Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Lubasz
    Wiek
    32
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 jtd CF3

    Bravo 1.9 JTD strasznie mułowaty

    Więc tak...
    Od prawie 4 miesięcy staram się uporać z zamułem mojego auta.
    Auto kupiłem jak się okazało z uszkodzonym silnikiem, tzn krzywym wałem. Wymieniłem słupek z tłokami.
    Do rzeczy, auto miało uszkodzony przepływomierz (ten drucik był normalnie pęknięty w przepływce)
    Przepływomierz kupiłem używany, a wymieniałem go już 3 razy, bo za każdym razem było to samo...
    Po podłączeniu auta pod Multiecuscan mam cały czas stałe napięcie na przepływomierzu, począwszy od przekręcenia stacyjki, przez odpalenie i wchodzenie silnika do obroty cały czas mam sygnał na wyjściu z przepływomierza 3V.

    Samochodem obecnie jeżdżę z odpiętym przepływomierzem, gdyż przy podpiętym nie wkręca się wyżej jak 3000 obrotów.
    EGR zaślepiony, katalizatora nie ma. nie dymi na siwo, ani nie kopci na czarno jak się da w palnik. Auto na prawdę ma potencjał, bo jak jadę w trasie powiedzmy przy 120 km/h to pedał gazu jak osiągnę tą prędkość mam na prawdę delikatnie wciśnięty żeby tą prędkość trzymać... co z tego jak auto przyspiesza jak Peugeot 306 1.9d bez turbiny, który ma 69km, z którym mam styczność, a może nawet gorzej od Peugeota...

    Nie wiem gdzie mam szukać problemu, mierzyłem napięcia na kostce do przepływomierza i wszystko jest książkowo.
    Na komputerze mam tylko jeden błąd (P0380 - Board Relay, thermostarter or preheat. ECU. - miga kontrolka od świec żarowych przez jakiś czas po czym gaśnie), jak podpięty mam przepływomierz. Wtryski się nie palą, czy podpięty, czy nie.

    Doradźcie coś, jeśli o czymś zapomniałem to napiszę czy sprawdziłem itd.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja bym przewdzonił instalacje od przepływki do ECU bo po jej odpięciu powinien wywalić błąd..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Lubasz
    Wiek
    32
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 jtd CF3
    Po odpięciu przepływki i podłączeniu kompa pojawia się błąd..

    Po skasowaniu błędów przy podpiętym przepływomierzu nie ma żadnych błędów (prócz tych świec), a po wejściu w parametry mam cały czas stałe nie zmieniające się napięcie na wyjściu z przepływomierza( przy przekręconym kluczyku powinien być 1V, a zależnie od wciskania gazu itd wahać się nawet do 5v, gdzie 5V to wartość maksymalna, u mnie jest cały czas 3V), co odpowiedzialne jest za dawkę paliwa jak mniemam, a w moim przypadku jest ona stała. Nie wiem gdzie mam upatrywać błędu, gdzie szukać czy to coś z wiązką kabli, czy z komputerem całym? Podstawowym narzędziem chyba tego nie sprawdzę.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    42
    Postów
    40
    Auto
    Bravo 1.9 JTD CF3
    Rocznik
    2000
    Kolego jeśli mechanicznie jest auto sprawne tzn poskładane wszystko oki, to trzeba sie skupić na elektryce/elektronice, lub na rzeczach błahych takich jak choćby zapchany filtr powietrza lub zasysany dolot itp - tutaj odkrywczej rzeczy nie napisałem, bo to zapewne wiesz. Powiedz mi, piszesz, ze podmieniałeś juz 3 przepływki i nic - były to nowe przepływomierze czy jakieś używane zamienniki?? W przypadku przepływki, niestety daje rade tylko oryginał Boscha i to najlepiej nowy. Weźmiesz używkę i skąd masz wiedziec czy ona sprawna będzie u ciebie, to że działała w innym aucie nie znaczy ze musi działac u ciebie, może komus spadła lub cos w tym rodzaju i lipa, to bardzo delikatna rzecz. Pozostają jeszcze do do sprawdzenia wszelkiego rodzaju czujniki tj. doładowania, overboost jeśli posiadasz i zaworek od vacum pompy. Masz zmienna geometrie - nie wiesz?? Podłącz pod FES i sprawdź czy jakies błedy wywala.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Lubasz
    Wiek
    32
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 jtd CF3
    Mechanicznie musi być dobrze złożone, sprawdzałem z Ojcem i rozrząd jest dobrze ustawiony i znaki na pasku pokrywają się ze znakami na kołach. Jedyne co to auto po złożeniu głośno chodzi i dźwięk się nie zmienił. Nie wiem czy to przez wtryski czy zawór nie dotarty po wymianie jeden...


    Tu filmik z jazdy i marnego przyspieszenia:
    Fiat Bravo 1.9 JTD - YouTube


    Tu filmik z odpalenia:
    Fiat Bravo 1.9 JTD - YouTube

    Auto było testowane już na milion sposobów... Były ściągane rury za turbiną ta do Intercoolera i sprawdzaliśmy czy auto coś słabiej będzie jechało i było tak samo czyli muł. Z rurami kombinowane było i odpinaliśmy również rury za Intercoolerem tuż przed dolotem, no i przy filtrze też odpinaliśmy i za każdym razem było to samo. Przepływomierze były 3 sprawdzane, a jedna nawet wyjęta ze sprawnego samochodu i włożona do mojego bez rezultatu. Autem jeżdże aktualnie z odpiętym przeływomierzem w ogóle, bo z wpiętym nie da się jeździć, nie kręci się wyżej jak 3000 obr/ min. Na wpiętym przepływomierzu wartość napięcia na wyjściu z przepływomierza jest stała, a powinna się wahać od 1-5V gdzie 5V to jest maksymalna powiedzmy objętość zasysanego powietrza, co komputer steruje większą dawką wtrysku, a w moim przypadku gdy jest 3V, auto jedzie tak samo cały czas. Sory za składnie tej wiadomości. Wrażenie jest takie, jakbyś jechał z pedałem gazu wciśniętym w 1/5 położenia, czy to z butem w podłodze to auto jedzie tak samo. Nie czuć charakterystycznego kopnięcia w plecy dla turbo diesla. Auto nie dymi nie kopci na żadne kolory, oleju nie ubywa, no nic się nie dzieje.

    Czujnik doładowania w kolektorze dolotowym jest ok, nie wywala błędu a i odczyty na kompie wskazują, że turbiny ładuje. Według mojej hipotezy turbina ładuje, ale ze względu na za małą dawkę paliwa doładowanie jest odcinane i dochodzi maksymalnie do 0,5 bara, przez co właśnie auto jedzie słabo.
    Turbina jest zwykła, nie VGT. Ewidentnie problem elektryczny, znaczy tak mi się wydaje. Jest jakiś sterownik czy przekaźnik od wtrysku w schowku? jakiś reset czy wymiana nie wiem?

    EGR zaślepiony dla jasności.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    42
    Postów
    40
    Auto
    Bravo 1.9 JTD CF3
    Rocznik
    2000
    A sprawdzałeś wiążkę dochodzaca do przepływki?? Wrózyc mozna w różnoraki sposób, a jak katalizator bo nie doczytałem??

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Lubasz
    Wiek
    32
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 jtd CF3
    Wiązkę sprawdzałem multimetrem i wartości napięć się zgadzały to jest:

    Pin nr 1 to czujnik temp powietrza 5V
    pin nr 2 +12V
    pin nr 3 masa
    pin nr 4 zasilanie 5V
    pin nr 5 wyjście sygnału 5V (gdzie powinno być od 0-5V, a u mnie stałe 3V)

    Katalizatora nie ma wstawiona rura, tak auto już kupiłem.


 

Podobne tematy

  1. fiat stilo strasznie awaryjny pomocy!
    Napisany przez dawidek fiacik na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-03-2015, 19:17
  2. Strasznie kopci i duzo pali
    Napisany przez carloswtp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-01-2014, 19:46
  3. Punto 1.2 75km - Strasznie duże spalanie.
    Napisany przez Elektryk # na forum Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-06-2013, 01:02
  4. [rozrusznik] Strasznie ciężkie odpalanie Brava TD
    Napisany przez PictBridge na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 02-11-2012, 09:40
  5. Brava JTD brak mocy , mułowaty Pomocy !!!
    Napisany przez patryk2610 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-03-2012, 20:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

katalizator fiat bravo 1.9 jtd

p0380 board relay thermostarter or preheat ECU

ile kosztuje egr do bravo

nie ma mocy na podpietym przeplywomierzu

ile kosztuje egr do fiata marea 1 9jtd

bravo 1 9 JTD 2007 rok ile kosztujom ftryski

czy punto 1.9 jtd 01r ma zmienna geometrie turbiny

katalizator bravo 1 9 JTD 2007 rok

filmik gdzie znajduje sie w bravo EGR 120 KM 2007 rok

brava jtd bez kata

fiat bravo 1.9 jtd bez turbiny

turbina slabo laduje fiat punto gt

fiat stilo preheat blad

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438bravo-1-9-jtd-strasznie-mulowaty-19926

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl