Witamy na Fiat Klub Polska
  • W przyszłości Fiat nie będzie masowym producentem aut, zapowiedź następcy Bravo i Punto

    Jednym z najbardziej interesujących tematów poruszonych przez Sergio Marchionne CEO FCA, na ostatniej edycji Salonu Samochodowego w Genewie jest ten związany z przyszłością marki Fiat. Według doniesień prezesa FCA marka Fiat ma zmienić swój wizerunek z masowego producenta i skoncentrować się na tym co robi najlepiej. W sumie jest to kolejne potwierdzenie malejącej gamy aut na rzecz większej specjalizacji w określonych dziedzinach, które to widzieliśmy w ostatnich latach w Europie.


    Jako dowód powyższego Marchionne ujawnił, że w Europie marka Fiat sprzedała mniejszą liczbę samochodów (586 271 sztuk) w porównaniu z takimi markami jak Audi, Mercedes i BMW.

    Przyszłe strategie FCA dla marki Fiat są bardzo różne. Włoska marka ma skupić swoje wysiłki na dość wąskim zakresie, ale chce w pełni zaspokoić gusta i potrzeby klientów. Sub-marką Fiata będą modele 500 z nowym odnowionym Fiat 500, Fiat 500L i Fiat 500X. Mają one zająć strategiczny segment rynku, oferując szeroką gamę specyfikacji i silników. Gama samochodów 500 wzrośnie, prawdopodobnie w przyszłym roku, z debiutem podobno 5-drzwiowego Fiata 500, nowego segmentu B, które powinny zastąpić Fiata Punto.


    W przyszłości Fiat chce utrzymać model Panda, samochód bardzo praktyczny i wszechstronny, produkowany w bardzo szerokiej gamie wersji. Potwierdzone zostało też przez samego Marchionne na Geneva Motor Show, że powstanie spadkobierca Fiat Bravo, który będzie produkowany w Turcji i wejdzie w trzech wersjach - hatchback, kombi oraz wersja na rynek na Europę Wschodnią, która zastąpi model Fiat Linea czyli możemy oczekiwać wersji sedan.

    FCA zamierza całkowicie zmienić postrzeganie swojej marki w Europie, jak stwierdził Marchionne - Marka ma nie gonić słupków wielkości sprzedaży i udziałów w rynku, a stopniowo kontynuować proces ekspansji na rynku. Nadzieja widziana jest też w marce Alfa Romeo, tak aby auta tej marki były w czołówce klasy premium.
    wypowiedzi 6 wypowiedzi
    1. Avatar boch
      boch -
      kiepskie wyniki sprzedaży chłopaki tłumaczą zdaniem - "Marka ma nie gonić słupków sprzedaży...". jak to nazwać? kreatywny marketing? Fiat jako auto z salonu znika z polskich dróg. jedyny ratunek w AR, której na razie nie grozi syndrom "500".
    1. Avatar Mordka
      Mordka -
      Nie wiem czy to dobry kierunek. Nie widzę tego znikania fiata z dróg.
    1. Avatar boch
      boch -
      nie znika dosłownie. znika jako nowe auto kupowane w salonie. jeśli znasz kogoś kto zdecydował się na zakup nowego Fiata w salonie to szacun niestety wyniki sprzedaży mówią same za siebie. nie znajdziesz Fiata w pierwszej dziesiątce najczęściej wybieranych nowych aut przez Kowalskiego.
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Widać, że Fiat chce odejść od masówki i skupić się na autach pod klienta. Innymi słowy, chcą robić mniejszą gamę aut, ale za to te auta mają być lepszej klasy. Czy to dobry kierunek? Trudno powiedzieć. Szkoda jednak, że nie zobaczymy wielu kultowych modeli, a przecież np. Opel produkuje auta od najmniejszych po duże, tak samo Renault czy Peugeot. Jakoś oni nie niszczą modeli "zakorzenionych" na rynku...

      Ciekawi mnie następca Fiata Bravo.
    1. Avatar byrrt
      byrrt -
      Atam nie wiem czy Wy chcecie w to wierzyć czy na prawdę wierzycie, ale wyobrażacie sobie Fiata jako marki prestiżowej? Tak od razu? No bo jak inaczej nazwać firmę, która chce uciec od masówki i zacząć produkować auta pod klienta? Piszą o wąskim zakresie - fakt 500 już mi uszami wyłazi - czytaj zakres zwęził się do granic możliwości. Każde kolejne auto to 500 choćby nie wiem jakbym lubił włoszczyznę to to co się dzieje nie ma szans prowadzić do czegoś dobrego. Zakrywają się premedytacją a spadek sprzedaży ma zupełnie inne powody. Jak kowalski ma kupować od nich nowe auto skoro oni niczego już w ofercie nie mają ciekawego? 500tka jest nawet fajnym projektem auta stylowego, ale chwila - ile można jednego kotleta odsmażać.. Ja nie szukałem auta nowego to fakt, ale nawet gdybym szukał to od 10 lat na rynku nie ma nowego auta z stajni fiata, które mogłoby mi się spodobać - nie ma..
    1. Avatar boch
      boch -
      ano nie ma.

      Modele

      jest niby Sedici, Punto i Freemont, ale giną one w gęstwinie klonów 500.
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl