Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2010
    Skąd
    Kcynia
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1.4 12v +lpg

    Bardzo ciężko pali

    Witam... Zauważyłem , że od jakiś 3 dni bardzo ciężko odpalić moje BRAVA (1.4 12V).Bardzo długo trzeba kręcić , aby odpalił (zimny silnik,na ciepłym niema problemu z odpaleniem).Właśnie chciałem wyjechać i tak długo kręcić trzeba było , aż akumulator padł i nici z wyjazdu. Jaka może być przyczyna tego , że tak trzeba nim kręcić???



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2011
    Skąd
    Wągrowiec
    Postów
    10
    Auto
    punto II FL 2003
    Mam taki sam problem z punto II FL. Na początek radziłbym wymienić świece zapłonowe. W punto pomogło to trochę ;/. Moimi dalszymi podejrzanymi są czujnik położenia wału i układ zapłonowy. W moim starym poczciwym fordzie miałem taki sam problem i pomogła wymiana całego układu zapłonowego. Do dziś nie wiem co dokładnie było przyczyną. Wymiana Świec to tania inwestycja więc na początek radzę zabrać się za to.

    [size=2][ Dodano: 2011-01-15, 15:09 ][/size]
    Zapomniałem o czujnikach temperatury. Nie wiem dokładnie jak działa twój silnik, ale możliwe że nie załącza się ssanie

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2010
    Skąd
    Kcynia
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1.4 12v +lpg
    Nie znam się za bardzo na mechanice , ale czy może być to przestawiony zapłon??? Aha jeszcze dodam , że niedawno wymieniałem nagrzewnice bo był wyciek, ale i tak ubywa płynu chłodniczego ze zbiorniczka a wycieku nigdzie nie widać pod samochodem.Może to też ma jakiś związek z tym , że ciężko go odpalić???Dodam , że aku jest 3 miesięczne

    A co do tych czujników to nie wiem gdzie się one znajdują

    I jak sprawdzić czujnik położenia wału i układ zapłonowy

    A może to filtr paliwa jest już do wymiany???

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    moze filtr, moze pompa paliwa, moze przytkane przewody paliwowe. filtr paliwa nie jest drogi, taka wymiana autu nie zaszkodzi, zwlaszcza jesli nie masz pewnosci kiedy byl ostatnio wymieniany. moj pamietal czasy pierwszego wlasciciela...
    co do znikajacego plynu - sprawdz konsystencje i kolor oleju na bagnecie. jak bedzie majonez o kolorze kawy z mlekiem, to znaczy, ze cos nie tak z uszczelka pod glowica.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał colakcynia
    A co do tych czujników to nie wiem gdzie się one znajdują
    znajduje sie z tyłu silnika.
    czujnik możesz sprawdzić miernikiem, a dokładnie jego oporność.
    Filtr raczej bym wykluczył.

    Jeśli chodzi o znikający płyn kolego to czy pod korkiem od oleju nie masz masła?

    p.s
    Rozumiem, że świece i cewka spr. To znaczy jest iskra na świecach?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2010
    Skąd
    Kcynia
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1.4 12v +lpg
    Korek od oleju jak i bagnet czyste tzn. na bagnecie jest tylko olej. Popołudniu pojadę na kanał i sprawdzę czy czasami gdzieś pod samochodem z jakiegoś może węża nie leci na opasce (może przy wymianie nagrzewnicy poruszyłem gdzieś między wężem a aluminiowymi rurkami)...Dziś o 10 odpalił bez problemu po nocy nie wiem co odwala silnik a wczoraj nie
    mogłem odpalić aż aku siadło musiałem na pycha go brać .Dziwne trochę......

    [size=2][ Dodano: 2011-01-16, 12:25 ][/size]
    Znowu porażka Właśnie szykowałem się na kanał i aku znowu siadło myślałem , że to rozrusznik. Na szczęście wziąłem aku od brata i odpalił bez problemu.Nie wiem mam niby 3miesięczne aku i się rozładowuje . Może za mało wody ma destylowanej ???A może gdzieś mi kradnie prąd ???

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Benzyna zamarzla;P
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Udaj się na test ładowania oraz praw kondycję akumulatora. Każda firma elektryczna,specjalizująca się w mechanice samochodowej Ci go spr

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2010
    Skąd
    Kcynia
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1.4 12v +lpg
    Może to głupio będzie brzmiało , ale wody nie było w akumulatorze Woda dolana aku naładowane i kręci jak szalone (Odpala bez problemu) teraz jeszcze tylko sprawdzić, gdzie jest wyciek płynu chłodniczego.Na kanale nic nie widać gdzie jest wyciek.Ponieważ całe podwozie mokre od kałuż na drogach.. Pozdrawiam wszystkich podpowiadających

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    płyn chłodniczy zostawia biały nalot, jeżeli masz gdzieś wyciek to w jego miejscu będziesz miał właśnie biały nalot po płynie. Jeżeli nigdzie nie ma żadnego wycieku to możliwe że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i płyn jest spalany w cylindrach łącznie z paliwem ( autko wtedy będzie dymić bardziej na biało ). Ile tego płynu Tobie ucieka ? jak np. litr na kilka kilometrów to na bank UPG. Aha sprawdź jeszcze czy nie masz mokro w środku na dywanikach pod nogami pasażera i kierowcy. Jeżeli jest mokro i jest tam słodkawy zapach to możliwe że nagrzewnica Tobie przecieka ( częsta przypadłość we fiatach ). Jeżeli wszystko jest ok to dolej trochę uszczelniacza do chłodnic w płynie a nie w proszku. Ja dolałem trochę w swojej sienie i przestało mi uciekać a dolałem może z 50 ml uszczelniacza. Jak wiadomo nie jest to najlepszy pomysł na naprawę ale jak nie da sie zdiagnozować gdzie wycieka płyn to jest to najlepsze rozwiązanie...

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2010
    Skąd
    Kcynia
    Postów
    23
    Auto
    Brava 1.4 12v +lpg
    W środku na bank niema wycieku , ponieważ nagrzewnice wymieniłem może jakieś 2 tygodnie temu, bo płyn lał mi się do środka.Myślę , że płyn ucieka na łączeniu węży gumowych z rurkami aluminiowymi co się wkłada do nagrzewnicy.Niech trochę drogi się osuszą i wjadę na kanał ,bo teraz chyba niema sensu bo i tak cały silnik jak i podwozie są mokre.


    ((Jeszcze się muszę przyjrzeć tej uszczelce bo i może masz rację z tym białym dymem)(możliwe ,że dymi za dużo.../tak mi się wydaje)

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    To poczekaj do wiosny jak nie znbajdziesz zadnego wycieku to zalej troche uszczelniacza w plynie ja polecam Prestona. Jak to nie pomoze to moze faktycznie UPG jest walnieta i w tym wypadku pomoze sprawdzenie cisnienia na cylindrach ewentualnie sprawdzenie czy w zbiorniczku wyrownawczym nie ma spalin specjalnym przyzadem. Aha w sumie to nawet teraz mozesz sprawdzic czy UPG nie jest walnieta. Na cieplym i uruchomionym silniku ostroznie odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego i przytrzymaj autko przez jakies 30 sekun moze wiecej na ok 3000 obr/min jak plyn zacznie wywalac ze zbiorniczka to masz UPG do wymiany

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał dudu$
    ostroznie odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego i przytrzymaj autko przez jakies 30 sekun moze wiecej na ok 3000 obr/min jak plyn zacznie wywalac ze zbiorniczka to masz UPG do wymiany
    najszybszy sposób sprawdzenia.
    Cytat Napisał colakcynia
    ale wody nie było w akumulatorze
    spr kolego jeszcze kondycję po takich przejściach akumulatora czy trzyma dalej prawidłowo i jego właściwości się nie pogorszyły.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    125
    Auto
    fiat doblo
    Ja mam też problem z odpaleniem mojego doblo 1,4 b+g 8V jak temperatura spadnie poniżej -15s.Już drugi raz takie coś mi się zrobiło.Co to może być?? auto serwisowane, wszystko na czas dostaje. Macie jakieś pomysły?? Może filtr paliwa do wymiany?? nigdy tego nie wymieniałem i nie wiem gdzie to jest??? poradźcie coś

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    222
    Auto
    Opel Astra III 1.7 CDTi
    Rocznik
    2006
    u mnie jest podobnie,auto na zimnym silniku ciężko odpalić,trzeba dodać gazu przy odpalaniu to wtedy pójdzie.wystarczy przejechać z 200 m zgasić i odpala normalnie.co to może być


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [ukł. zapłonowy] brava jtd ciężko pali
    Napisany przez mario1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 14-10-2012, 12:13
  2. Bravo 1.9TD duzo pali :(
    Napisany przez BamboTM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-01-2009, 10:06
  3. Bravo 1.4 cięrzko pali na niedogrzanym silniku
    Napisany przez fluo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 19-12-2008, 17:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava ciezko odpala

fiat brava 1.4 ciezko odpala

fiat bravo ciezko odpala

ciezko pali fiat brava

fiat marea weekend ciezko pali

fiat marea ciezko zapala

fiat marea ciezko pali

fiat brava ciezko pali

brava ciezko pali

fiat brawa 16 16v rozrusznik dlugo kreci na goracym silniku
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl