Witamy na Fiat Klub Polska
  • Sensacyjna premiera Fiata w Genewie. Nowa Panda jedzie do nas i imponuje zasięgiem.

    Fiat Centoventi zadebiutował w czasie salonu samochodowego Genewie. Nowym modelem włoska marka świętuje 120 lat działalności i zdradza, jak będzie wyglądać jedno z najsłynniejszych aut miejskich...Fiat Centoventi to jedna z najciekawszych premier show w Genewie. Nowy samochód przedstawił sam Olivier Francis, czyli szef marki Fiat. Francuski menedżer, którego żoną jest pociągająca włoska piosenkarka Arianna Bergamaschi, w odróżnieniu do sztywnych bossów niemieckich koncernów przemawiał bez pomocniczego tekstu z promptera. Zabrał publiczność w podróż w czasie i z głowy opowiadał o tym, jak już niebawem będzie wyglądać[B] nowy sposób Fiata na miejskie auto.


    Fiat Centoventi / Fiat / Marco AlpozziLaPresse



    A przyszłość zapowiada się interesująco. Fiat Centoventi to samochód elektryczny, który swoją pudełkowatą karoserią o długości 3,7 m nawiązuje do pierwszej Pandy. Powstał na platformie tworzonej na potrzeby nowej generacji miejskich aut, czyli kolejnej 500-ki i Pandy. Jednym ze smaczków stylistycznych są cztery paski poziomu naładowania akumulatorów przypominające logo marki z 1980 roku. Klapa bagażnika jest dużym ekranem, który może wyświetlać reklamy czyinformacje o wydarzeniach. Szef Fiata stwierdził, że w ten sposób kierowca będzie mógł dorabiać.

    Nazwa Centoventi włosku oznacza liczbę 120. W ten sposób Fiat świętuje w Genewie 120 lat istnienia w świecie motoryzacji.

    Fiat Centoventi / dziennik.pl



    W kabinie projektanci Fiata Centoventi postawili na możliwość dowolnej aranżacji – to kierowca zdecyduje, co będzie mu potrzebne. Dlatego nawet fotel przedniego pasażera nie jest seryjny – oczywiście da się go zamówić, ale alternatywnie można tam np. zamontować stolik czy specjalny fotelik dla dziecka. Smartfon lub tablet podtrzyma regulowany uchwyt obok zegarów. Jeśli jednak ktoś będzie wolał zaszpanować fabrycznym cyfrowym kokpitem, wówczas dostanie ekran w kształcie słynnego toru testowego stworzonego na dachu pierwszej fabryki Fiata założonej w 1923 roku w Turynie, w dzielnicy Lingotto.




    Fiat Centoventi / dziennik.pl

    Podobnie ma wyglądać proces indywidualizacji karoserii. Tak naprawdę samochód będzie produkowany w jednym kolorze, a dzięki programowi "4U" Fiat dostarczy do wyboru 4 dachy, 4 rodzaje zderzaków odpornych na zadrapania, 4 wzory kół i 4 projekty oklejania. Dodając je do nadwozia użytkownik stworzy unikatowe auto. Jakby tego było mało, producent twierdzi, że nowe części takie jak np. spoilery, czy progi będzie można po prostu wydrukować w 3D i ozdobić nimi swojego Fiacika.




    Fiat Centoventi / dziennik.pl

    Napęd elektryczny również ma pozwalać na dostosowanie do potrzeb użytkownika. Fiat przewidział sprytne rozwiązanie na wydłużanie zasięgu. Standardowy akumulator zapewni do 100 km jazdy. Jeśli ktoś jednak dojdzie do wniosku, że to za mało wówczas będzie mógł dokupić lub wynająć kolejny pakiet zwiększający zasięg o dodatkowe 100 km. Pod podłogą przewidziano miejsce na cztery takie zestawy plus jeden wyciągany spod fotela. Łącznie na pięciu pełnych bateriach nowy elektryk Fiata powinien przejeżdżać imponujące 500 km. Prędkość maksymalną ograniczono do 150 km.


    Olivier Francois, szef Fiata i prototyp Centoventi / Fiat / Marco AlpozziLaPresse


    Kiedy na drogach? Nowy Fiat Panda trafi do produkcji w 2020 roku. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że pod względem wyglądu oraz dowolności konfiguracji będzie bardzo bliski prototypowi pokazanemu w Genewie. Wcześniej zadebiutuje 500-ka, która jako pierwszy model Fiata będzie zaprojektowana z myślą o napędzie elektrycznym.



    Fiat Centoventi / dziennik.pl





    Fiat Centoventi / dziennik.pl





    Fiat Centoventi / dziennik.pl





    Fiat Centoventi / Fiat / ALDOFERRERO






    Fiat Centoventi / Fiat / ALDOFERRERO






    Fiat Centoventi / Fiat / Marco AlpozziLaPresse




    Fiat Centoventi / dziennik.pl

    l



    Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes.


    Źródło: dziennik.pl
    https://auto.dziennik.pl/premiery/ar...ja-zasieg.html
    Ten artykuł powstał na podstawie tematu: Sensacyjna premiera Fiata w Genewie. Nowa Panda jedzie do nas i imponuje zasięgiem. utworzonego przez ciril Zobacz oryginalny post
    wypowiedzi 9 wypowiedzi
    1. Avatar Braval
      Braval -
      Jak cena nie powali mnie ...z nóg ,to kupie sobie to autko?!
    1. Avatar Aro016
      Aro016 -
      Jak dla mnie coraz brzydsze te nowe auta. Już odmiany związane z 500 są nieciekawe. Pozostaje tylko kierunek Alfa.
    1. Avatar automocny
      automocny -
      Ciekawe autko.
    1. Avatar vieri37
      vieri37 -
      Takie to fikuśne hmmmm
    1. Avatar wiklew
      wiklew -
      Ciekawe czy coś będzie z PSA, a jesli będzie to co ?
    1. Avatar SlawQ
      SlawQ -
      Super! Mnie się podoba bardzo Ciekaw jestem ile zostanie z tego prototypu w aucie produkcyjnym? Wkrótce kolejna Genewa, więc może coś więcej się dowiemy
    1. Avatar marianek2001
      marianek2001 -
      okropna jak dla mnie
    1. Avatar wojtekicz
      wojtekicz -
      wdg mnie stylistyka odwzorowuje przełom, który ma nastąpić - wygląda całkiem zgrabnie jeśli porównywalibyśmy ten samochód do jego konkurencji.
    1. Avatar lepio
      lepio -
      Nowy następca fiata 126p raczej niż pandy wg mnie
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl