Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 42
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT

    bravo 1.9JTD mrozy i trudność w odpaleniu

    Witam
    Po ostatnich mrozach tj -14 nie mogłem odpalić auta, troszkę jakby załapywał przy kręceniu ale nie dał rady.

    Wiec sprawa wydała sie być jasne, aku w miarę ok bo jednak kręcił dośc długo więc wymieniłem
    komplet świec żarowych
    filtr paliwa
    filtr powietrza
    olej + filtr
    zatankowałem pół baku paliwa diesel gold
    wlałem od razu antyżel + płyn do czyszczenia wtrysków.
    Stwierdziłem że jestem tak uzbrojony że żaden mróz mi nie straszny ( auto stoi pod blokiem, ubiegłą zimę idealnie palił )

    Jednak teraz przy mrozie -7 problem jest nadal aktualny muszę dosyć długo kręcić przed odpaleniem. Łapie po kilku obrotach ( jak mam już zamiar odpuścić) ewentualnie zaraz za drugiem razem. Co dziwne na rozgrzanym( po 5km) silniku podobnie odpala.
    Nie mam pomysłu co sprawdzać więcej

    Komputer nie pokazuje błędów, tylko EGR i czasami świece żarowe ale to problem 3 od grzania wody bo do głowicy wkręciłem nowe i testowałem czy dochodzi do nich prąd i jest ok.

    W lato mialem problem z czujnikiem położenia wału .. wtedy co jakiś czas wogóle nie chciał odpalić. Wymieniłem na nowy bosch i przeszło więc to raczej nie on.

    Jeszcze jedno na ścianie grodziowej po lewej stronie znajduje się bezpiecznik ( duży i na 70A ) czemu on służy wygląda na przegrzany ?
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 29-01-2014 o 20:47



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    bezpiecznik jest od swiec zarowych, napiecie na swiece mozesz miec, ale natężenie zbyt małe, mozesz dla próby zmostkowac ten bezpiecznik

    ale to nie wyjasnia problemu po rozgrzaniu, jak masz mozliwosc to podłącz pod kompa przy rozruchu i obserwuj jakie masz cisnienie paliwa podczas krecenia, minimum to 180 bar, aby komp otworzył wtryski.

    Jest jeszcze czynnik temperatury, jak będzie zle pokazywał temp. to dawka rozruchowa bedzie zbyt mała i tez bedzie trzeba długo krecic

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    myślałem że ten bezpiecznik jest od wentylatora chłodnicy był mocno sfatygowany (przytopiona obudowa, i przypalone miejsca styków, przegrzany że aż kruchy).. w sumie dlatego go wyciągnąłem w częściach a świece na zapłonie zapalają sie i gasną jakby grzały.

    Z komputerem nie mam problemu używam Multiscan i odpalałem sprawdzając ciśnienie ale.. nie był wtedy bardzo zimny samochód ale prawie od razu pokazuje się 300 na wykresie nie widać niższej wartości, ewentualnie na wyższych obrotach ciśnienie mierzone oraz docelowe pokrywają się prawie idealnie. Rano sprawdzę jeszcze raz

    Temperature mierzyłem i przy temperaturze na dworze -7 pokazało -3,5 stopnia ( na zapłonie świece się załączyły i wydaje mi sie że podgrzały troszkę płyn ale to tylko moja teoria) po odpaleniu szybko i liniowo narastała co 0,1stopnia. Dziś próbowałem odpiąc ten czujnik ale świece nie gasły po max 10s grzania auto odpaliło dużo szybciej. ( normalnie świece szybko się wyłączają na zapłonie ) minusem było to że wentylator chłodnicy zaczął wtedy dmuchać i przestał dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

    Ogólnie dziekuje za rzeczową podpowiedź

    Jeszcze dodam że po odpaleniu przy najwięszym mrozie po chwili dzialania zaświeciła się marchewa i świeciał ok 40km potem zatankowałem inne paliwo i jeszcze na stacji zgasła.
    Dziś przy odpalaniu bez czujnika temp. również sie zaświeciła ale po chwili chodzenia na wolnych obrotach i paru sekundach na 1300 zgasła. Przy kolejnym odpaleniu juz się nie świeciła
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 29-01-2014 o 21:34

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    prawdopodobnie miałes spalona swiece która robiła zwarcie i przegrzało instalacje elektryczną do swiec, pewnie trzeba bedzie powymieniac grube kabla do bezpiecznika i swiec, poczyscic styki

    tam płynie nawet 50A jak swiece grzeja, pewnie nie masz czym zmierzyc takiego pradu

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    z tego co piszesz to problem jest tylko z podgrzewaniem swiec, cisnienie masz ok
    Z doswiadczenia wiem, ze jakby swiece wogóle nie grzały to przy -10 silnik po długim kreceniu odpali, a jak zdrowy jtd to nawet przy -15 odpala bez wiekszej różnicy

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    możliwe że nadal mam w podgrzewaczu płynu kiepskie świece, ale one są tak zapieczone że chyba nową obudowę muszę kupić i dopiero wkręcić 3 świece.

    Będe potrzebował wymienić ten bezpiecznik ( 2 lata temu to robiłem bo był w podobnym stanie)- założyć jednak będe musiał również nowe gniazdo do niego bo to jest po przegrzewane ( mam nadzieje że pomoże).

    Jeszcze jedno czy w JTD występuje element jak zawór zwrotny paliwa ? lub coś co może upuszczać ciśnienie. Chociaż nie jestem pewien czy to nie element ze starego TDI z pompą rotacyjną. Bo dziwi mnie że po kilku km również najlepiej nie odpala, chociaż w lato nie było najmniejszego problemu i do ostatnich mrozów odpalałem idealnie.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    w tym układzie niema zaworu zwrotnego, bo nie potrzeba, jest pompka paliwa która powinna zrobic 3 bary po kazdym przekreceniu zapłonu, to wystarczy aby układ był zasilony paliwem nawet jakby sie cofało.

    dodam, ze bez sprawnej pompki w zbiorniku auto tez zapala ale czasem trzeba dłużej pokrecic i jest to po dłuższym postoju

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    pompka jest ok najprawdopodobniej, po wymianie filtra słychac było bulgot w baku przez napełnianie filtra.
    A czy regulator paliwa może być winny takiej sytuacji czy odpowiada tylko za wysokie obroty? chciaż po odpalaeniu wartości się pokrywają mierzone z docelowymi.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    regulator cisnienia na pompie, służy ograniczaniu cisnienie, jego zadaniem jest puszczenie cisnienia wtedy kiedy jest wyzsze niz założone przez sterownik.

    Jak masz 300bar przy kreceniu to jest bardzo dobrze, układ wtryskowy sprawny

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Dzięki za pomoc. Wielkie bro dla Ciebie. Może uda sie wskrzesić bravurę

    Dziś rano temperatura -10
    Odpalił ale po 4tym kręceniu. Co może być istotne łapał już za pierwszym razem.
    PO odpaleniu kilka sekund go potrząsało. Po 5km jazdy odpala idealnie.
    POdpowiedzcie co wymienić, dziś wezmę się za obudowę bezpiecznika bo jest powypalana i może za mało prądu na świece idzie. Na szybko założę skręcany z bezpiecznikiem rurkowym z car audio, będzie go najłatwiej kupić

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    najprosciej tak:

    Weź porzadny kabel rozruchowy i podgzrej swiece bezpośrednio, jak wtedy odpali to masz jasną sprawę

    Naprawde wygląda na problem w podgrzewaniu świec. Założe sie, ze jak poodpinasz wszystkie swiece to różnicy w odpalaniu nie bedzie.

    Problemem moze byc wypalony przewód, wypalone styki na przekaźniku, zgrzana obudowa bezpiecznika, tez napewno niema przehjscia odpowiedniego, mozesz jeszcze szukać gdzie sie grzeje kabel, tam jest problem. NIgdzie nie powinien sie grzac

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    jutro będe walczył w garazu, pod blokiem ledwo co pozbyłem się gniazdka bezpiecznika, przy -10 dziesięciu palce ledwo się zginają.
    Wydaje mi się że odpala troszkę lepiej bo było w bardzo słabym stanie. Dziś -14 i auto za 3-tym razem ale odpaliło. Fakt że cały czas "załapywało" ale troszkę mu brakowało. PO odpaleniu chwile nim potrząsało i chodził nie równo. Po 5ciu minutach "chodzenia" wróciłem do mieszkania i pół godziny później odpalił idealnie.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    20140131015.jpg

    Podpowie może ktoś jeszcze co to za wtyczka ? domyślam sie że powinien siedzieć tam bezpeicznik tylko nie wiem jaki i za co on odpowiada.

    Co do odpalania wyczyściłem dziś centralkę, styki nie były w najleszej kondycji ale tragedii również nie było. Wydaje mi się że problem moze leżeć po stronie paliwa tj wstrysków i będe musiał wykonać test przelewowy

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    57
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Cytat Napisał jacjacek Zobacz post
    Witam
    Po ostatnich mrozach tj -14 nie mogłem odpalić auta, troszkę jakby załapywał przy kręceniu ale nie dał rady.

    Wiec sprawa wydała sie być jasne, aku w miarę ok bo jednak kręcił dośc długo więc wymieniłem
    komplet świec żarowych
    filtr paliwa
    filtr powietrza
    olej + filtr
    zatankowałem pół baku paliwa diesel gold
    wlałem od razu antyżel + płyn do czyszczenia wtrysków.
    Stwierdziłem że jestem tak uzbrojony że żaden mróz mi nie straszny ( auto stoi pod blokiem, ubiegłą zimę idealnie palił )

    Jednak teraz przy mrozie -7 problem jest nadal aktualny muszę dosyć długo kręcić przed odpaleniem. Łapie po kilku obrotach ( jak mam już zamiar odpuścić) ewentualnie zaraz za drugiem razem. Co dziwne na rozgrzanym( po 5km) silniku podobnie odpala.
    Nie mam pomysłu co sprawdzać więcej

    Komputer nie pokazuje błędów, tylko EGR i czasami świece żarowe ale to problem 3 od grzania wody bo do głowicy wkręciłem nowe i testowałem czy dochodzi do nich prąd i jest ok.

    W lato mialem problem z czujnikiem położenia wału .. wtedy co jakiś czas wogóle nie chciał odpalić. Wymieniłem na nowy bosch i przeszło więc to raczej nie on.

    Jeszcze jedno na ścianie grodziowej po lewej stronie znajduje się bezpiecznik ( duży i na 70A ) czemu on służy wygląda na przegrzany ?
    jaki masz silnik ? 182B4000 ? r ocznik ? na obd II czy 3 piny ? czy masz podgrzewacz na filtrze paliwa?- tu zacznij . Bezpieczniki to ostrożnie dopinaj , miałem tipo i fiat lubi coś unowocześnić wsadziłem wszędzie gdzie nie było 10A i ...............kawałek instalki poszło z dymem więc jeśli chcesz w to miejsce wsadzić bezpiecznik to lepiej załącz zapłon i i zewrzyj miejsce kawałkiem miedzi z linki miedzianej (ze 2 sploty) jak błyśnie to lepiej nic nie wsadzaj
    Ostatnio edytowane przez pit14 ; 31-01-2014 o 20:19

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    tak zgazdza się 182B4000 silnik cf2 czyli 105km auto przejściówka z 2000/2001 rożni się filtrem paliwa. Ten ma ogrzewacz i od spodu jak mniemam automatyczny spust wody.
    Co do pustej obudowy bezpiecznika to korci mnie że mógłbym coś usprawnić, bo tai gruby kabel może być istotny, ale też nie chce nic zepsuc. mam podobne obawy do sytuacji która opisałeś.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Lubianka
    Wiek
    39
    Postów
    17
    Auto
    fiat brava 19 jtd
    Rocznik
    1999
    Witam koledzy mam ten sam problem z odpalaniem mojej Bravy. Bylem juz u kolegi a kompie i nic ciekawego nie pokazal. Co by moglo zaszkdzic w odpalaniu. I kolega kaza mi tez zrobic test przelewowy wtryskiwaczy. Lub srawdzenie cisnienia na tlokach.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Brava - Mrozy.. A w samochodzie zimno..
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 12-02-2017, 08:01
  2. Centralny zamek vs. mrozy
    Napisany przez sadrak na forum Croma
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 12-12-2012, 09:01
  3. [ukł. zapłonowy] trudność w odpaleniu PUNTO 2
    Napisany przez lukas8288 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-11-2012, 11:06
  4. Bravo 1.8 - Zaraz po odpaleniu kangurzy przy próbie ruszenia..
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-08-2012, 09:34
  5. Fiat Bravo 1.9td 100koni. pływają obroty na zimnym silnik po odpaleniu
    Napisany przez Kamilos28 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-01-2012, 21:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dawka rozruchowa bravo td

mala dawka rozruchowa bravo td

1.9 jtd nie odpala w mrozy

fiat bravo 2 reakcja na mrozy

trzeba dlugo krecic zeby pokazalo sie paliwo na wtryskach 1.9 tdi

dawka rozruchowa jtd

1.9 jtd zmiana dawki rozruchowej paliwa

fiat croma 1.9 jtd dawka rozruchowa paliwa

1.9 jtd nie odpala po mrozach

jtd po mrozach nie odpala

jtd zgasl nie odpala mroz

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl