Witamy na Fiat Klub Polska
  • Przyszłość Fiata to małe samochody. Oliver François przedstawił plan rozwoju

    FIAT powraca do gry, tym razem bez głupich eksperymentów. Stellantis znalazł idealne miejsce dla włoskiej marki - i będzie to powrót do korzeni.


    Mnogość marek zlokalizowanych pod jednym dachem koncernu Stellantis oznacza ogromne wyzwanie dla menadżerów tej grupy. Fuzja FCA i PSA budziła wiele wątpliwości, aczkolwiek jedną z obietnic było zachowanie wszystkich marek, wnoszonych przez każdą z firm. Tym samym doszło do sytuacji, gdzie w jednym worku wylądowali odwieczni konkurencji. Wszystko wskazuje jednak na to, że synergia pomiędzy nimi jest kluczem do sukcesu. FIAT na przykład ma szansę na rozkwit po wielu latach - przynajmniej na to wskazuje nowy plan Stellantisu.

    Przez lata marka z Turynu próbowała swoich sił w różnych segmentach. Pamiętacie Stilo, które miało być konkurentem dla Golfa? Albo Cromę, która w każdym wydaniu chciała podbić klasę średnią? To nie wyszło. Tak naprawdę od lat siedemdziesiątych FIAT raczej bezskutecznie rywalizował w segmentach D i E.

    Marka ta zawsze była za to najmocniejsza w gronie najmniejszych samochodów. To tutaj Włosi pokazywali swoją siłę. Powrót do korzeni ma więc być metodą na osiągnięcie wyczekiwanego sukcesu.

    Oliver François, szef marki, zapowiada cztery duże premiery, które trafią na rynek do 2027 roku. Wtedy też Fiat zostanie całkowicie zelektryfikowany - z oferty znikną wszystkie jednostki spalinowe.


    Już w 2023 roku poznamy model, który de facto stanie się następcą Punto - choć nie zyska tej nazwy. Jego najbliższym kuzynem stanie się Citroen C3 i Peugeot 208. To właśnie z tą francuską marką Fiat będzie najbliższej współpracować. Według władz koncernu, Citroen i Fiat dzielą ze sobą najwięcej cech, co pozwala na lepszy rozwój obydwu firm.

    Pod maską nowego Fiata z segmentu B znajdziemy nie tylko silniki spalinowe, ale też napęd elektryczny. Będzie to konstrukcja, którą doskonale znacie z Corsy-e i e-208.

    Fiat stawia też na rodzinę 500. Do małego modelu dołączy większy crossover. Ma on wpisać się pomiędzy obecną elektryczną 500-kę, a oferowanego wciąż SUV-a 500X. Według zapowiedzi Françoisa, będzie to samochód "stylowy i miejski".

    Kolejną ważną nowość stanowi kolejne wcielenie Pandy. Nazwa pozostanie na swoim miejscu, jednak stylistyka ulegnie całkowitej transformacji. Tutaj inspiracją będzie Fiat Centoventi, którego stylistyka stanie się widoczna w kilku autach marki z Turynu.

    Warto zaznaczyć, że Panda ma być autem minimalistycznym. Odnosi się to także do samej kompletacji wyposażenia, które w dużej mierze opierać się będzie na... smartfonach. W bazowych wersjach to nasz telefon stanie się centrum dowodzenia autem, zastępując klasyczne multimedia.

    Czwartym autem w tej układance jest mały crossover. Ten stawiać będzie na dużo bardziej klasyczną stylistykę, bliższą nowej Pandzie. Tym samym to właśnie ten model będzie z nią najmocniej spokrewniony wizualnie. Możemy tutaj spodziewać się napędu elektrycznego - konstrukcyjnymi bliźniakami będą takie auta jak nowy elektryczny mały SUV Jeepa, Alfy Romeo i Lancii.


    Łącznie do 2027 roku Fiat zyska 10 modeli. Oferta ma bazować na klasycznej 500-ce, crossoverze z rodziny 500, następcy Punto, Pandzie, bliżej nieokreślonym crossoverze (następca 500X), czterech dostawczakach i modelu stworzonym z myślą o Brazylii.

    Włosi jednocześnie podkreślają, że nie zamierzają wspinać się powyżej segmentu aut kompaktowych. Co więcej, w tej grupie stawiać będą na raczej proste i bardziej przystępne cenowo auto.
    wypowiedzi 8 wypowiedzi
    1. Avatar adamko3
      adamko3 -
      A można źródła? Bo o przyszłym Seicento słyszałem ale o innych modelach jakoś głucho na polskich serwisach.
      Jeśli taki jest pomysł Stellantis na przetrwanie marki Fiat to brzmi na całkiem racjonalny plan. Osobiście ja bym (teraz) kupił coś bardziej w wielkości Bravo ale prawdopodobnie w przyszłości dla większości ludzi będą dostępne tylko miejskie wozidełka.
    1. Avatar mateusz.lesko
      mateusz.lesko -
      Od czasu Bravo 2 fiat zatrzymal sie w miejscu, tipo 2 mimo ze znacznie mlodsze to technologicznie to samo.
    1. Avatar adamko3
      adamko3 -
      Cytat Napisał mateusz.lesko Zobacz post
      Od czasu Bravo 2 fiat zatrzymal sie w miejscu, tipo 2 mimo ze znacznie mlodsze to technologicznie to samo.
      Pytanie czy to źle? Jeśli nikt nie oczekuje wodotrysków jak wyświetlacze dotykowe, cyfrowe zegary itd to co w sumie się zmieniło w zawieszeniu, hamulcach w autach osobowych na przestrzeni ostatnich 15 lat? Fakt, że niestety Tipo odziedziczyło wszystkie bolączki Bravo.
    1. Avatar kamilo62
      kamilo62 -
      Akurat od grudnia 2022 przymierzałem się nad nowym samochodem by zmienić swoją 500x...i oczywiście Tipo w wersji Combi mi się podobał, ale ręczny na manetce - brak elektrycznych lusterek - to jednak nie są super wodotryski a jednak za nowego też trzeba zapłacić w porównaniu do innych modeli..Jak dla mnie to niestety - Włosi poszli drogą MINI pod szyldem BMW - narobić 100 kolorów i wersji jednego klasyka i jakoś to będzie..

      (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

      Akurat od grudnia 2022 przymierzałem się nad nowym samochodem by zmienić swoją 500x...i oczywiście Tipo w wersji Combi mi się podobał, ale ręczny na manetce - brak elektrycznych lusterek - to jednak nie są super wodotryski a jednak za nowego też trzeba zapłacić w porównaniu do innych modeli..Jak dla mnie to niestety - Włosi poszli drogą MINI pod szyldem BMW - narobić 100 kolorów i wersji jednego klasyka i jakoś to będzie..
    1. Avatar ahmed
      ahmed -
      elle ressemble a la c4 cactus
    1. Avatar felixwawa
      felixwawa -
      Ja tam wolał bym coś pokroju dodge durango. Mały miejscki samochód dla grubych hamerykanów , no ewentualnie Jurney .... Jakby nie spojrzeć do CCC czyni cuda , jesli duży samochód bedzie kosztował tyle co w USA, to można by żyć jak ludzie a nie jak ubodzy krewni
    1. Avatar zbigni
      zbigni -
      uważam jako zbigi igi ze fiut multipla najlepszy auto w polsce jak i na swiecie
    1. Avatar felixwawa
      felixwawa -
      Fiat to upadająca marka z resztą francuzi doprowadzą ja bardzo skutecznie do upadku i bedzie po samochodach itally
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl