Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2009
    Skąd
    Nowy Sacz
    Postów
    8
    Auto
    Bravo'07; 1.9 multijet

    Blokada kół w ciepłe dni

    Mam problem z hamulcami w swoim samochodzie.
    W ciepłe dni, gdy termometr w środku pokazuje około 30 st. C. pedał hamulca twardnieje. Wysoko łapie, a po naciśnięciu gwałtownie hamuje.
    Po przejechaniu ~1500 m, klocki zaczynają trzeć o tarcze – spalanie wzrasta, koła się grzeją. Na trasie walczę w ten sposób, że zatrzymuję się, wciskam pedał do oporu – na chwilę się uspokaja (łatwiej się toczy), ale zaraz hamulec znowu zaczyna twardnieć.
    Tak jakby się napompowywał, a jak mu braknie miejsca – zaciska klocki.
    Wizyt w serwisie z kilka – wykonano: czyszczenie zacisków, wymianę wężyka, wymianę płynu hamulcowego.

    Rano – gdy jest chłodno – żadnych problemów
    Servo powinno być ok. – przy rozruchu, hamulec opada delikatnie gdy się go naciśnie.

    Czego szukać teraz?

    Pozdrawiam
    Ard
    --------
    FIAT Bravo II



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    51
    Postów
    170
    Auto
    Alfa spider 2.0 TS , fiat 500 1.2 , focus mk3 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Sterowni abs nie pokazuje żadnych błędów ? Jeżeli dotyczy to wszystkich kół to może pompa , ale dziwna sprawa z tą temperaturą .

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2010
    Skąd
    Łaziska Górne
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 MultiJet 120KM

    Re: Blokada kół w ciepłe dni

    Cytat Napisał adrianikus
    Mam problem z hamulcami w swoim samochodzie.
    W ciepłe dni, gdy termometr w środku pokazuje około 30 st. C. pedał hamulca twardnieje. Wysoko łapie, a po naciśnięciu gwałtownie hamuje.
    Po przejechaniu ~1500 m, klocki zaczynają trzeć o tarcze – spalanie wzrasta, koła się grzeją. Na trasie walczę w ten sposób, że zatrzymuję się, wciskam pedał do oporu – na chwilę się uspokaja (łatwiej się toczy), ale zaraz hamulec znowu zaczyna twardnieć.
    Tak jakby się napompowywał, a jak mu braknie miejsca – zaciska klocki.
    Wizyt w serwisie z kilka – wykonano: czyszczenie zacisków, wymianę wężyka, wymianę płynu hamulcowego.

    Rano – gdy jest chłodno – żadnych problemów
    Servo powinno być ok. – przy rozruchu, hamulec opada delikatnie gdy się go naciśnie.

    Czego szukać teraz?

    Pozdrawiam
    Ard
    --------
    FIAT Bravo II
    Może przewody elastyczne powoli odmawiają posłuszeństwa?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2009
    Skąd
    Nowy Sacz
    Postów
    8
    Auto
    Bravo'07; 1.9 multijet
    Przewód był wymieniany. Na początku wydawało mi się, że trze tylko jedno koło - lewe przednie. Wymienili mi przewód do tego koła. Chwile był spokój i pogorszyło się, zaczęły trzeć oba przednie koła. Na wizualizacji opory toczenia wyszły na żółte pole.

    Jeszcze jedna rzecz. Rok temu jak wracałem z wakacji było ponad 35stC. Trasa 1000 km, nie działo się nic. Ale wyruszyłem rankiem, kiedy było chłodno.

    Problemy zaczynają się gdy samochód postoi w słońcu, nagrzeje się wnętrze.

    Pozdrawiam
    Ard

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2010
    Skąd
    Pszczyna
    Postów
    1
    Auto
    seicento1.1
    Ja mam dokładnie to samo jak tylko jest wysoka temperatura to pedał twardnie w oczach chwilowo mam brak czasu ale zaraz po weekendzie wymienie płyn w moim seicencie w sumie ma już pare lat i obawiam sie czy to nie bedzie spowodowane wodą w płynie.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    też się właśnie zastanawiam, czy gdzieś nie zebrała się woda, która grzeje się w przewodach hamulcowych, powodując to, że klocki się zaciskają. Jak jeszcze spr z odpowietrzeniem, ja bym spróbował spuścić cały płyn następnie zalać nowy i odpowietrzyć dokładnie

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    płyna należy wymieniać co 2-3 lata bo chłonie wilgoć z otoczenia
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2009
    Skąd
    Nowy Sacz
    Postów
    8
    Auto
    Bravo'07; 1.9 multijet
    Wymieniłem płyn i po ostatnim weekendzie (+37 st C.) muszę powiedzieć, że pomogło.
    Znalazłem jeszcze info, że może być problem z zacierającym się trzpieniem w pedale hamulca. Jeżeli problem się powtórzy to będę tam sprawdzał.


    Pozdrawiam
    Ard

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    czyli miałem dobrą diagnozę cieszę się Twoim szczęściem

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2009
    Skąd
    Nowy Sacz
    Postów
    8
    Auto
    Bravo'07; 1.9 multijet
    Spokojne, już kilka razy byłem szczęśliwy.
    6 albo 7 "napraw" w różnych warsztatach nauczyło mnie, że nie warto się za wcześnie cieszyć.
    Pojeździ bezawaryjnie przez lipiec to uwierzę. Na razie, ciepłe były dwa dni.

    Pozdrawiam
    Ard

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    no to trzymam kciuki

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi


 

Podobne tematy

  1. czy to blokada skrzyni biegów?
    Napisany przez dereza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-05-2010, 22:37
  2. Ciepło - Odpala, Zimno - Zalewa i nie odpala. Palio 1.2 8v
    Napisany przez daro3 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 07-02-2010, 18:29
  3. problem z odpalaniem na ciepłym silniku
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-01-2010, 11:37
  4. Głośna blokada drzwi
    Napisany przez bob96 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-10-2009, 17:01
  5. Marea 1.9TD - słabo pali na ciepłym sinliku - help
    Napisany przez Kubol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-08-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438blokada-kol-w-cieple-dni-9536

klocki blokuja przy wysokiej temperaturze

panda trze przedni hamulec

zablokowanie hamulcow

blokowanie hamulcow wysoka temperatura seicento

fiat panda blokuja hamulce przednie

blokowanie hamulcow fiat bravo

fiat bravo ii 1.9 multijet blokuje przedni hamulec

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl