Fiat 124 Spider i Fiat 500S to dwa nowe modele wzbogacające ofertę włoskiej marki. Dołączą do nich również nieco bardziej niszowe auta spod znaku skorpiona - Abarth 124 Spider oraz Abarth 595. Podczas konferencji prasowej Włosi podsumowali nadchodzące premiery.
Fiat 124 Spider to z pewnością najpiękniejszy Fiat, jaki powstał w ostatnich latach. Model jest konstrukcyjnym bliźniakiem Mazdy MX-5, choć tak naprawdę auta różnią się charakterem i niektórymi rozwiązaniami, a także - przede wszystkim - gamą silników.
Fiata 124 Spider można już zamawiać w polskich salonach, w dwóch wersjach wyposażenia - 124 Spider w cenie od 111 tys. złotych oraz 124 Spider Lusso od 117 tys. zł. Model dostępny jest z silnikiem 1.4 MultiAir o mocy 140 KM i momencie obrotowym sięgającym 240 Nm. Z tym napędem auto rozpędza się do "setki" w 7,5 sekundy.
Dla porównania Mazda MX-5 startuje od poziomu 90 tys. złotych, a topowa odmiana o mocy 160 KM kosztuje 114 tys. złotych.
Abarth 124 Spider
Jeśli chodzi o Abartha 124 Spider - cen jeszcze nie znamy. Wiadomo natomiast, że korzysta z mocniejszej wersji silnika 1.4, rozwijającej maksymalną moc 170 KM i moment obrotowy na poziomie 250 Nm. Pozwala to rozpędzić się od 0 do 100 km/k w zaledwie 6,8 s.
Fiat 500 S
Drugą nowością marki Fiat jest model 500 w wersji S. Samochód wyróżnia się sportowym wyglądem. Ma zmienione zderzaki z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi z przodu, nakładki progowe i spoiler z tyłu.
Nadwozie pokryto lakierem Satin Graphite (dostępne również kolory niebieski Azzurro Italia oraz zielony Verde Alpi), który można znaleźć również na klamkach drzwi i bagażnika, obudowie lusterek i obręczy kół. Przyciemniane szyby tylne, chromowana końcówka wydechu, przednie wloty powietrza oraz zderzak z tyłu nadają mu zadziornego charakteru.
Całości dopełniają 15-calowe felgi aluminiowe ze specjalnym satynowanym wykończeniem Satin Graphite lub dostępne na zamówienie 16-calowe felgi z czarną matową diamentowaną powłoką.
Fiat 500 S to również rozbudowany system nagłośnienia BeatsAudio by Dr Dre. Łączna moc sięga 440 W, a 8-kanałowy cyfrowy wzmacniacz wykorzystujący zaawansowany algorytm korekcji brzmień, potrafi odtworzyć całe spektrum dźwięku wytwarzanego w czasie nagrań studyjnych.
Abarth 595
Ostatnią z nowości, znów spod znaku Abartha, jest bazujący na Fiacie 500 model Abarth 595. To model po gruntownym face liftingu, który wcześniej dotknął Fiata 500.
Do nowego designu nadwozia Włosi podeszli w sposób matematyczny. Dla przykładu wloty powietrza w przednim zderzaku o 18 procent poprawiają możliwości układu chłodzącego, a 17-calowe felgi w wersji Turismo są o 7 procent lżejsze i mają o 50 procent więcej wlotów dla powietrza.
Fiat doskonale wiedział o tym, że lifting auta sportowego oznacza potrzebę dołożenia mocy. W przypadku Abartha 595 pierwszy stopień modyfikacji zakłada wygenerowanie z 1,4-litrowego silnika mocy 145 KM. Maksymalnie stado może się poszerzyć do 165 koni. Jest to zatem o 5 KM więcej w obu przypadkach.
Źródło: onet.pl
Pęknięta sprężyna w kole zmiennych faz.
Autor wątku: rc36Witam. W trakcie wymiany napędu rozrządu zauważyłem, że wariator gdy go poruszyć ręką lata luźno w całym swoim zakresie pracy, pomyślałem że ten typ...
Autor ostatniego posta: GrandePunto8V Dzisiaj, 00:01