Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD

    Blokowanie i obcieranie hamulca bębnowego/Marea Weekend

    Witam!
    Mam poważny problem z moją Mareą, a mianowicie z tylnym hamulcem bębnowym. Po postoju samochodu, przy pierwszym hamowaniu, nawet delikatnym tylne prawe koło bardzo mocno hamuje, cały tył samochodu aż przysiada, a jeżeli zahamuje się mocniej, koło się blokuje (system ABS działa prawidłowo, "odblokowuje" je od razu). Jednak po krótkiej jezdzie (kilkaset metrów), siła tego hamowania jakby trochę się zmniejsza, ale nadal czuć, że tylne prawe koło hamuje dużo mocniej. Kolejnym objawem, jest dość głośne stukanie przy hamowaniu połączone z drganiem pedału hamulca. Im szybciej jadę, tym szybciej stuka przy wciśnięciu hamulca. Strach z takimi niesprawnymi hamulcami jezdzic zimą :/ Byłem z tym już u dwóch mechaników, jeden nie wymyślił nic a drugi stwierdził, że w samochodzie brakuje Korektora Siły Hamowania (sugerując, że ktoś go wyjął) i stąd nierówne hamowanie kół. Czy to możliwe? Co może być przyczyną takiej awarii, co powinienem sprawdzić i jak?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał iksi Zobacz post
    Byłem z tym już u dwóch mechaników, jeden nie wymyślił nic a drugi stwierdził, że w samochodzie brakuje Korektora Siły Hamowania (sugerując, że ktoś go wyjął) i stąd nierówne hamowanie kół. Czy to możliwe?
    Taa tylko, że w Marei jest system ABS z EBD czyli elektronicznym kolektorem hamowania. Tzn. 100% nie jestem pewien jak te pierwsze miały ale po lifcie na 100%. Czy jak hamulce puścisz i podniesiesz tył to czy koła kręcą się bez oporu? Należałoby rozebrać z tyłu bębny i obejrzeć o co chodzi. Może być też serwo lub pompa abs ale spokojnie - nie musi być.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD
    No właśnie, tak czytałem, że w Marei nie ma mechanicznego Korektora siły hamowania tylko EBD. Jak puszczę hamulce i podniosę samochód, to koło kręci się bez większych oporów, ale w trakcie obrotu słychać, że coś tam ociera. W tym sęk, że kompletnie nie wiem co o co może tam ocierać. Samoregulatory są nowe, zestaw sprężynek nowy, szczęki podobno odpowiednie. Wyczytałem, że bęben może się zniekształcić i powodować takie dragania przy hamowaniu, ale czy może też powodować takie bardzo, bardzo mocne hamowanie tego koła? A coś mi się jeszcze obiło o uszy o łożysku koła, czy jego uszkodzenie może powodować takie objawy?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Zarówno uszkodzony bęben, jak i łożysko może blokować koło dając przy tym odgłosy tarcia.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Bez rozebrania i dokładnego sprawdzenia nie dowiesz się co jest nie tak.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ocieranie to jedno ale silne hamowanie to 2gie.. Rozebrać zawsze można i oberać co tam siedzi.. Ja bym upewnił się na skp że jest taka duża dysproporcja siły hamowania na kołach i zaczął chyba od pompy.. Słyszałem o przypadkach że przytkane przednie przewody hamulcowe dawały czasem podobne efekty ale to wtedy na oba tylne koła..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A na postoju, gdy podniesiesz na lewarku dowolne tylne koło/a to kręci się ono swobodnie? Nic nie ociera, koła kręcą się bez najmniejszych oporów?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. Marea Weekend SX
    Napisany przez Zgred-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 02-01-2016, 14:05
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-08-2013, 19:27
  3. Marea Weekend 1,8 16v r.98
    Napisany przez paulosuc na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-06-2012, 11:48
  4. Obcieranie przy kręceniu kierownicą
    Napisany przez aferka1970 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-05-2011, 14:41
  5. nierówne blokowanie tylnych kól
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-01-2010, 17:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

marea blokujace hamulce bebnowe

nier

fiat marea weekend lozyska tyl kola

stukajacy hamulec bebnowy

hamowanie tylnego kola fiat marea

ocierajace kola hamulec bebnowy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl