Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2016
    Skąd
    żory
    Wiek
    40
    Postów
    1
    Auto
    brava 1,4 12v
    Rocznik
    1995

    brava 1,4 12v nie odpala

    Zdaję sobie sprawę, że temat często był podnoszony, ale nie spotkałem mojego przypadku

    Wziąłem brave od handlarza w najbardziej perfidnym tego słowa wymiarze Odpalała i pracowała idealnie jak na jej wiek. Natomiast po jakiś 10.000 zaczęły się problemy z odpalaniem.
    Faza 1 - silnik odpalał po naprawdę długim kręceniu rozrusznikiem, po kilku próbach w końcu odpalał.
    Faza 2 - rozrusznik w końcu padł,
    Faza 3 - ze względu na brak czasu i silnej woli, przez prawie miesiąc (korzystając z auta codziennie) odpalałem go na popych
    Faza 4 - pewnego dnia nawet na popych miał problemy, aż ostatecznie nawet na popych nie odpala. Dodatkowo słychać jakieś podejrzane cykliczne piszczenie w momencie próby odpalania (po wrzuceniu biegu)

    W tym momencie stwierdziłem, że czas zabrać się za rozrusznik. Wymieniłem rozrusznik. Kręciłem, kręciłem i nic. Czasami go zaczynało zbierać, ale nie odpala. A przy kręceniu rozrusznikiem słychać ten sam pisk.

    Teraz tak:
    Paliwo jest w baku
    pompa paliwa działa - przynajmniej słychać ją po przekręceniu stacyjki
    marchewka się zaświeca i gaśnie
    żółta kontrolka code również się zaświeca na moment przy włożeniu kluczyka i gaśnie (czasami się pojawia przy kręceniu)
    bardzo często jeżdżę na rezerwie - generalizując praktycznie zawsze
    akumulator jest sprawny i alternator go prawidłowo ładuje (mierzyłem alternator po tym jak padł mi rozrusznik)
    na pierwszy rzut oka rozrząd nie wygląda na przestawiony - pasek nie jest w najgorszym stanie, jest dobrze napięty i nie wygląda na przeskoczony, ale przyznaje się bez bicia, że nie wiem czy to jest wyznacznik tego, że rozrząd jest ok.

    ma ktoś jakiś pomysł?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    34
    Postów
    78
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    07.2003
    Zaczałbym od czujnika położenia wału .... Gdy jest padniety też pojawiają sie problemy z odpalaniem. Wszystkie świece mają iskre? Nie mają przebicia? Wypadało by również przyjżeć się cewce WN, ewentualnie sprawdzić styki od ecu

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Tak jak napisał przedmówca. Sprawdź czujnik położenia wału. Z opisu (nie odpalał na rozruszniku, a palił na pych) wynika, że właśnie z nim masz problem. Co do pisków, to skoro dbasz o auto, w sposób jaki to opisujesz, to sie nie dziwię - sam bym piszczał. Podejrzewam również, że rozważasz możliwość wpakowania używanego czujnika. Podpowiadam więc, że takowe znajdziesz na szrocie przy Wodzisławskiej (dawna cegielnia Ćwięczka), albo w Radostowicach.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    Stargard
    Postów
    69
    Auto
    opel vectra
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Tak jak napisał przedmówca. Sprawdź czujnik położenia wału. Z opisu (nie odpalał na rozruszniku, a palił na pych) wynika, że właśnie z nim masz problem. Co do pisków, to skoro dbasz o auto, w sposób jaki to opisujesz, to sie nie dziwię - sam bym piszczał. Podejrzewam również, że rozważasz możliwość wpakowania używanego czujnika. Podpowiadam więc, że takowe znajdziesz na szrocie przy Wodzisławskiej (dawna cegielnia Ćwięczka), albo w Radostowicach.
    Nie ma mowy o uruchomieniu silnika przy padniętym czujniku położenia wału(nawet na popych).Najpierw sprawdź czy w czasie kręcenia silnikiem podawane jest paliwo przez wtryskiwacz i czy jest iskra?Jeżeli brak któregokolwiek elementu, wtedy sprawdź napięcia po zapłonie na wtyczce cewki (pin2),wtyczce wtryskiwacza (pin4),wtyczce ECU (pin1).Żeby to sprawdzić,najlepiej wyjąć przekaźniki(na przegrodzie pod plastykową pokrywką) i zmostkować styki 30 i 87.Zdejmij przewód paliwowy(zasilający) i wzrokowo oceń jak podawane jest paliwo
    W tych modelach lubi się luzować wtyczka od ECU.Sprawdź to też.
    Nie raz montowałem używane elementy i nie było problemów.Co do czujnika wału to powinien mieć oporność na stykach 1-2 750-950 ohm,wtryskiwacz na stykach 4-3 ok. 1.5 ohm
    Ostatnio edytowane przez kszylobryt ; 08-11-2016 o 12:29


 

Podobne tematy

  1. [Brava 1.6] Raz odpala raz nie
    Napisany przez Fiacik997 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-05-2015, 19:25
  2. Brava 1.4 12V nie odpala - FF 136
    Napisany przez pawelll1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 17-11-2014, 21:11
  3. Brava 1.9 JTD - Nie odpala
    Napisany przez mouthwired na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-04-2013, 08:36
  4. brava nie odpala
    Napisany przez t.tom na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 04-02-2013, 18:52
  5. Brava 1.2 nie odpala!
    Napisany przez uhuhuhu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 01-01-2013, 15:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl