Nowe Doblo Work-Up i pełna gama Scudo z silnikami spełniającymi normę Euro V to dwie nowości, które właśnie wprowadza na polski rynek Fiat Professional. Pierwszy model to całkowicie nowa wersja Międzynarodowego samochodu dostawczego roku 2011, wyposażona w fabryczną skrzynię ładunkową.
Tym samym Doblo staje się jedynym autem w segmencie oferującym takie rozwiązanie. Scudo napędzają teraz nowe jednostki charakteryzujące się większą elastycznością, niższym zużyciem paliwa i niższą emisją CO2.
Nowy Fiat Doblo jest teraz dostępny w polskiej ofercie Fiat Professional w nowej wersji Work-Up. To samochód z dwudrzwiową kabiną, za którą umieszczona została fabryczna skrzynia ładunkowa. „Śmiało można pokusić się o stwierdzenie, że jest to jedyny model w segmencie oferujący takie rozwiązanie - podkreśla generalny importer. Nowy Doblo Work-Up został opracowany w oparciu o wersję Pianale (platforma) z długim rozstawem osi.
Skrzynia ładunkowa mierzy 2,30 m długości i 1,82 m szerokości (powierzchnia ładunkowa to 4 m2). Podłoga tej "małej ciężarówki" znajduje się na wysokości 900 mm; dzięki temu załadunek czy rozładunek odbywa się wygodnie i bezpiecznie.
Co ważne, nowe Doblo Work-Up mieści trzy europalety, z dostępnością wózka widłowego z trzech stron (wystarczy opuścić burty). Dwuosobowa kabina jest chroniona przed przewożonym towarem specjalną ramą z kratownicą. Auto potrafi przewieźć nawet tonę ładunku za jednym razem (maksymalne naciski na osie: przód: 1120 kg; tył: 1450 kg). W tylnej części, pod skrzynią wygospodarowany został praktyczny schowek na długie narzędzia.
Dzięki łatwej dostępności do przewożonego ładunku i oferowanym możliwościom, nowy Doblo Work-Up z powodzeniem sprawdzi się w firmach budowlanych i ogrodniczych (np. szkółki leśne). To także samochód, który ułatwi pracę służb miejskich odpowiedzialnych za utrzymanie zieleni czy porządku.
W nowym Doblo Work-Up dostępne są do wyboru trzy turbodiesle (1.3 Multijet o mocy 90 KM drugiej generacji, 1.6 Multijet o mocy 105 KM i 2.0 Multijet o mocy 135 KM). Wszystkie wersje cechują się łatwym i przyjemnym prowadzeniem, dobrymi osiągami, cichą pracą, niskimi kosztami eksploatacji (paliwo i obsługa), a także niezawodnością i dbałością o ochronę środowiska: wszystkie silniki dostępne są z wersji spełniającej normę emisji spalin Euro5.
Auto z podstawową jednostką wysokoprężną 1.3 MultiJet/90 KM kosztuje 62 300 zł netto. Mocniejszy wariant 1.6 MultiJet/105 KM został wyceniony na 66 350 zł netto. Najsilniejszy Doblo Work-Up, napędzany silnikiem 2.0/135 KM, jest dostępny od 73 300 zł netto.
Kolejną nowością w gamie Fiat Professional na polskim rynku jest Scudo z nową gamą silników spełniających normę Euro V. Co ważne dla przyszłych użytkowników, teraz to wszechstronne auto napędzają jednostki, które charakteryzuje większa wydajność, lepsza elastyczność, niższe zużycie paliwa i niższa emisja CO2.
Odświeżona paleta silników Scudo pozwala na wybór jednostki, która najbardziej odpowiada potrzebom przyszłych klientów. Dla poszukujących praktycznego i jak najtańszego w eksploatacji silnika ciekawą propozycją okazać się może napęd 1.6 Multijet/90 KM. Wymagania osób, którym zależy na wyższej mocy, spełni natomiast dwulitrowa jednostka Multijet oferowana w dwóch poziomach mocy (130 KM lub 165 KM).
Przypominamy, że Scudo oferuje jedne z najlepszych możliwości ładunkowych w tej kategorii pojazdów: 1200 kg ładowności razem z kierowcą oraz do 7 m sześciennych pojemności ładunkowej. Prace związane z załadunkiem i wyładunkiem towarów są ułatwione dzięki obniżeniu poziomu progu załadowczego, który wynosi jedyne 49 cm od ziemi, z uwzględnieniem zawieszenia pneumatycznego.
Źródło:
Fiat
Wiadomość