa i podepnij jak zimny
    włacz zapłon i ustaw sobie abys widział cisnienie na listwie,najlepiej na wykresie.
    prawidłowo cisnienie powinno narastac do 300 bar i tak trzymac (jesli cos bedzie z wtryskami nie tak, to cisnienie bedzie skakac)
    po operacji krecenia, jak nie odpali, podejdz do rury wydechowej i zobacz czy wydobywa sie dym, zwykle biały lub niebieski

    jesli tak, to wtrysk masz, ale nie odpala z powodu złego grzania swiec, lub niskiej kompresji

    zwracaj uwage tez na temperature paliwa jaka pokazuje sterownik. bo to od niej uzaleznia dawke wtrysku rozruchowego, temperatura paliwa, powinna byc podobna do temp. otoczenia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Lubianka
    Wiek
    39
    Postów
    17
    Auto
    fiat brava 19 jtd
    Rocznik
    1999
    Cisnienie na pompie mialem 302 bar.jeszcze raz dokladnie musze sprawdzic podgrzewacz paliwa jakie powino byc napiecie na grzalce bo napewno nie 12 vol

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    według schematu, to podgrzewacz ma swój przekaznik:
    sterowanie
    + zze sterownika swiec
    - sterowanie z ecu

    zasilanie z bezpiecznika 60A tego samego co sterownik swiec. po drodze jeszcze jest bezpiecznik 25A zielono czerwony kabel, tam powinno byc 12v po zapłonie

    wywnioskowac mozna, ze jesli swiece nie grzeja to filtr tez nie


    Podgrzewaczzasilany jest 2v

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    poprawka, jesli to cf2
    to podgzrewanie jest takze przez przekaznik i bezpiecznik 15A ze stałego plusa

    Steruje nim wyłącznik termiczny, a plus sterowania jest z alternatora

    ale tak czy inaczej ma byc 12v na zapalonym silniku, podgzrewacz nie grzeje jak silnik nie pracuje

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Lubianka
    Wiek
    39
    Postów
    17
    Auto
    fiat brava 19 jtd
    Rocznik
    1999
    Ten bespiecznik 25a to gdzie on sie znajduje w komoze silnika czy w srodku

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    od rana testy na dworze -8
    temperatura paliwa -7,5 ( podgrzewacz raczej działa bo temperatura ciągle wzrastała)
    temp silnika -7
    odpalał dokładnie tak jak wczoraj przy -14. Załapuje jakby na kilka tłoków i wspomagam tę agonie rozrusznikiem. 3 razy i odpalił. Załapuje od pierwszego razu.

    Wrzucam kika urywków z logów w 3 miejscach widać że cisnienie spada podczas odpalania. Ale nie wiem w jakim stopniu jest to akceptowalne

    https://drive.google.com/folderview?...Hc&usp=sharing

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    mało moge wywnioskowac z tych logów, bo mam tylko czas i cisnienie, a niewiem kiedy silnik sie kreci i z jakimi obrotami.

    Ale z tych logów to wynika, ze cisnienie podczas rozruchu masz zbyt wysokie, Wtedy tez nie odpali, bo dla bezpieczenstwa bedzie rozłączał wtrysk

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    a jesli cisnienie zbyt wysokie podczas rozruchu, to "element ograniczający cisnienie" czyli popularny regulator na pompie do wymiany

  8. #22
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,527
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Odepnij jeszcze przepływomierz i dodatkowo czujnik temp. Spróbuj odpalić.

    Komputer powinien przyjąć "awaryjny" tryb.
    Ogólnie ciśnienie faktycznie za wysokie, choć nie do końca może to być wina.
    Sam czujnik ciśnienia ma podobne objawy.
    Czy bulgocze Ci w baku?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    57
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Cytat Napisał smoczo19 Zobacz post
    Witam koledzy mam ten sam problem z odpalaniem mojej Bravy. Bylem juz u kolegi a kompie i nic ciekawego nie pokazal. Co by moglo zaszkdzic w odpalaniu. I kolega kaza mi tez zrobic test przelewowy wtryskiwaczy. Lub srawdzenie cisnienia na tlokach.
    i dobrze Ci kolega doradził - zrób test przelewowy i zapodaj filmik bo mogą już wszystkie 4 lać dlatego masz już duży problem w odpaleniu (u mnie 2 lały , ale po minucie odpalał , tylko że zadymił na czarno po odpaleniu ) co do ciśnienia na garach to bym się nie czepiał bo masz ze 250kkm przejechane i smarowane od dołu i góry olejem jedynie rozrząd może się wyklepał , ale jak piszesz że po 1 odpaleniu już pali , to silnik się nie zagrzał i jest szczelność więc zrób ten test

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Lubianka
    Wiek
    39
    Postów
    17
    Auto
    fiat brava 19 jtd
    Rocznik
    1999
    Zrobie ten test i zapodam filmik tylko narazie jestem chory i sie nie wybieram do auta.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Odepnij jeszcze przepływomierz i dodatkowo czujnik temp. Spróbuj odpalić.

    Komputer powinien przyjąć "awaryjny" tryb.
    Ogólnie ciśnienie faktycznie za wysokie, choć nie do końca może to być wina.
    Sam czujnik ciśnienia ma podobne objawy.
    Czy bulgocze Ci w baku?

    U mnie w tej konfiguracji grzało cały czas świece, a dodatkowo wentylator chłodnicy był włączony nawet po zgaszeniu auta. Wyłączył się po wyjęciu kluczyka.

    Jutro zrobię logi z obrotami. Ale wydaje mi się że czujniki są ok bo pokazują prawidłowe temperatury rano.

    Mógłbym prosić o wyjaśnienie kilku nieścisłości dot. testu wtryskiwaczy. Mam go robić na zimnym silniku czy rozgrzanym?
    Rozumiem że odpalam auto na minute i czytam ile się przelało np do strzykawek na przelewach. Więc jak stwierdzić czy wszystkie są padnięte skoro ilość ON będzie podobna ? Ile paliwa powinno sie tam nalać maksymalnie lub minimalnie. Róznica nie powinna być większa niż 25% ale skoro jej nie ma ?

    Co do ciśnienia paliwa jeśli jest zbyt wysokie to teoretycznie regulator mógłby je upuścić ale tego nie robi. przy odpalaniu otwiera sie do 15% ?

    Gdyby wszystkie wtryski padły to auto chyba by kopciło i słabo jechało. Ja mam problem przy pierwszym odpaleniu
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 01-02-2014 o 15:54

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    57
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    U mnie w tej konfiguracji grzało cały czas świece, a dodatkowo wentylator chłodnicy był włączony nawet po zgaszeniu auta. Wyłączył się po wyjęciu kluczyka.

    Jutro zrobię logi z obrotami. Ale wydaje mi się że czujniki są ok bo pokazuja prawidłowe temperatury rano.

    Mógłbym prosić o wyjaśnienie kilku nieścisłości dot. testu wtryskiwaczy. Mam go robić na zimnym silniku czy rozgrzanym?
    Rozumiem że odpalam auto na minute i czytam ile się przelało np do strzykawek na przelewach. Więc jak stwierdzić czy wszystkie są padnięte skoro ilość ON będzie podobna ? Ile paliwa powinno sie tam nalać maksymalnie lub minimalnie. Róznica nie powinna być większa niż 25%

    Co do ciśnienia paliwa jeśli jest zbyt wysokie to teoretycznie regulator mógby je upuścić ale tego nie robi. przy odpalaniu otwiera sie do 15%
    Witam . test przelewowy robisz nie ważne czy na ciepłym czy zimnym silniku . chodzi o wtryskiwacze czy leją czy nie - i ważne czy wszystkie leją - dobrze dać filmik żeby zdiagnozować

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Lubianka
    Wiek
    39
    Postów
    17
    Auto
    fiat brava 19 jtd
    Rocznik
    1999
    Umnie jak odpiolem wtyczke zcujnika temperatury. To nic sie nie polepszylo przy odpalaniu z rana. A mam jeszcze pytanie co do testu wtryskow.wystarczy jakbym wyciagnol tylko te kruce zwtryskow i zacol krecic.czy trzeba zalozyc wezyki i do szczekawek nalac.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    zrób jeszcze raz logi tak jak trzeba.
    te wtryski naprawde rzadko padają
    moim zdaniem problem masz z regulatorem cisnienia na listwie, ale trzeba to potwierdzic logami.
    Zbyt wysokie cisnienie takze nie pozwoli odpalic silnika

    jak chcesz zrob test, odepnij wtyczke od regulatora i zobaczile napompuje.


    i sam sobie odpowiedz na pytanie, dlaczego przy tak wysokim cisnieniu nie odpala

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    jeszcze piszesz, ze proboje odpalac odrazu, pozniej jak dłuzej krecisz juz nie

    wszystko staje sie jasne.

    Najbardziej tylko wprowadzileś w bład mnie jak napisałeś, że cisnienie masz równe 300bar, co jest nieprawda, widac po logach.

    Jak chcesz aby ktos pomógł to pisz tak jak jest w rzeczywistosci, podejrzewam, ze wczewniej nawet na to nie patrzyłeś

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Lubianka
    Wiek
    39
    Postów
    17
    Auto
    fiat brava 19 jtd
    Rocznik
    1999
    Witam.probowalem zrobic ten test z wtryskiwaczami.i odpiolem te spinki z wrtryskow i wyciagnelem te kruce.koleka zaczol krecic rozrusznikem i z tych krucy zaczela lac sie ropa moim zdaniem jest to waz przelewowy i niepowinna sie lac ropa.a z wtryskow nie zaowazylem zeby leciala ropa. Po odpaleniu obserwowalem tlumnik i zaowazylem czarny dym naprzemianz bialym przez tak minute.a po przegazowaniu robil sie czarny.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał smoczo19 Zobacz post
    Witam.probowalem zrobic ten test z wtryskiwaczami.i odpiolem te spinki z wrtryskow i wyciagnelem te kruce.koleka zaczol krecic rozrusznikem i z tych krucy zaczela lac sie ropa moim zdaniem jest to waz przelewowy i niepowinna sie lac ropa.a z wtryskow nie zaowazylem zeby leciala ropa. Po odpaleniu obserwowalem tlumnik i zaowazylem czarny dym naprzemianz bialym przez tak minute.a po przegazowaniu robil sie czarny.
    Jak na tej podstawie możesz ocenić czy wtryski są ok ? Nie chodzi o to żeby sprawdzić czy coś się wylewa tylko ile, w jakim czasie i jakie sie różnice (sam ocenić tego do końca nie potrafie) na powrocie zawsze będzie ON. Po to podłącza się strzykawki żeby zmierzyć skąd najwięcej się wylewa itp.
    a jeślli wszystko wycieka Ci na silnik to precyzyjnie nie dasz rady powiedzieć ile z którego wyciekło. Ja zrobiłem przyrządzik do testów wtrysków za całe 10zł

    Cytat Napisał robert199 Zobacz post
    ajbardziej tylko wprowadzileś w bład mnie jak napisałeś, że cisnienie masz równe 300bar, co jest nieprawda, widac po logach.

    Jak chcesz aby ktos pomógł to pisz tak jak jest w rzeczywistosci, podejrzewam, ze wczewniej nawet na to nie patrzyłeś
    Nie chciałem nikogo wprowadzać celowo w błąd bo mi najbardziej zależy żeby auto zaczęło działać tak jak trzeba. Po prostu źle patrzyłem jak w miarę szybko odpalał to na wykresie widać było od razu oscylacje wokół 300. Mój błąd.
    Tobie jestem naprawdę bardzo wdzięczny za cenne rady i pomoc
    (2óch mechaników stwierdziło że skoro nie odpala to trzeba wymienić świce etc. kiedy powiedziałem że to już po wymianie to ich gasiło jeden powiedział że wtryski leją, JTD to dobra jednostka i dość popularna nie wyobrażam sobie naprawiać jakiegoś nowego auta. Mechaników jest wielu ale dla 70% komputer to szatański wymysł)

    Zrobiłem dziś logi jednak temperatura w okolicach 0 i odpalił bardzo dobrze

    https://drive.google.com/folderview?...Hc&usp=sharing
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 02-02-2014 o 14:59


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Brava - Mrozy.. A w samochodzie zimno..
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 12-02-2017, 08:01
  2. Centralny zamek vs. mrozy
    Napisany przez sadrak na forum Croma
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 12-12-2012, 09:01
  3. [ukł. zapłonowy] trudność w odpaleniu PUNTO 2
    Napisany przez lukas8288 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-11-2012, 11:06
  4. Bravo 1.8 - Zaraz po odpaleniu kangurzy przy próbie ruszenia..
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-08-2012, 09:34
  5. Fiat Bravo 1.9td 100koni. pływają obroty na zimnym silnik po odpaleniu
    Napisany przez Kamilos28 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-01-2012, 21:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dawka rozruchowa bravo td

mala dawka rozruchowa bravo td

1.9 jtd nie odpala w mrozy

fiat bravo 2 reakcja na mrozy

trzeba dlugo krecic zeby pokazalo sie paliwo na wtryskach 1.9 tdi

dawka rozruchowa jtd

1.9 jtd zmiana dawki rozruchowej paliwa

fiat croma 1.9 jtd dawka rozruchowa paliwa

1.9 jtd nie odpala po mrozach

jtd po mrozach nie odpala

jtd zgasl nie odpala mroz

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl