Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2012
    Skąd
    Mszana Dolna/Nowy Sącz/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    20
    Auto
    Był Fiat Bravo 1.2 16V jest 1.8 GT
    Rocznik
    2000

    Bravo 1.8 GT 16 V 1999, znika olej z silnika, brak dymienia

    Witajcie,

    niedawno zakupiłem sobie fiata bravo 1.8 GT z przebiegiem 104 tys km (wcześniej miałem 1.2 16 V 82 KM). Auto w super stanie nie ma na co narzekać oprócz silnika, który łyka olej. Na 200 kilometrów mi znika 1/4 bagnetu a silnik wcale nie kopci na niebiesko, przyspiesza elegancko ma moc itp. Oczywiście jak to w PL koleś twierdził, że na 10 tys dolał 200 ml oleju, kłamca. Do domu miałem ponad 400 km, ale przed kupnem nie sprawdziłem stanu oleju, bo silnik był wcześniej na chodzie i nie było za bardzo możliwości, a mi też się spieszyło. Po przyjeździe do domu wlałem ponad 2 litry oleju i dopiero się na bagnecie zaczął pokazywać.

    Ogólnie wydaje mi się, że olej ucieka przez uszczelniacze zaworowe, bo świece miały trochę osad ze spalanego oleju.
    Być może, że większość z tego oleju nie wpada do komory spalania, tylko jest wyrzucana do wydechu. Samochód miał jakoś pol roku przed kupnem walniętą uszczelkę pod głowica (widać jeszcze tłusty osad z oleju w zbiorniczku wyrównawczym). No ale jak ktoś to robił to chyba wymienił uszczelniacze, no chyba, że jakiś partacz to robił, ale koleś od którego kupiłem na bogacza nie wyglądał, wiec pewnie tylko uszczelkę wymienili i fajerant, a pewnie chciał, żeby było jak najtaniej.

    W sobotę jadę na sprawdzenie ciśnienia sprężania, bo w pierwszej kolejności chce wyeliminować pierścienie tłokowe. Ktoś może wie, jaki w tym silniku jest prawidłowe ciśnienie sprężania?

    Ma ktoś jeszcze jakieś propozycje ? Od razu mowie, że wycieków nie ma, wszędzie sucho, nigdzie nie kapie ani nic. Płyn chłodniczy nie znika. Zastanawiam się nad kupnem regenerowanej głowicy, albo nad regeneracją tej co mam obecnie, jeśli się okaże, ze to jest to.

    Czekam na odpowiedzi.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Jeśli nie ma wycieków to tylko uszczelniacze. W innym wypadku byłby brak mocy itp. I ja bym regenerował tą co jest

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Te 104 tys km przebiegu to raczej jakaś lipa. Skoro brak wycieków to albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie tłokowe.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2012
    Skąd
    Mszana Dolna/Nowy Sącz/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    20
    Auto
    Był Fiat Bravo 1.2 16V jest 1.8 GT
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Te 104 tys km przebiegu to raczej jakaś lipa. Skoro brak wycieków to albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie tłokowe.

    Te 104 tys to nie jest zadna lipa. Jakbys zobaczył w jakim stanie jest lakier i wnętrze auta, to aż nie chce sie wierzyc, ze taki stary samochód jest w takim dobrym stanie technicznym. Po czym oprocz tego mozna to stwierdzic ? Kluczyki sa idealnie srebrne a w moim starym ( notabene 50 tys wiecej przejechane) byly juz prawie koloru zlotego, malo co te srebrnej powloki na nich zostało.

    W sobote bede u mechanika, to sie moze cos wiecej dowiem. Możliwe jest, ze pierscienie aż tak by sie starły ? Moze to przez mała ilość oleju ? Juz sam nie wiem co tym myslec. Ktoś ma jeszcze jakies pomysly ? W sobote zrobie jakieś zdjęcia autka i wrzuce na forum.

    Pozdrawiam

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał sondi Zobacz post
    Te 104 tys to nie jest zadna lipa. Jakbys zobaczył w jakim stanie jest lakier i wnętrze auta, to aż nie chce sie wierzyc, ze taki stary samochód jest w takim dobrym stanie technicznym.
    Skoro auto jest w takim świetnym stanie i ma tak niski przebieg jak na swój wiek, to czemu bierze tyle oleju? Może ktoś zapomniał o wymianach, stąd silnik się szybko zużył. Zwykle jest tak, że jak ktoś nie dba o auto i tylko tankuje, to i wnętrze będzie w kiepskim stanie, a tutaj silnik bierze dużo oleju a reszta jest w b. dobrym stanie. Mnie po prostu zastanawia czy nie kupiłeś jakieś miny ;/

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2012
    Skąd
    Mszana Dolna/Nowy Sącz/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    20
    Auto
    Był Fiat Bravo 1.2 16V jest 1.8 GT
    Rocznik
    2000
    Auto jest sprowadzone z włoch w 2009 roku przez osobe prywatna nie handlarza. Jak już pisalem jeździł nim przedmna jakiś szczyl, pewnie nawet nie sprawdzał stanu oleju. O 4 jade do mechanika, sprawdzimy cisnienie sprezania, a pozniej proba olejowa. Prawdopodbnie jest lipa z głowica, tak jak już wyżej pisalem, po przegrzaniu silnika i padnięciu uszczelki pod głowica został założony ten sam rozrząd + z głowicą nic nie zrobiono. Jak sie tego młodego pytalem, to mowil, ze chwile jechal z tą padniętą uszczelką.

    Jakby Silnik był w kiepskim stanie, to byłoby to samo co mialem w escorcie. Brak mocy, dym na pol kilometra za autem. Tutaj jak już wspomniałem nic nie dymi, ale olej gdzieś znika. Wycieków nigdzie nie ma, przyspieszenie jest takie jak ma być ( około +/- 9 sek do sety na liczniku). Poza tym udalo mi sei zdobyć kontakt do 1 właściciela w PL, mówił, że w ogóle nie brał mu przed sprzedaża oleju, czyli tak jak te silniki mają ( np: Byrrta). Bede myślał jeszcze coś z tą głowica.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2012
    Skąd
    Mszana Dolna/Nowy Sącz/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    20
    Auto
    Był Fiat Bravo 1.2 16V jest 1.8 GT
    Rocznik
    2000
    Witajcie spowrotem,

    niestety z braku czasu nie udalo mi się zbadać ciśnienia sprezania. Zastanowił mnie jednak inny fakt. Otóż jakieś 2, 3 tygodnie zmienialem świece zapłonowe. 2 z nich mialy lekki czarnawy osad, natomiast 2 inne byly cale mokre od oleju (3 i 4 swieca licząd od strony rozrządu). Na innych forach wyczytałem, że możliwe jest, ze to wina uszczelki pod pokrywą zaworów, ale czy to możliwe ? W tym silniku ?

    Co o tym sądzicie ? Może to być tego przyczyną ? Zadzownilem do tego szczyla, co od niego kupiłem i twierdził, że głowica była zrobiona na cacy, tj. że wszystko i że zapłacił za to 1700 zł.


    Z góry dziękuje za odpowiedzi

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2011
    Skąd
    Gródek
    Wiek
    40
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.8 GT
    Rocznik
    1999
    Ciężko coś powiedzieć na temat Twojego silnika dopóki nie zrobisz testu na sprężanie a później ewentualnie próbę olejową. Misę masz całą, spod filtra oleju nie cieknie? Samochód masz z gazem? U siebie od wymiany do wymiany dolewam około litr oleju. Swoją drogą ciekawe dlaczego ktoś sprzedawał auto po "niby" naprawie głowicy. Jak wygląda wylot z rury wydechowej?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2012
    Skąd
    Mszana Dolna/Nowy Sącz/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    20
    Auto
    Był Fiat Bravo 1.2 16V jest 1.8 GT
    Rocznik
    2000
    Spróbuje wkrótce zrobić ten test na ciśnienie sprężania. Misa okey, ani gram oleju nie wycieka, spod tak samo suchy. Gaz jest. Koleś zaliczył wpadkę, a jego "narzeczona" była już z widocznym brzuchem. W sumie to chyba niedługo miała by rodzic. Twierdził, że potrzebny był większy samochód, poza tym zmienił niby prace i teraz nie musi już dojeżdżać wiec na razie mu nie potrzebny. Wylot z rury wydechowej jak w każdym aucie z minimalną ilością sadzy. Nigdzie nie widać wycieków oleju z silnika. Może trochę przesadziłem z tą 1/4 bagnetu na 200 km. Ale tak na 400, 500 to by się zgadzało, co uważam za duża ilość. Poprzednio F.Bravo 1.2 brał około 0,5 l na 3500 -4000 tysiące więc tragedii nie było. Głowica była robiona jakoś w czerwcu tamtego roku

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Może uszczelniacze lipne?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2012
    Skąd
    Mszana Dolna/Nowy Sącz/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    20
    Auto
    Był Fiat Bravo 1.2 16V jest 1.8 GT
    Rocznik
    2000
    No właśnie ja stawiam na uszczelniacze, może tam jest pies pogrzebany. Zastanawiam się czy nie zrobić głowicy na cacy, jeśli się okaże, że sprężanie dobre i że to nie pierścienie

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Tylko dlaczego nie ma dymienia?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2012
    Skąd
    Mszana Dolna/Nowy Sącz/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    20
    Auto
    Był Fiat Bravo 1.2 16V jest 1.8 GT
    Rocznik
    2000
    No właśnie to jest zagadka. Może przez te świece ucieka, bo są całe zaolejone (tylko 2, czyli 3 i 4 od strony rozrządu R00XX <- R - rozrząd, 0 - swieca okey, X - świeca zaolejona). Ale żeby tyle oleju szło ? Slnik w ogole nie dymi, ani na czarno ani na niebiesko, spaliny na benzynie czuć, ze po prostu chodzi na niej, a na gazie są bez zapachu. We wcześniejszym bravo było czuć taki lekki zapach spalonego oleju, a tutaj nic. Ani trochę. Może się dzisiaj gdzieś przejadę, to odkręce później te 2 swiece i cykne fotkę, bo pewnie się zaoleiły już. Rano jak odpalam, zero dymka nie widać, nawet po kilku dniach stania.

    Normalnie silnik zagadka :O

    Milej niedzieli

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2012
    Skąd
    Mszana Dolna/Nowy Sącz/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    20
    Auto
    Był Fiat Bravo 1.2 16V jest 1.8 GT
    Rocznik
    2000
    Witajcie,

    wyrok padł jednak na uszczelniacze zaworowe.

    Czy jest możliwa wymiana ich w tym silniku bez zdejmowania głowicy ?


 

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 97' brak mocy, dziwny odgłos silnika
    Napisany przez bieniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 19-05-2012, 01:24
  2. Czasami brak mocy Marea Weekend 1.6 16V 1999 r.
    Napisany przez garfield1988gse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-01-2012, 19:42
  3. Fiat Bravo 1.6 1999 Licznik obrotomierz wskaźnik Paliwa brak wskazań
    Napisany przez Maciek91113 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 18-11-2011, 09:57
  4. Nowy przepływomierz(Zamiennik)!Wzrost dymienia silnika!
    Napisany przez oBLEha na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 04-04-2011, 17:57
  5. [osprzęt silnika] Brava 1.2 16V (1999) problemy po czyszczen
    Napisany przez liber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-04-2010, 20:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nie dymi a olej znika

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl