Od 30 marca ogólnopolska sieć dróg płatnych objętych systemem e-myta powiększy się o kolejne 160 kilometrów - poinformowało biuro prasowe systemu.
Od 30 marca e-mytem będzie objętych ok. 2190 kilometrów dróg. Płatne będą m.in. fragmenty dróg ekspresowych S7, S8, S19 oraz dróg krajowych nr 4, 7 i 79.
Najdłuższym odcinkiem dołączonym do sieci będzie fragment drogi ekspresowej S8 od węzła Piotrków do węzła Radziejowice (ok. 93,6 km). E-myto będzie też obowiązywało na S19, na odcinku Stobierna – węzeł Rzeszów-Wschód (ok. 6,9 km).
System będzie obowiązywał również na obwodnicy Jarosławia na drodze krajowej nr 4 (odcinek Tywonia – Tuczempy o długości ok. 11,3 km), na drodze krajowej nr 79 na odcinki Jaworzno – węzeł Modlniczka (ok. 37,8 km), oraz na drodze krajowej nr 7 na odcinku węzeł Modlniczka – węzeł Balice I i na obwodnicy Elbląga, od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1104N do węzła Raczki (ok. 3,7 km) i od węzła Raczki do węzła Elbląg-Wschód (ok. 3,8 km).
System elektronicznego poboru opłat Viatoll działa od 3 lipca 2011 r. - w początkowej fazie obejmował ok. 1565 km dróg krajowych, ekspresowych i autostrad zarządzanych przez GDDKiA, a 1 lipca 2012 system rozszerzono o kolejnych 325 km dróg. Opłaty pobierane są od pojazdów o dopuszczalnej masie powyżej 3,5 t oraz autobusów niezależnie od ich wagi.
Poprzednie rozszerzenie systemu nastąpiło 12 stycznia br., gdy dołączono do niego odcinki autostrady A1 oraz dróg ekspresowych S1 i S8. Rozszerzenie objęło wówczas 139,2 km dróg.
Drogi niech tam wprowadzają płatne. To są i tak marne grosze w porównaniu z opłatami parkingowymi w centrum miasta. Już dzisiaj są dni, kiedy za parkingi płacę więcej niż za paliwo.
EDIT:
Teraz zauważyłem, że te opłaty są pobierane od autobusów i pojazdów samochodowych o masie powyżej 3,5 tony. W takim razie nie mam w zupełności nic przeciwko wprowadzeniu dodatkowych opłat dla nich.
Teraz zauważyłem, że te opłaty są pobierane od autobusów i pojazdów samochodowych o masie powyżej 3,5 tony. W takim razie nie mam w zupełności nic przeciwko wprowadzeniu dodatkowych opłat dla nich.
Hehehe Jak "nas" nie dotyczy to można wprowadzać.... Pamiętaj, że wzrost kosztów transportu odbija się na wszystkim. Kto do lokalnego sklepu dowiezie rzeczy? Kto przewiezie części zamienne do hurtowni i tak dalej.
Na dłuższe trasy można dowozić pociągami. Natomiast na krótsze samochodami o masie poniżej 3,5 tony. Do centrum Warszawy tiry mają zakaz wjazdu i dzięki temu jakieś większe arterie np. ul. Puławska, czy Aleje Jerozolimskie są w idealnym stanie technicznym. Natomiast poza centrum np. na ul. Modlińskiej, która jest wylotówką w stronę Legionowa jest całkowite pobojowisko. Prawy pas jak po bombardowaniu, środkowy też w fatalnym stanie. Jedynie lewym da się jeszcze jeździć, ale też czasem samochód podskoczy. Dlatego uważam, że opłaty powinni wprowadzać. W końcu, to od tirów są zniszczone przede wszystkim nawierzchnie polskich dróg i te pieniądze można by przeznaczyć na remonty.
Poza tym autobusy nie dowożą towarów do sklepu. Jeżeli mało osób nim jedzie, można przesiąść się na osobówkę. Natomiast jeżeli więcej, to drobna opłata z pewnością nie będzie zbyt uciążliwa dla pasażerów.
Tiry swoja drogą nikt nikomu na złożć nie jezdzi nie niszczy , temat rzeka tyle samo za jak i przeciw. Opłaty były od dawna najpierw byly winiety teraz e myta.A na nastepne lata jest plan mondrali zeby wszystkie pojazdy były objete opłatami za autostrady i drogi ekspresowe .Jak wprowadzili bramki na a4 ruch samochodów do 3.5 zdecydowanie jest mniejszy .Tak ze oskubią każdego i dużego i małego. A zrzucanie wszystkiego na cieżarówki to chodzenie na skróty auta te juz od dawna nie sa przeładowane ( czasami trafia sie wyjątki ale... )nawet na głupiej kopalni wagowy nie wypuści "wanny" przeładowanej bo on moze za to beknąć. A opłaty zgadzam sie mogą być tylko rozsądne, i zeby były wydawane tylko na drogi myśle ze to było widac efekty a tak rozpływają się nie wiadomo gdzie. A potem remont drogi po zimie ogranicza sie do zasypania dziury masa i uklepania łopatą . pozdro
Moim zdaniem powinny być winiety jak w niektórych krajach Europy,ja jeżdżę do pracy przez Czechy do Niemiec wykupuje winietę za 65 euro na cały rok i mam spokój,jak ktoś chce to może wykupić sobie na 10 dni jak często nie jezdzi i tak powinno być u nas a nie bramki,nie dość że bramki to jeszcze korki jak byk.
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.
Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.
Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
Wiadomość