Witamy na Fiat Klub Polska
  • Następca Fiata Punto będzie produkowany w Polsce

    Fiat zdecydował się na zakończenie produkcji modelu Punto. Następca będzie produkowany w Polsce.


    Fiat ma w planach inwestycje 9 mld euro w nowe pojazdy przeznaczone do sprzedaży w Europie. Jest to sposób marki na odrobienie strat na tym rynku.

    W ciągu trzech nadchodzących lat ma pojawić się aż 19 nowych modeli Grupy Fiata, w tym 8 nowości marki Alfa Romeo. Te ostatnie będą produkowane we Włoszech, a wśród nich znajdzie się oczekiwany model Giulia.

    Marka Fiat skupi się natomiast przede wszystkim na produkcji modelu Panda oraz różnych wersji 500-tki.

    Jak pisze "Bloomberg" jedną z decyzji Fiata było również "pozbycie się" produkowanego od 1993 roku Punto. Do tej pory Fiat stworzył trzy generacje modelu będącego konkurentem Volkswagena Polo, a ostatnia pojawiła się w 2005 roku. Popularny w Polsce hatchback jest dostępny w wersji 3- lub 5-ciodrzwiowej.

    Firma ma już w planach następcę Punto. Będzie to pięciodrzwiowa wersja 500- tki. Aby obniżyć koszty produkcji samochód będzie produkowany w Polsce.


    Źródło: Onet.pl/moto/
    wypowiedzi 17 wypowiedzi
    1. Avatar ciril
      ciril -
      ciril Ludzie. Kolejna 500-tka zamiast Punto. Jeszcze słychać o likwidacji Bravo i to bez następcy. Ponoć Lancia ma też pod nóż iść.
      żal.pl :(
    1. Avatar Zielony
      Zielony -
      Wygląda na koniec włoszczyzny. RIP
    1. Avatar byrrt
      byrrt -
      Bez kitu nie jest dobrze - nie wiem czy to jakiś celowy sabotaż czy co.. :/
    1. Avatar Paweł A.
      Paweł A. -
      Hmmm, gdyby ta 5-drzwiowa 500-tka przypominała starą 500 Giardiniera, to może odniesie sukces, przy odpowiedniej cenie. Niemniej pozbywać się modelu, którego każda generacja odnosiła duży sukces i żegnać się z 20-letnią tradycją...
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Też się dziwię. Punto tak zakopywać? Fajna nazwa, fajne auto i go grzebać na rzecz kolejnej 500-tki? Ok, fajnie, że Alfa Romeo będzie miała w końcu następcę 159-tki i będzie się ta marka rozwijać, ale szkoda Fiatowi aż tak modeli ucinać...
    1. Avatar polaris
      polaris -
      Nie mogę się nadziwić, wydawałoby się, że Punto to kura niosące złote jajko a tutaj takie coś... Dobrze, że w Polsce przynajmniej będa produkowac
    1. Avatar AutomobileFanatico
      AutomobileFanatico -
      Z jednej strony news dobry, kolejny model w Tychach.
      Ale tak patrząc po zagraniach zarządu to szczerze mówiąc sweterek i grupa GEO to chyba powinna, albo wybrać się na porządne szkolenie z brandingu, albo na badania psychologiczne, bo z tego co widze Fiat to ma produkować milion pięćset sto dziewięćset odsłon 500, Alfa kilka modeli na krzyż w ogóle nie powiązanych z sobą, a Lancia to pozostanie tylko w nazwie dla Chryslera w Europie. Może się mylę, ale niestety tak to w mojej opinii wygląda.
      Pozdrawiam.
    1. Avatar Kapciaty
      Kapciaty -
      W moim odczuciu (nie znam danych) 500 słabo się sprzedaje. I nie wydaje mi się, aby jej lekkie powiększenie i dodanie drzwi miało w tym wszystkim pomóc. Z tym zwyczajnie jest "coś nie tak". Za to punto wydawało mi się, że jest w niezłej kondycji. Cóż.. może za słupkiem wszystko wygląda inaczej niż w PL i stąd takie posunięcie.
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Dzisiaj byłem w Toritalu w Toruniu w poszukiwaniu breloczka Iveco dla taty. No i stała 500tka Trekking i 500L. To już nie jest 500tka... to auto już jest wielkości chmm Fiata Idea?!
      Fakt, Fiat tą 500tką chce zwojować rynek, oglądałem i nie taki ten model zły, ale szkoda, że dzieje się to kosztem innych, fajnych modeli.
    1. Avatar Paweł A.
      Paweł A. -
      500L jest na płycie podłogowej Punto. 500tka i 500L sprzedawałyby się świetnie gdyby FIAT nie doliczał tyle za nazwę 500. Gdyby wprowadzić wersję bieda-line 500-tki, która kosztowałaby ok.27-28 tys., a cenę podstawowej wersji 500L (która nie ma klimy) do 38 tys. to te auta mogłyby schodzić jak świeże bułeczki.
    1. Avatar ciril
      ciril -
      Powtarzam się ale CEO Fiata za bardzo chce z Fiatem zrobić to co z Mini zrobiło BMW. Dodatkowym bezsensem był news (nie wiem na ile prawdziwy) że tanie małe autka chcą pod marką Innocenti sprzedawać. Totalny bezsens i odwrotność tego co być powinno.

      Ale rynek to zweryfikuje.

      W ogóle dziwi mnie polityka Fiata w Polsce ostatnio. Tak Patrząc na stronę www Fiata: jaki sens jest np. sprzedawać Lineę tylko z dieslem pod maską? Albo do pandy 4x4 napchać drogiego wyposażenia i wciskać ludziom za 60,8 tysięcy? i dziwić się że sprzedaż maleje? Cyba że nowa Linea to też będzie 500-tka i trzeba po prostu miejsce jej zrobić.
    1. Avatar AutomobileFanatico
      AutomobileFanatico -
      Osobiście wyrażam cichą nadzieję, że te zagrywki będą porażka Mr. Sweterka i rada nadzorcza pogoni go razem z jego ekipą decydentów, a na ich miejsce znajdzie się nareszcie ktoś kto ma pojęcie co zrobić z koncernem i markami pod jego skrzydłami.
    1. Avatar mrozek
      mrozek -
      Ups! To chyba loniec Fiata dla mnie. Być moze zostawię Cromę na jakieś 2 lata + zamienię jeszcze GP na Bravo i.... to chyba będzie ostatnia para...
    1. Avatar ciril
      ciril -
      Mała wizualizacja:
      Załącznik 12283
      Ponoć autko ma pojawić się w okolicach 2015 roku
    1. Avatar boch
      boch -
      babskie auto. Fiat picznieje.
    1. Avatar Under
      Under -
      szkoda Punciaka miałem nadzieje zobaczyć nowe wyjebane Punto u Może bravo ale nic z tego niech zrobia jeszcze Ducato na bazie 500 i doblo
    1. Avatar BART_osz
      BART_osz -
      Cytat Napisał AutomobileFanatico Zobacz post
      Osobiście wyrażam cichą nadzieję, że te zagrywki będą porażka Mr. Sweterka i rada nadzorcza pogoni go razem z jego ekipą decydentów,
      Mr.Sweterka raczej nie pogonią ( raczej bo możliwe jest wszystko ) bo gość kręci kolosalne zyski z chryslerem na rynku amerykańskim (swoją droga fajny gość nie latający nad ziemią tylko koleś z którym można normalnie pogadać) . Cała śmietanka managementu z Turynu pracuje już w usa ( ewentualnie Brazylii gdzie stawiany jest wielki nowy zakład ) . A w turynie wielkich managosów sporo już nie zostało - Fiat jako taki nie przynosi wielkich zysków i jest ...bo jest . Liczy się chrysler . To jest stan obecny.
      Co do pewności że punto ( czy tam wariacja 500tki ) będzie w tychach też bym tak do końca nie zakładał jak to napisano w pierwszym poście że to pewne - w tej chwili zakład w melfi to jest jedyny zakład produkujący grande . Tam swojego czasu robiło 6tyś osób - zatrudnienie spadło na pewno ale 3-4 tysie robią nadal . Plus to jest nowy zakład wystawiony początkiem lat 90tych - czyli nówka. Związki we włoszech są bardzo silne - i nie ma opcji żeby nagle wymazali zakład z mapy i dali całość roboty do tychów ( prędzej zamkną stare cassino ) . Tychów które i tak w tej chwili w "gazie" nie są bo teraz perłą inwestycyjną jest serbia i zakład w kragujevcu. Chętnych do nowego modelu będzie wielu - i tychy wcale nie są faworytem ... niestety .
      500 w stanach ponoć założenia sprzedaży nawet przekracza ... biznes się kręci .
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl