Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2014
    Skąd
    Brak Informacji
    Wiek
    33
    Postów
    4
    Auto
    Brak Informacji
    Rocznik
    Brak Informacji

    Brava 1.2 16v + LPG- kontrolka wtrysku, gasnący silnik, muli

    Witam Was Drodzy Forumowicze,
    Jest wiele wątków na ten temat, aczkolwiek wiele jest nierozwiązanych lub brak jest odpowiedzi. Z racji tego, że mam dość dużo info na ten temat, może ktoś będzie skory do pomocy... Wink

    Mam znaczny problem ze swoim samochodem. Posiadam go mniej/ więcej od 3 miesięcy. Od momentu zakupu wiem, że coś jest nie ok z hm. pracą silnika.

    Dotychczas było tak:
    Silnik zapalał, choć zimny bez minimalnej przegazówki nie miał szans na odpalenie (bez naciskania na gaz)[ciepły odpala na dotyk], trochę pomarudził obrotami (nierówno pracując) plus [to była i jest największa udręka] pracuje tak jakby na 3 garach(muli, brak mocy), do momentu rozgrzania się (15 - 20 min po odpaleniu). Tak było.

    Pojechałem do znajomego-mechanika, stwierdził że jest to wina silnika obrotowego + przepustnicy. Coś podkręcili przy silniku krokowym, auto zaczęło trochę mniej szarpać, równiej pracować, dali znać że jest to rozwiązanie tymczasowe. To było ponad miesiąc temu. Od tamtego momentu przejechałem 2000 km, w trasie 1000 km - nie było problemów. Przy okazji, wiem od poprzedniego właść., że auto miało wymieniane niedawno świece, przewody, rozrząd ok. 30 k temu.
    Silnika stale szukam, gdyż jest to produkt nader deficytowy i... drogi (nowy 600 zł. + czyli tyle co całe auto... :], używki powyżej 150 zł. ale trafić jakąś sprawną...)

    Wczoraj zrobiłem nim 800 km, mniej więcej po 240 km trasy bez przerw [Łódź >S8> Wrocław], trafiłem na pierwsze światła, wrzucam luz - auto gaśnie (dotychczas nigdy nie miałem problemów z gaśnięciem silnika). W międzyczasie zauważyłem też że w pewnych warunkach zapala się kontrolka zwana na forum "marchewką" czyli wtrysk. W jakich?:
    1. Mocniejsze naciśnięcie gazu / jazda powyżej 125 km/h powoduje stałe palenie się kontrolki (zarazem możemy uznać to za prędkość max.)
    2. Hamowanie silnikiem (przy niskich obrotach <1,5k)
    3. Przy włączonym zapłonie

    Dotychczas kontrolka zapalała się sporadycznie, a ja z racji tego że jestem laikiem myślałem że jest to kontrolka kończącego się płynu do spryskiwaczy... Razz
    Niestety, auto noc przestało, odpoczęło sobie... myślałem że trzymanie obrotów wróci do normy...

    I tutaj główne pytanie: Czy od wczoraj diagnoza mechanika może być nieaktualna? Dotychczas nic nie mówiłem, gdy nie wiedziałem o kontrolce. Nie było problemu z gaśnięciem silnika. Wiem, że wielu z Was jest pasjonatami Fiatów, widząc po postach widać, że wielu z Was ma duże doświadczenie. Mój mechanik jest osobą którą darzę dużym zaufaniem ale nie specjalizuje się we Fiatach, dlatego też proszę o Waszą pomoc.


    Brava 1.2 16v
    1999'
    B+G Sekwencja



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Bez czytania nawet do końca.. Kolego - komputer.. Na moje objawy które opisałeś wcześniej czyli brak możliwości odpalenia bez przygazówki itp to nie jest kwestia silnika krokowego - nie sądzę.. Pierwsze co to komputer..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2014
    Skąd
    Brak Informacji
    Wiek
    33
    Postów
    4
    Auto
    Brak Informacji
    Rocznik
    Brak Informacji
    Podjechałem do mechanika, powiedziałem o sprawdzeniu komputera. Rozmontowali przepustnice z krokowym. Przepustnica była zamknięta, dlatego gaśnie. Diagnoza: wymiana krokowego + przepustnica... Niestety będzie drogo. ;(

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ty może zmień na początek mechanika - komputer był podpinany? Jak on niby sprawdzał położenie przepustnicy? Nie pamiętam czy tam jest krokowy jako baypass do przepustnicy czy przepustnica sterowana siłownikiem ale tak czy inaczej coś nią steruje. Bez sprawdzenia tego na diagnostyce niczego się nie dowiesz..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Nie pamiętam czy tam jest krokowy jako baypass do przepustnicy czy przepustnica sterowana siłownikiem
    Przepustnica sterowana siłownikiem.

    Problemy z odpalaniem to może być wina rozjechanych map, wystarczy reset adaptacji i powinno działać, ew. TPS się kończy (nowy będzie drogi, można próbować go regenerować).
    Co do zapalającej się marchewy to już bez komputera nic nie powiem, przyczyn może być wiele.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2014
    Skąd
    Brak Informacji
    Wiek
    33
    Postów
    4
    Auto
    Brak Informacji
    Rocznik
    Brak Informacji
    Jadę dziś do innego mechanika na diagnostykę, we will see.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2014
    Skąd
    Brak Informacji
    Wiek
    33
    Postów
    4
    Auto
    Brak Informacji
    Rocznik
    Brak Informacji
    Byłem u drugiego niezależnego mechanika. Diagnoza uwalony silnik krokowy + przepustnica. Przykręciliśmy porządnie silnik krokowy, kontrolka przestała się palić, zaś auto odpala na dotyk bez przygazówki, niestety obroty latają góra dół. Rozwiązanie tymczasowe = podkręcenie obrotów. Jutro konkretne poszukiwanie silnika... Niestety będzie dość drogo. ok. 200+ zł..


 

Podobne tematy

  1. Brava 1.6 16v gasnący silnik na luzie
    Napisany przez predator66611 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 11-12-2014, 10:47
  2. Bravo 1.4 v12 nie odpala nie gasnąca kontrolka od wtrysku
    Napisany przez shyheim na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 25-09-2013, 11:15
  3. [silnik] Kontrolka wtrysku - Problem
    Napisany przez ThePablo602 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-12-2011, 22:22
  4. [silnik] CC 900- zapalająca się kontrolka od wtrysku
    Napisany przez Rafael na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-04-2010, 09:39
  5. [silnik] Kontrolka wtrysku CC 900
    Napisany przez Michcio210 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-12-2009, 19:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.2 16v lpg kontrolki

wtryskiwacze fiat brava 1.2

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl