33 lata na rynku, 6 generacji, 2,6 miliona zadowolonych klientów. To wszystko sprawia, że Fiat Ducato jest legendą. Żywą legendą, która doczekała się kolejnej odsłony pokazanej podczas Targów Samochodów Użytkowych w Hanowerze. Nowe Ducato ma walczyć o klienta z takimi autami jak Mercedes Sprinter, Renault Master czy Volkswagen Crafter.
Obecnie Ducato sprzedawane jest w ponad 80 krajach na całym świecie. Kolejna generacja tej żywej legendy ma jeszcze skuteczniej rywalizować o klienta. Nowy Fiat Ducato cechuje się zmienionym wyglądem, nowoczesnymi, ekonomicznymi i ekologicznymi silnikami, oraz elektronicznymi systemami, które pomagają kierowcy w pracy i czuwają nad jego bezpieczeństwem.
Wygląd zewnętrzny Ducato, jak na samochód dostawczy, został gruntownie odświeżony. Z przodu w pierwszej kolejności widzimy przestylizowany pas przedni z 2-kolorową atrapą chłodnicy i ozdobną listwą zderzaka, zmienionych reflektorów z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej LED, a całe auto stoi na 16-calowych felgach ze stopów lekkich. Dzięki zastosowaniu 4-częściowego zderzaka czas ewentualnych napraw blacharskich ma się znacząco skrócić.
Wewnątrz samochodu zmieniono fotele na bardziej komfortowe, zainstalowano uchwyt na kubki zintegrowany z konsolą środkową oraz uniwersalne miejsce do urządzeń mobilnych i trzymania dokumentów, które pojawiło się na środku deski rozdzielczej. Fotele pokryto nieplamiącą tapicerką a producent zaplanował trzy warianty wykończenia wnętrza: Classic, Techno i Lounge.
Dzięki wzmocnieniu konstrukcji nadwozia i drzwi, udało się zwiększyć komfort podróży, a nowy Fiat Ducato ma teraz jeszcze większe możliwości personalizacji pod każdego klienta. Zastosowanie wydajniejszego układu hamulcowego układu zawieszenia i sprzęgła o wydłużonej żywotności Ducato bezproblemowo zniesie trudy użytkowania. Producent się chwali, że uzyskano niższą masę w porównaniu do poprzedniej generacji mimo zastosowania wzmocnień konstrukcji.
Pod maską nowego Fiata Ducato pracować będą ekonomiczne i ekologiczne silniki z serii MultiJet. Podstawową jednostką napędową jest 2-litrowy motor MultiJet o mocy 115 KM i 280 Nm momentu obrotowego. Za przeniesienie napędu odpowiadać ma 5-biegowa skrzynia manualna. Drugim w kolejce jest 2.3 MultiJet 130 KM i 320 Nm momentu obrotowego z 6-biegową skrzynią manualną. Trzeci na liście 2.3 MultiJet 150 KM generuje 320 Nm momentu obrotowego. Komu mało mocy powinien zdecydować się na 3-litrowy silnik o mocy 180 KM i aż 400 Nm momentu obrotowego. Na początku 2015 roku pojawi się dwupaliwowa 140-konna (350 Nm) wersja 3.0 MultiJet Natural Power na metan i benzynę.
Aby jeszcze bardziej obniżyć spalanie w nowym Fiacie Ducato silniki 2.3 MultiJet i 3.0 MultiJet mogą współpracować ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Comfort-Matic, a dodatkowo w 2.3 MultiJet zainstalowany został system start&stop. Każdy nowy Fiat Ducato wyposażony jest we wskaźnik zmiany biegów Gear Shift Indicator pomagający zoptymalizować styl jazdy na bardziej ekonomiczny.
Fiat nie zapomina też o walorach bezpieczeństwa. Do takich systemów jak ABS, ASR czy ESP dołączyły takie elektroniczne stróże jak system zapobiegania dachowaniu na wypadek przemieszczenia się ładunku współpracujący z systemem kontroli ładunku (LAC), asystent ruszania pod górę Hill Holder, czy elektroniczny system awaryjnego hamowania. (EBA). Dodatkowo Ducato można doposażyć w asystenta zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control), system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (Lane Departure Control) i system automatycznego rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition).
Dzięki zastosowaniu różnych konfiguracji długości, rozstawów osi czy zabudowy każdy klient znajdzie coś dla siebie. Fiat oferuje ponad 10 000 kombinacji wariantów pojazdów dostawczych, minibusów i podwozi do zabudowy w nowym Fiacie Ducato.
Źródło: Autor: Marek Adamowicz superauto24.se.pl
Foto: Fiat
Agencja foto: Fiat