Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    PwR
    Wiek
    30
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V

    Gaśnie odrazu przy odpaleniu Brava 1.6 16V

    Witam. Mam problem z moją brawórką.Problem polega na tym ,że autko gaśnie od razu po odpaleniu. Czasem jestem wstanie dać go na około 4tys obrotów lecz muszę bardzo mało gazu dać i leciutko dociskać jak już puszczę gaz od razu obroty idą w dół i gaśnie nawet po naduszeniu kolejny raz gazu. Wymieniłem pompę paliwa bo była uszkodzona teraz podaje benzynę normalnie . Czy może być to wina silniczka krokowego ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Wątpię. Silniczek krokowy mógłby być podejrzany gdyby wolne obroty falowały czy coś w tym stylu. A marchewa się nie świeci?

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał slawol1994 Zobacz post
    Czy może być to wina silniczka krokowego ?
    Chyba jest to realne - jeżeli się zamknął i nie chce ruszyć z miejsca to czemu nie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    PwR
    Wiek
    30
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    Silniczek wymieniony nadal to samo. Czyżby przepustnica? Gdy odpalałem teraz tak strasznie dusiło i pukało

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Najlepiej by go podłączyć do kompa i sprawdzić czujniki.. Może czujnik położenia przepustnicy, może MAP sensor, może czujnik temp.. Tak w ciemno nie wiadomo :/
    Te pukanie mnie trochę martwi.. A może przestawił Ci się jakoś rozrząd ?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    PwR
    Wiek
    30
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    Co do pukania to jest rzadko może raz na 15 prób odpalenia. Dziś autko trafiło do mechanika i czekam za diagnozą dam Wam znać co było powodem

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    U mnie wtyczka od czujnika spalania wybuchowego była cala w budzie wewnątrz. Tez miałem problem - odpalał z palca po czym po 1-2 sek gasł, chyba że przygazowałem. Jeżeli masz ten czujnik to go sprawdź. Jest umiejscowiony obok filtra oleju. Przeczyściłem i jak rek odją, obroty spadają wolniej i nie gaśnie. Ale skoro już oddałeś do mechanika, to chętnie się dowiem co u Ciebie dolegało.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    A odnośnie stukania, to może to były detonacje, których komp silnika "nie słyszał"?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    PwR
    Wiek
    30
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    No więc tak.Pompa paliwa cała do wymiany (chodź była wymieniana z 2tyg temu)Mechanik tłumaczył to że mało ciśnienia w niej było. 2 sprawa wymiana świec.3 najgorsza poszedł alternator. nie wiadomo czy tylko szczotki do wymiany czy cały.Dziś bd wszystko wiedział to się z Wami podzielę info jakie otrzymałem

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Pompa paliwa używka czy nowa, oryginał czy podróbka. Ciekawa pompa która pada po 2 tygodniach. Podaj więcej informacji jako przestroga czego nie wkładać do auta.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    PwR
    Wiek
    30
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    Pompa nowa , a dokładniej silniczek pompy.koszt 100zł myślę ,że za ta cene jak na silniczek to jest w miarę.Co do pompy która padła to pewnie mechanik wymienił dobrą część tylko żeby zarobić.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Cytat Napisał slawol1994 Zobacz post
    Czasem jestem wstanie dać go na około 4tys obrotów lecz muszę bardzo mało gazu dać i leciutko dociskać
    Wydaje mi się że ten objaw nie ma nic wspólnego z pompa paliwa ani też z alternatoram czy też świecami. No chyba że alternator się zatarł ale wtedy rozrusznik miałby problemy. Jeżeli obroty podeszły pod 4 tys tzn że odpowiednia ilość paliwa się znalazła i tu bym wykluczył pompkę.
    Wg. mnie elektryka do przeglądu. Ja obstawiam na czujnik przepustnicy lub w ostateczności czujnik podciśnienia. Silnik po składzie mieszanki z sondy Lambda widzi że mieszanka zbyt uboga i dodaje paliwa. Natomiast równocześnie dostaje info od czujnika przepustnicy ze jest zamknięta. Dlatego dałeś radę go rozkręcić powoli na wysokie obroty a przy wciśnięciu gazu na maksa silnik po prostu dostał za dużo powietrza - spaliny nie zdążyły poinformować Lambdy żeby dodać paliwa. To samo w drugą stronę - silnik krokowy został całkowicie zamknięty dostając informacje o zbyt ubogiej mieszance i jak zamknąłeś przepustnicę to go udusiłeś po prostu.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    PwR
    Wiek
    30
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    Mechanik stwierdził , że pompa pompowała z za małym ciśnieniem i benzyna dochodziła lecz w małych ilościach.ogólnie powiedział ,że teraz jest wszystko w porządku tylko wymieni alternator.Jutro idę około 10 go odebrać i zobaczyć co z tego wyszło i ile zapłacę

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Sanok/Wrocław/Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    160
    Auto
    Stilo 1.9jtd/Marea 1.6 16v
    i jak autko jezdzi? ja się z marea teraz uporać nie mogę, silnik 1.6 16v rok 2001 autko pali jezdzi super a naraz zdechnie i odpalić nie chce trzba zakręcić rozrusznikiem długo i powoli powoli załapie, albo ze dwa razy kluczykiem przekręcić i odpali, hmm i nie dziwiło by mnie jakby auto było na benzynie a ono jest na LPG więc pompa odpada bo autko gaśnie przy dojezdzie do ronda krzyżówki itd jak schodze biegami w dół z 3 na 2 lub z 2 na luz wtedy pach bujnie obrotami i zdechnie
    jeżdżę także autami:
    /Passat B5 1.9TDI/Ford Mondeo MK3 1.8 16v/ VW Transporter 2.5 TDI/Renault Twingo1.2/Kia 2500tci/Passat B5 Lift syncro
    więc dobrze wiem jak to jest niemcem włochem itp

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Sanok/Wrocław/Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    160
    Auto
    Stilo 1.9jtd/Marea 1.6 16v
    dodam że dziś auto już nie odpaliło, zauważyłem że jeżeli pompa paliwowa pompuje (a nie zawsze ja słychać) i nie zgaśnie centralka od lpg to odpali, jak pompa przestanie buczeć i zgaśnie odrazu centralka od lpg i nie działa to już tyle do woli i bólu można kręcić
    jeżdżę także autami:
    /Passat B5 1.9TDI/Ford Mondeo MK3 1.8 16v/ VW Transporter 2.5 TDI/Renault Twingo1.2/Kia 2500tci/Passat B5 Lift syncro
    więc dobrze wiem jak to jest niemcem włochem itp

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Sprawdź czy wtrysk od LPG nie puszcza gazu do układu wlotowego. Miałem tak kiedyś, że auto odstawione przy próbie odpalenia trzeba było długo kręcić. Okazało się, że wtryski przepuszczały i "zalewały" gazem układ dolotowy.
    Najprościej to sprawdzić tak, że po nocy odkręć przewód od fazy lotnej, jeżeli będzie tam ciśnienie to znaczy, że wtryski trzymają. Gdy nie to masz podejrzenie.

    Lub zgaś auto na benzynie, odepnij przewód fazy lotnej od wtrysków, odstaw auto, aby postało tak normalnie, następnie odpal i zobacz.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.4 12v falowanie na wolnych obotach przy 1 odpaleniu
    Napisany przez KubA26 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-08-2012, 17:42
  2. Bravo 1.8 - Zaraz po odpaleniu kangurzy przy próbie ruszenia..
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-08-2012, 09:34
  3. Fiat Grande Punto 1.3 jtd 90hp falujące obroty przy odpaleniu silnika
    Napisany przez Daniken88 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-04-2012, 13:05
  4. Siada elektryka przy odpaleniu
    Napisany przez sqrd na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-09-2010, 04:02
  5. [ukł. zapłonowy] Przy dodaniu gazu nie wchodzi odrazu na obr
    Napisany przez marin81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-07-2009, 00:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.6 16v odpala i gasnie

fiat brava odpala i gasnie

fiat bravo odpala i gasnie

brava odpala i gasnie

fiat brava 1.6 gasnie

fiat brava odpala i gasnie odpala na tylko na gazie

problem zfiattem brawom odpala i gasinie

fiat brava gasnie po odpaleniu

odpalam fiata brava na benzynie i gasnie

fiat brava 1.4 12v odpala i gasnie po chwili

brava 1 6 na gazie pali dobrze na bezynie zapala i gasniefiat brava 1.6 odpalanie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl