Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    Tichau
    Wiek
    39
    Postów
    82
    Auto
    Grande Punto 1.2 65KM, Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    07.2007, 08.2017

    Naprawa z OC sprawcy (jak to jest z tymi oryginalnymi częściami??)

    Witam!

    Czekam na przyjęcie mojego grande punto z 2007r do ASO na naprawę w formie bezgotówkowej uszkodzonego tyłu w wyniku kolizji.
    Na wstępnie w ASO powiedziano mi, że nie mam co liczyć na oryginalne części, ze względu na wiek auta, ze wstępnych oględzin powiedziano mi, że do wymiany na chwilę obecną będzie tylny zderzak bo uszkodzeniu uległa jakaś pianka znajdująca się wewnątrz, co do dalszych uszkodzeń będzie wiadomo dopiero w momencie przyjęcia auta na warsztat i demontażu tyłu.

    Proszę o radę, jak to się ma do rzeczywistości??
    Czy ubezpieczalnia sprawcy ERGO Hestia może się nie zgodzić na wymianę zderzaka na nowy oryginalny? czy w razie odmowy mam jakieś pole manewru?

    Pozdrawiam
    Tomasz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Ubezpieczyciel ma obowiązek likwidować szkodę w oparciu o części oryginalne, chyba że uszkodzona część nie była oryginalna (zamiennik). Istotny jest także stan uszkodzonej części. Jeśli rzeczoznawca stwierdzi, że zderzak był porysowany, wgnieciony już przed zdarzeniem, to ubezpieczyciel odpowiednio pomniejszy jego wartość.
    Cytat Napisał Tomasz Iskiernik Zobacz post
    w ASO powiedziano mi, że nie mam co liczyć na oryginalne części, ze względu na wiek auta
    To wskazuje, że w ASO chcą Cię okroić i zabudować zamiennik.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    Wagowo czasami Poznań
    Postów
    10
    Auto
    Palio weekend
    Rocznik
    1998
    jak z oc sprawcy to muszą doprowadzić samochód do takiego stanu jaki był przed wypadkiem i jeśli części były oryginalne to muszą takie dać a jak nie to się odwołaj - a najlepiej to zmień już serwis jak tak gadają

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    Tichau
    Wiek
    39
    Postów
    82
    Auto
    Grande Punto 1.2 65KM, Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    07.2007, 08.2017
    Odświeżam temat!

    Witam!

    W lutym tego roku zostałem poszkodowany w wyniku kolizji, mianowicie w tył mojego auta stojącego na skrzyżowaniu wjechał nieostrożny inny kierowca.

    Od razu przy zgłaszaniu szkody zgłosiłem chęć naprawy w formie bezgotówkowej z ASO, po wstępnych oględzinach przez rzeczoznawcę Ergo Hestia została mi przyznana bezsporna kwota a sam zderzak został zakwalifikowany do malowania.

    Po 4 miesiącach oczekiwania moje auto zostało przyjęte na naprawę do ASO, gdzie wyszły kolejne usterki.
    Uszkodzone tylne prawe nadkole, wgnieciona podłoga bagażnika oraz uszkodzony zderzak.

    Lecz tu pojawia się problem gdyż według oględzin auta przez rzeczoznawcę ERGO Hestii w ASO, zderzak nosi ślady innych uszkodzeń wiec nie kwalifikuje podłogi bagażnika do naprawy a na wymianę zderzaka narzuca mi 30% amortyzacji.

    Chciałbym nadmienić, że w trakcie mojego użytkowania, auto nie miało żadnej innej kolizji czy wypadku w którym mogłoby dojść do uszkodzenia tylnego zderzaka a tym bardziej podłogi bagażnika.

    Czy mam jakieś pole manewru w tym temacie? mogę się z tym nie zgodzić, a jak tak co dalej? co z autem zastępczym z którego korzystam.
    Auto zastępcze zostało mi przydzielone do końca naprawy, która przez moje "zażalenia" na pewno się wydłuży, wiec na kogo zostaną zrzucone koszty dłuższego użytkowania auta zastępczego?

    Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Tomasz Iskiernik Zobacz post
    Po 4 miesiącach oczekiwania moje auto zostało przyjęte na naprawę do ASO, gdzie wyszły kolejne usterki.
    Uszkodzone tylne prawe nadkole, wgnieciona podłoga bagażnika oraz uszkodzony zderzak.
    Obawiam się, że ubezpieczyciel może mieć opory z kwalifikacją szkody. O to jednak będzie martwić się ASO.
    Cytat Napisał Tomasz Iskiernik Zobacz post
    zderzak nosi ślady innych uszkodzeń wiec nie kwalifikuje podłogi bagażnika do naprawy a na wymianę zderzaka narzuca mi 30% amortyzacji.
    Jeśli istotnie na zderzaku były ślady jakiegoś wcześniejszego zdarzenia (otarcie), to ubezpieczyciel ma prawo naliczyć amortyzację. Może także kwestionować naprawę podłogi bagażnika utrzymując, że została uszkodzona we wcześniejszym zdarzeniu (tu należało by podeprzeć się opinią innego rzeczoznawcy, który wykluczy taką możliwość).
    Cytat Napisał Tomasz Iskiernik Zobacz post
    Chciałbym nadmienić, że w trakcie mojego użytkowania, auto nie miało żadnej innej kolizji czy wypadku w którym mogłoby dojść do uszkodzenia tylnego zderzaka a tym bardziej podłogi bagażnika.
    Chesz przez to powiedzieć, że masz auto od wyjazdu z salonu, bo "w trakcie mojego użytkowania" nie jest jednoznaczne. Nawet w takim przypadku zdarza się, że z salonu wyjeżdża wóz pokolizyjny.
    Cytat Napisał Tomasz Iskiernik Zobacz post
    Auto zastępcze zostało mi przydzielone do końca naprawy
    Rozumiem, że to ASO przydzieliło wóz zastępczy. oni też będą walczyć z ubezpieczycielem o zwrot kosztów. Problem może się pojawić, gdy ubezpieczyciel odmówi (wtedy najprościej oskubać właściciela auta).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    Tichau
    Wiek
    39
    Postów
    82
    Auto
    Grande Punto 1.2 65KM, Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    07.2007, 08.2017
    Sprawa została zakończona, niestety pełnego sukcesu nie było w tej kwestii, mianowicie:

    Rzeczoznawca Ergo Hestii naliczył mi 30% amortyzacji do wymiany zderzaka gdyż po jego demontażu w ASO okazało się, że wcześniej zderzak był spawany na odcinku ok.10cm tuż przy zaczepie, co według rzeczoznawcy obniża jego wartość.

    Uszkodzone prawe nadkole zostało uwzględnione, a co do uszkodzeń samej podłogi, tu nie można mieć żadnych pretensji o nieuwzględnienie tego, gdyż to pierdoła, faktycznie nie związana ze szkodą, uszkodzenie podłogi całkowicie powierzchowne.

    Finalnie sprawa została dzisiaj zakończona, ja "zmuszony" zostałem do pokrycia 30% wartości nowego zderzaka, cała reszta tzn. montaż/demontaż, lakierowanie nowego zderzaka, nowe nadkole jak i auto zastępcze zostało albo raczej zostanie pokryte przez ubezpieczyciela sprawcy.


 

Podobne tematy

  1. b&m naprawa
    Napisany przez waski1982 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-07-2013, 22:50
  2. Naprawa rozrusznika
    Napisany przez FiatTom na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-07-2013, 22:53
  3. Co zrobić z tymi dziurami?
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-05-2010, 14:45
  4. [zawieszenie] czy te alusy beda pasowac z tymi oponkami?? po
    Napisany przez darko1988 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-03-2010, 18:05
  5. naprawa wgniecenia.
    Napisany przez mb3366 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-08-2009, 10:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ergo hestia zderzak di malowania

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl