Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2011
    Skąd
    Łapy
    Postów
    12
    Auto
    Brava

    Brava JTD 105 dziwne odgłosy z okolic rozrzadu , alternatora itp. prawa strona

    Witam od dwóch dni posiadam problem ze swoja bravka , otóż na poczatku byly objawy odgłosów przy maxsymalnym skrecie w prawo i w lewo a w nastepnym dniu odglosy dochodzily nawet jak kola byly na wprost , wszystko to sie dzieje na niskich obrotach ponizej 1000 , jak jest nawet równo 1000 i ponad ,obrotów hałas ustepuje ? czasami zdarzylo sie ze na chwile to ustalo ale przy kolejnym uruchomieniu znow sie pojawil ten halas , w czasie jazdy jest ok . ?

    Podrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,527
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Sprawdź pompę od wspomagania, czy nie mówi już dość i nie ma wycieków.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,873
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Zobacz czy podczas tego dziwnego hałasu nie skacze za bardzo pasek osprzętu zwłaszcza między pompą wspomagania a sprężarką klimatyzacji.
    Zawsze możesz też odpalić silnik bez tego paska,żeby przekonać się że rozrząd jest OK.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    43
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Ja obstawiam koło pasowe wału - przy wyłączonym silniku z poziomu kanału sprawdź czy na kole między gumą a zewnętrzną częścią koła nie powstały pęknięcia a sama guma nie jest spękana - jeśli owe pęknięcia są to na 99% hałas pochodzi właśnie stąd. Oczywiście zakładam że nie słyszysz wycia tylko charakterystyczne stukanie a w samym układzie wspomagania jest płyn. Jeśli z tym co wymieniłem jest wszystko ok to może być jeszcze luz na łożysku koła sprężarki klimatyzacji i teraz tak jak Zielony napisał najlepiej sprawdzić to zdejmując pasek osprzętu i odpalić auto jeśli hałas ustanie będziesz pewien że rozrząd jest ok po za tym każde koło wraz z napinaczem wygodniej obejrzysz
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Wsłuchaj się czy odgłos nie dobiega z okolic 1 cylindra tj. przy rozrządzie, ja też obstawiał koło pasowe które napędza osprzęt całego samochodu klima itp.
    Jak dodajesz gazu to mniej bije , temat przerabiałem miesiąc temu u siebie.. guma była spękana i koło kwalifikowało sie do wymiany choć ponoć nie było stare widać na nawet po nim było ale poprzedni właściciel założył chiński zamiennik dlatego długo nie pojeździło.
    Koło pasowe pasuej od wielu aut ja kupiłem od bravo II z JTD 150KM bo to najnowsze na jakie trafiłem i jest ok. Czas potrzebny do wymiany ok 1h jeśli tego nie robiłeś wcześniej
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 15:10 ---------- Poprzedni post dodany był o 15:03 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]Wsłuchaj się czy odgłos nie dobiega z okolic 1 cylindra tj. przy rozrządzie, ja też obstawiał koło pasowe które napędza osprzęt całego samochodu klima itp.
    Jak dodajesz gazu to mniej bije , temat przerabiałem miesiąc temu u siebie.. guma była spękana i koło kwalifikowało sie do wymiany choć ponoć nie było stare widać na nawet po nim było ale poprzedni właściciel założył chiński zamiennik dlatego długo nie pojeździło.
    Koło pasowe pasuej od wielu aut ja kupiłem od bravo II z JTD 150KM bo to najnowsze na jakie trafiłem i jest ok. Zanim wymieniłem koło i trafiłem że to ono godziłem sie z myślą wymiany wtrysków albo zaworów bo strasznie klepało. Czas potrzebny do wymiany ok 1h jeśli tego nie robiłeś wcześniej
    Jak nie to sułchaj sie kolegów i przyjrzyj się pompie wspomagania

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A że tak wetnę swoje 3 grosze - jak naciąga się pasek od osprzętu? Bo mi na zimnym silniku coś z okolic rozrządu trochę obciera/hałasuje.. Jak auto jest rozgrzane (wystarczy że pochodzi minutę) przestaje.. I musiałbym zacząć od osprzętu choć obstawiam szczerze to rozrząd..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    43
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Naciąga go rolka na gumowej podstawie która pręży naciągając pasek tak wiec samego naciągania jako takiego nie ma ale możesz spróbować alternatorem lub pompą wspomagania - generalnie jeśli ci się ślizga to pasek rozciągnięty i raczej do wymiany
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie ślizga mi się - pasek był wymieniany razem z rozrządem jakieś ~20-25tyś km temu.

    Czyli jak ściągnąć pasek osprzętu i ponownie go założyć? Pytam bo się sprawie w ogóle nie przyglądałem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    43
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    W takim razie to nie będzie wina samego paska ,raczej obstawiał bym którąś rolke ,napinacz ewentualnie łożysko koła sprężarki klimatyzacji - objaw dość charakterystyczny jak owe łożysko dostanie luzu
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie mam sprężarki bo i klimy nie mam. Powtórzę jeszcze raz pytanie - jak ściągnąć wieloklin i potem go założyć? Mi się szczerze wydaje że to od rozrządu te dźwięki bo nawet częstotliwość pokrywa się z nadrukiem na pracującym pasku który widać przez szczelinę obudowy rozrządu..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    43
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    No więc właśnie piszę ,rokla ,napinacz ewentualnie sam pasek rozrządu się przesunął - a sam pasek osprzętu zdejmujesz uchylając napinacz ,łatwo to zrobić bo wystarczy klucz nasadkowy 15 i jakaś rurka tak żeby się nie siłować ,dociskasz do góry i luzujesz koło napinacza następnie ściągasz pasek i finito - na upartego można odkręcić koło pasowe wału ale tylko jak chcesz wymieniać pasek rozrządu bo w przeciwnym razie nie ma to sensu
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Aha no to nawet fajnie myślałem, że trzeba coś rozkręcać a tu chyba nawet nie.. Dziś jeszcze raz nasłuchiwałem skąd to piszczy i chyba jednak to nie rozrząd tylko koło pasowe ale to się właśnie okaże jak uruchomię zimne auto bez paska..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2011
    Skąd
    Łapy
    Postów
    12
    Auto
    Brava
    Okazało sie ze to koło pasowe , dzieki za pomoc , juz wszystko gra jak nalezy

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    43
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    A mówiłem
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    U mnie to kolo klekotało jakby zawory pokrzywiło ;/ wymienisz je szybko tylko nie kupuj nowego z allegro za 200zł z gwarancja na 2 lata bo moje stare takie było i padło a wiadomo że te gwarancje i tak sie nie nadaja do niczego. Mam troche wydatków ostatnio dlatego wziąlem używkę ale z bravo II bo było najpewniejsze ze jest najnowsze i ma najmniej przebiegu.
    Najszybciej wymiania sie to odkrecając koło i osłone za nim, potem ściskasz napinasz tak jak pisał kolega i zrzucasz pasek. Dla pewności zrób zdjęcie jak idzie bo troche sie nagłowiłem zeby to wszystko spiąć do początkowego układu, ale dalem rade . Koło trzyma sie chyba na 4 imbusach .. przyjemna naprawa nie namęczysz się
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 11-05-2012 o 10:53


 

Podobne tematy

  1. dziwne odgłosy jakby w skrzyni biegów
    Napisany przez master85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-05-2016, 22:57
  2. Brava 1.6 16V dziwne odgłosy z silnika po nagrzaniu do temp. optymalnej
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 23-02-2012, 23:30
  3. Dziwne odgłosy z dolotu mające związek z krokowcem (Bravo 1.8)
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-08-2011, 12:12
  4. Brava 1.9 JTD 105 - dziwne zachowanie na jałowych obrotach.
    Napisany przez maras na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-03-2011, 20:34
  5. dziwne odgłosy w stilo 1,9 2002 rok 80KM
    Napisany przez master85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-07-2009, 13:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo 1.9 jtd- dzwiek jakby zawory

wymiana pompy wspomagania fiat bravo 1.9d

alternator demontaz fiat marea 1.9 jtd

dziwne dzwieki w okolicach rozrzadu

alternator fiat bravo 1.9 jtd

jtd odglosy z obudowy

kolo pasowe brava jtd

kolo napinacza fiat brawa jtd 105

alternator fiat brava 1.9 jtd

jtd 142km wymiana rozrzadu

pompa wspomagania brava jtd

fiat bravo 105 jtd alternator

alternator do fiat brava 1 9 jtd

zmiana rolki przy alternatorze fiat marea 1.8

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl