Niemiecki
Auto Bild przygotował obszerny materiał będący zapowiedzią modelu
Fiat Panda kolejnej generacji. To już kolejna
ciekawa publikacja dotycząca nowej Pandy w ostatnim czasie. Wóz szykowany jest z myślą o
premierze podczas jesiennych targów branżowych we Frankfurcie.
Niemiecki magazyn Auto Bild przygotował obszerny materiał będący zapowiedzią modelu Fiat Panda kolejnej generacji (
oryginalny artykuł). Samochód szykowany jest z myślą o premierze podczas jesiennych targów branżowych we Frankfurcie.
Nowa Panda stanowi
rozwinięcie i udoskonalenie koncepcji poprzednika, który rozpoczął tak udaną karierę rynkową i miał znaczący wpływ na poprawę notowań włoskiej firmy. Klienci docenili Pandę m.in. za funkcjonalność, przydatność do jazdy w mieście, przystępną cenę zakupu i niskie koszty eksploatacji oraz solidność wykonania, w czym niewątpliwa zasługa pracowników fabryki w Tychach.
W porównaniu z poprzednikiem nowa Panda ma teraz bardziej
zaokrąglone kształty i
zawadiacki wygląd, który podkreśla rzucający się w oczy
kształt otworu wlotu powietrza oraz mocniej
zarysowane błotniki. W zamyśle włoskich projektantów samochód ma być bardziej
stylowy i niepowtarzalny, podobnie jak Fiat 500. To m.in. dlatego deska rozdzielcza została przeprojektowana, wyróżniając się głębiej osadzonymi zegarami wskaźników oraz pewnymi elementami retro przywodzącymi skojarzenia z Pandą pierwszej generacji.
Atutami nowej Pandy ma być również
bogatsza lista wyposażenia obejmująca takie elementy jak np.
podgrzewane fotele i nawigację.
W gamie jednostek napędowych zobaczymy najprawdopodobniej innowacyjny motor
TwinAir dwucylindrowy, dostępny w wariatach mocy
65 KM (wolnossący),
85 KM (turbo) oraz
80 KM (
turbo bi-fuel), a ponadto dobre znany motor
1.2 8V
Fire oraz diesel
1.3 16V MultiJet II. Dla wszystkich wersji ma być dostępny system
Start-Stop.
Co ciekawe, w gamie nowej Pandy zobaczymy też znów wersję z napędem
4x4, która zadebiutuje na przełomie roku
2012 i
2013.
Decyzją kierownictwa Fiata produkcja modelu Panda nowej generacji rozpocznie się w zakładach
Pomigliano d’Arco pod Neapolem. Fabryka będzie w stanie wytwarzać do
270 000 egzemplarzy rocznie.
Źródło:
Samar/Internet