Problem Fiat BARCHETTA 1.8 zbyt wysokie ciśnienie w cylidrach 16 bar

Temat: Problem Fiat BARCHETTA 1.8 zbyt wysokie ciśnienie w cylidrach 16 bar

  1. Paweł507 napisał:

    Problem Fiat BARCHETTA 1.8 zbyt wysokie ciśnienie w cylidrach 16 bar

    Witam mam problem z autem barchetta 1.8 16v.
    Problem polegał na tym ze auto miało nie równe ciśnienie w cylindrach 12, 12, 13, 13 bar i brało olej.
    wiec postanowiłem zmienić pierścienie tłokowe i oddałem głowice do obróbki na wymiana uszczelniaczy zaworowych i docieranie gniazd zaworowych i zaworów...
    Po złożeniu auta i odpaleniu okazuje się ze ma zbyt wysokie ciśnienie i olej wyrzuca przez odmę i bagnet kompresja na zimnym silniku po 16,5 bar. na rozgrzanym po 16 bar uszczelka grubości 1.65 mm. czy ktoś wie w czym tkwi problem wysokiego ciśnienia w cylindrach ???
    Ostatnio edytowane przez Paweł507 ; 25-06-2012 o 18:11 Powód: bład
     

  2. ata napisał:
    Cytat Napisał Paweł507 Zobacz post
    czy ktoś wie w czym tkwi problem wysokiego ciśnienia w cylindrach ???
    Źle dobrane pierścienie?
     
  3. Avatar lukq

    lukq napisał:
    Kolega ata ma rację.

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi
     
  4. Paweł507 napisał:
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Źle dobrane pierścienie?
    Pierścienie a co one maja do tego ?
    ze przedostaje się olej i zwiększa kompresje ?
    Pierścienie zawsze dobiera ten gościu co robi obróbkę głowicy dostaje tłok ze starymi pierścieniami i dobiera na wzór a potem sprawdza nowe pierścienie na tłoku.
    pierścienie na tłoku nie maja luzu góra dół. tylko zastanawiają mnie pierścienie olejowe bo dał mi segmentowe a zawsze robiłem na jednolitych
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 21:48 ---------- Poprzedni post dodany był o 21:27 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]jeszcze mnie zastanawia czy przypadkiem nie jest to winna głowicy ? bo jak by przypadkiem zawory wydechowe nie otwierały się do końca to kompresja by się podniosła ? dodam ze rozrząd jest ustawiany na blokadach wiec pomyłkę rozrządu można wykluczyć. lecz jest problem z wariatorem w tym aucie trochę klepie (wariator kupiony po regeneracji który nie wytrzyma tyś km)
     
  5. ata napisał:
    Po pierwsze ciśnienie w cylindrze masz tylko na zamkniętych zaworach, niepełne otwarcie w cyklu wydechu nie wpływa na ciśnienie sprężania (wpływa, ale minimalnie).
    Po drugie źle dobrane albo źle spasowane pierścienie zmieniają stopień sprężania. Mocno zużyty albo "za cienki" pierścień zgarniający powoduje WZROST ciśnienia - taki paradoks (nie zbiera oleju, jego nadmiar gromadzi się w przestrzeniach pomiędzy pozostałymi pierścieniami i dodatkowo "uszczelnia" - oczywiście kosztem strat oleju). Za duże pierścienie uszczelniające też spowodują wzrost kompresji (na krótko i kosztem szybszego zużycia gładzi cylindra).

    W zasadzie to nie jest temat do rozwiązania na forum, za dużo niewiadomych. Na początek trzeba wiedzieć jaka była przyczyna "brania oleju". Nie wiem jakie ciśnienia ma katalogowo ten silnik, 12-13 bar to w miarę normalne wartości. Bez rozbierania silnika wiele rzeczy da się sprawdzić, ale informacje o stanie tłoka / cylindra i pierścieni będą tylko POŚREDNIE. Dobra, znam magika który posługując się TYLKO miernikiem ciśnienia powie co jest do wymiany i myli się raz na 10. Ale tak "normalnie" da się jedynie stwierdzić że COŚ jest do naprawy. Może pierścienie, może głowica, może cylinder - bez gwarancji że "na pewno TO i nic więcej".

    Jedna rzecz mi się nie podoba, napisałeś:
    olej wyrzuca przez odmę i bagnet
    Taki objaw to typowo uszkodzenie uszczelki pod głowicą, a przecież głowica podobno była robiona? Dobrze zrobiona? na pewno?!?
    Ostatnio edytowane przez ata ; 26-06-2012 o 00:27
     
  6. Paweł507 napisał:
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Taki objaw to typowo uszkodzenie uszczelki pod głowicą, a przecież głowica podobno była robiona? Dobrze zrobiona? na pewno?!?
    samochód stał dość długo nie używany i jak to fiat lubi brać olej i gościu chciał zrobić mała regeneracje silnika zęby trochę mniej tego oleju brał.
    znowu jak by była uszczelka walnięta i kompresja dostawała się do oleju to by nie miał na wszystkich cylindrach równego ciśnienia ? nigdy nie miałem takiego problemu od niego zawsze po złożeniu wszystko grało nawet przed tym samochodem robiłem stilo z takim samym silnikiem i wszytko było ok nikt nie wie czego jest przyczyna wysokiego ciśnienia gdyby było niskie to sprawa wiadoma
     
  7. Paweł507 napisał:
    po próbie olejowej kompresja 21 bar.
     
  8. ata napisał:
    ILE?!?

    Jedno pewne - zawory są szczelne. Takie ciśnienie to prawie diesel.

    Nadal uważam że masz źle dobrane pierścienie. Ewentualnie może być coś z uszczelką pod głowicą, może w tych silnikach były stosowane uszczelki o różnych grubościach? (zależnie od wersji silnika)

    Jak by nie patrzyć silnik wymaga dokładnego sprawdzenia, a właściwie ponownego rozebrania. Moim zdaniem, nie wiem jak inni.
     
  9. Avatar miszko

    miszko napisał:
    Kurka, toż to diesel jak Ata zauważył. Manometr jest dobry? To już chyba zostaje jak Ata zauważył - źle dobrane pierścienie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM

     
  10. Paweł507 napisał:
    Dziś rozebrałem silnik...
    i okazuje se ze to winna pierścieni bo wyglądają fatalnie luz na zamku w cylindrze na pierwszym pierścieniu (uszczelniającym) 0.47 na zbierającym 0.55
    wymiarowo pierścienie 1,5 1,5 3mm ok tylko olejowe zamiast jednolitych są segmentowe i prawdopodobnie tego jest przyczyna.
    na poniedziałek zamówiłem nowe pierścienie co tez nie jest małym wyczynem znaleźć jednolite pierścienie olejowe
     
  11. Paweł507 napisał:
    A jednak to chyba nie pierścienie po wymianie pierścieni i odpaleniu auta nadal 16 bar
     
  12. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    O matko ja bym chyba odpuścił z tym motorem :/
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  13. ata napisał:
    Powyżej 14-15 występuje samozapłon, normalnie ten silnik nie powinien mieć więcej niż 11,5-12.

    Co tam było robione? Głowica to wiem, ale czy przypadkiem komuś sie ręka nie omsknęła i nie pojechał jej przy planowaniu 1mm zamiast 0,1mm?

    Czy ty znasz historię tego samochodu? Może głowica była już wcześniej robiona? Nie można w nieskończoność wymieniać UPG, bo każde planowanie powoduje zwiększenie kompresji. Normalnie można pominąć ten efekt, bo 0,1-0,15 mm nie zwiększy sprężania znacząco.
    Poszukaj w danych technicznych albo dowiedz się jaką powinna mieć grubość (wysokość) głowica (nowa) w tym silniku, porównaj ze swoją - może tu jest problem?
    Na szybkiego policzyłem że zjechanie głowicy o 0,5 mm powinno zwiększyć ciśnienie o około 1,5 bar (może nawet więcej, brałem wymiary przybliżone i liczyłem palcach). Trochę poszperałem w necie, 13 bar ten silnik ma jak jest nowy albo "jak nowy". Czyli już na początku miałeś trochę dużo, biorąc pod uwagę jakieś zużycie silnika.
    Ostatnio edytowane przez ata ; 22-07-2012 o 01:43
     
  14. Paweł507 napisał:
    odpuścić.... Nie trzeba znaleźć usterkę
     
  15. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Cytat Napisał Paweł507 Zobacz post
    trzeba znaleźć usterkę
    Ogólnie racja ale jak się czyta i wyobraża sobie koszty...ehh
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.