Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2011
    Skąd
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    33
    Postów
    80
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 2006;Fiat Brava 1,9 JTD STEEL 2001r.

    błąd poduszek powietrznych! Potzebna diagnoza błędu z FES

    Witam! podłączyłem dzisiaj swoją bavkę 1,9 jtd CF3 do komputera i ukazał mi się błąd poduszek powietrznych ;/ nie wiem zupełnie czym to spowodowane. Oto screen

    poduchy.JPG
    usunięcie błędu za pomocą Fes jest nie możliwe. Da się to jakoś naprawić łatwo i tanio? bardzo proszę o pomoc!!!
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez entuzjasta789 ; 23-08-2011 o 21:06



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    z mojej wiedzy jaką posiadam jest to błąd detonatora poduszki.
    Co za tym idzie podejrzenie pada na dzwon. Podjedź do magika elektryka niech sprawdzi Ci w CAN co i jak. Wciskając poduszkę, jeśli wpada i jest bardzo miętka, znaczy, że nie masz poduchy a zaślepkę.
    Jak elektryk Ci ją wykasuje z pamięci CAN, a nie będziesz chciał kupił i wsadzić nowej to nic nie tracisz bo i tak nie masz Jasia.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2011
    Skąd
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    33
    Postów
    80
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 2006;Fiat Brava 1,9 JTD STEEL 2001r.
    dziekuję za odpowiedź, to z brakiem poduszki raczej odpada ponieważ jakiś czas temu miałem jakiś błąd poduszki (wina słabego akumulatora) usunąłem i było ok tylko raz zostawiłem auto pod chmurką i się zaświwciła kontrolka;p a jest możliwość że nie łączy taśma przy detonatorze ?

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    zawsze jest taka możliwość. Musisz rozebrać kierownicę i sprawdzić tam czy wszystko jest ok, oraz czy nie jest przetarte.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jest to błąd detonatora poduszki kierowcy, może być to spowodowane przetartą/złamaną taśmą w kierownicy lub innym niepewnym połączeniem. Wydaje mi się jednak, że gdyby była przerwa to by wyświetlał taką informację tak więc nie wykluczam samej poduszki. Najprościej będzie:
    - po pierwsze sprawdzić czy nie cieknie na sensor airbagów z nagrzewnicy (nie ma co tego lekceważyć),
    - po drugie rozłączyć wszystkie obwody poduszki i połączyć jeszcze raz,
    - po trzecie zdjąć poduszkę kierowcy, sprawdzić taśmę na przejścia i jeżeli jest ok wpiąć zamiast poduszki rezystor powiedzmy 3R. Spróbować skasować błędy,
    - po czwarte dać znać na forum
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Po 5, odpiąć akumulator gdybyś chciał sprawdzić styki przy poduszce w kierownicy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Po 5, odpiąć akumulator gdybyś chciał sprawdzić styki przy poduszce w kierownicy.
    Nie no od tego zaczynamy grzebiąc przy airbagach.. I w prawdzie nie wierze aby jakikolwiek elektroniczny miernik mógł zdetonować poduszkę to nie mierzymy rezystancji poduszki tak zwyczajnie!!! Ja to robiłem na uszkodzonym jasiu ale na kilkumetrowych kablach na dworze
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2011
    Skąd
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    33
    Postów
    80
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 2006;Fiat Brava 1,9 JTD STEEL 2001r.
    Witam chłopaki Udało mi się rozwiązać mój problem Zaczynając od początku: pierw wyjąłem akumulator na około 30 minut, następnie odkręciłem śruby trzymające poduszkę kierowcy, po wyjęciu lekko dmuchnąłem sprężonym powietrzem przestrzeń w kierownicy. Poduszka okazała się cała i sprawna, później po odłączałem wszystkie przewody i znów je podłączyłem, jeden przewód (żółty od poduszki) wyglądał na lekko poluzowany więc nim zająłem się w pierwszej kolejności gdy złożyłem wszystko do całości podłączyłem go pod laptopa i FES, błąd został nadal lecz z dopiskiem "przejściowy" a nie "przejściowy/obecny" wiec go usunąłem i kontrolka zgasła a sterownik nie wykrył żadnych błędów dzięki wszystkim za pomoc

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Oby błąd za jakiś czas nie wrócił Pozdrawiam
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2012
    Skąd
    Wolomin
    Postów
    7
    Auto
    fiat bravo 100 16v GT

    Problem

    Po naciśnięciu klaksonu zapaliła się i pali do dziś kontrolka poduszki, w ASO nie połączyli się z poduszką (wtyk 3 pinowy pod schowkiem). Niedługo mam przegląd, co z tym zrobić

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na 99% poszła Ci taśma od poduszki kierowcy - po tej samej taśmie idzie sygnał do poduchy. Taśma pewnie do wymiany, a czemu nie mogłeś się połączyć to już nie wiem.. Czy jak przekręcasz kluczyk i zapala się lampka airbag to czy po 4 sekundach na chwilę gaśnie?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2012
    Skąd
    Wolomin
    Postów
    7
    Auto
    fiat bravo 100 16v GT

    Problem rozwiązany

    Stary laptop z rs232, interfejs kkl (niebieski z przełącznikami), przejściówka na 3pin, fiatecuscan wersja 2.6.1 free i połączenie bezproblemowe+kasacja błędu. Oczywiście jeszcze sprawdzenie łączności z silnikiem=połączono. Nowy laptop pomimo posiadania rs232 oraz fiatecuscan wersja 3.4.2 free nie dał rady. Prawda taka, że co starsze lepiej daje radę. Położenie wtyczek 3 pin dla zainteresowanych fiat bravo 100 16v 2000r.- lewy kielich (od kierowcy) przyczepiony do czarnej skrzynki bezpieczników, pod schowkiem 2 wtyczki - 1wsza w żółtym oplocie airbag (dwa przewody)+ druga obok (trzy przewody) na razie nie wiem od czego.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czekaj bo trochę nie rozumiem. Przerobiłeś KKLa na zwykłego RS232 tak? Co do wersji FES'a to się nie wypowiem może faktycznie coś namieszali ale ja spokojnie 3.4 łączę się ze wszystkim w moim aucie. Jeżeli chodzi o RS232 to może trzeba by te opóźnienia zmienić, ew. sterowanie przepływem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2012
    Skąd
    Wolomin
    Postów
    7
    Auto
    fiat bravo 100 16v GT

    Problem rozwiązany

    Nie przerabiałem, kupiłem gotowy (podobno stabilniejsze połączenie), po lekturze forum (nie tylko tego) dotyczących problemów z usb kupiłem na com. Kombinowałem z opóźnieniami, zmianami com i dopiero stary laptop bez kombinowania w ustawieniach połączył się bezproblemowo. Teraz czas na sprawdzenie do czego trzecia wtyczka i spróbuję znowu z wersją 3.4.2 i oczywiście stary sprawdzony Maxdata. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez janusz67 ; 16-03-2012 o 14:23

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał janusz67 Zobacz post
    zmianami com i dopiero stary laptop bez kombinowania w ustawieniach połączył się bezproblemowo
    Tak, to też potwierdzam. Miałem IBM T23 z prawdziwym portem COM to łączył się bez problemów. A później chciałem spiąć po przejściówce (USB->COM) i już były problemy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Rezystancja poduszek powietrznych w Bravolotach..
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 07-03-2014, 15:44
  2. Diagnoza samochodu - Sieradz i okolice
    Napisany przez pik_38 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-12-2010, 19:23
  3. Fiat Stilo Kod Błędu
    Napisany przez Lipa1808 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-11-2010, 20:31
  4. map sensor diagnoza
    Napisany przez remikelektronik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-10-2010, 16:14
  5. Bezpiecznik od poduszek powietrznych
    Napisany przez mgraphic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-10-2010, 13:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak skasowac blad poduszek powietrznych lancia lybra

marea wykaz bledow airbag

kasowanie bledow poduszek bravo

marea kod bledu poduszki 9

megane kod bledu poduszki

kasowanie poduszki brava

problem poduszka lybra

lybra bledy poduszek

marea kod bledu poduszki 9 co oznacza

fiat brava jtd kasowanie poduszki

centralka poduszek powitrznych fiat marea

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl