Fiat Group Automobiles bierze udział w Festiwalu Prędkości 2011, który w dniach od 1 do 3 lipca odbywa się w Goodwood w angielskim hrabstwie West Sussex. Na ten ważny, organizowany co roku festiwal, przybędzie ponad 150 000 odwiedzających oraz około 700 dziennikarzy i fotoreporterów z 24 krajów. Głównym tematem tegorocznej edycji festiwalu będą „Racing Revolutions", czyli wielkie pomysły, które radykalnie zmieniły wyścigi w ciągu ostatnich stu lat historii motoryzacji.
Fascynująca Alfa Romeo 4C Concept oraz MiTo i Giulietta Quadrifoglio Verde z mocnymi silnikami.
W Goodwood przygotowano stoisko Alfy Romeo, na którym odwiedzający mogą podziwiać mocne wersje Alfy MiTo i Alfy Giulietta: Quadrifoglio Verde. Legendarny symbol zielonej koniczynki, który od lat umieszczany jest na niektórych najbardziej usportowionych modelach Alfy Romeo, rzuca się w oczy również na Alfie MiTo 1.4 MultiAir turbo 170 KM i na Alfie Giulietta 1750 TBi 235 KM. Oba modele są wyposażone w innowacyjne rozwiązania, które podkreślają już potwierdzone zalety obu samochodów. Świetne właściwości trakcyjne, zwinność i aktywne systemy bezpieczeństwa. Wrażenia z jazdy są dodatkowo zaakcentowane przez dostępne silniki, których moc jednostkowa plasuje się wśród najwyższych na świecie oraz doskonałe nowe podwozie właściwe dla samochodów wyższych kategorii.
Niekwestionowaną bohaterką stoiska będzie jednak z pewnością Alfa Romeo 4C Concept, kompaktowe superato, odzwierciedlające istotę sportowego ducha odpowiadającego wartościom marki, którymi są osiągi, włoski styl i techniczna doskonałość ukierunkowana na osiąganie maksymalnej przyjemności z jazdy w całkowicie bezpiecznych warunkach. Ten nowy samochód koncepcyjny jest wyrazem klasycznej formuły dwuosobowego samochodu coupé. Posiada tylni napęd, silnik umieszczony jest centralnie, długość około 4 m. i rozstaw osi poniżej 2,4 m. Są to wymiary, które z jednej strony uwydatniają kompaktowość tego modelu, a z drugiej strony akcentują jego zwinność.
W Alfie Romeo 4C Concept znalazły zastosowanie technologie i materiały pochodzące z Alfy 8C Competizione, czyli włókno węglowe, aluminium, tylni napęd, a także technologie użyte wcześniej w aktualnie dostępnych na rynku modelach Alfy Romeo: benzynowy silnik turbo 1750 z bezpośrednim wtryskiem, przekładnia automatyczna „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem oraz system Alfa D.N.A. do kontroli dynamicznej samochodu. Zatem, samochód ten jest Alfą w całym tego słowa znaczeniu i potwierdza swoje sportowe zacięcie, oferując jedyne w swoim rodzaju wrażenia z jazdy.
Alfa 8C Spider i Abarth 695 Tributo Ferrari - bohaterowie „Supercar paddock".
W obszarze zwanym „Supercar paddock" będzie można podziwiać fascynującą Alfę 8C Spider, która wywodzi się z Alfy 8C Competizione. Podobnie jak jej poprzedniczka, jest kabrioletem limitowanej edycji (wyprodukowano 500 egzemplarzy i wszystkie zostały sprzedane), została zaprojektowana przez Centro Stile Alfa Romeo i wyróżnia ją wyjątkowa włoska elegancja oraz absolutnie unikatowy i niepowtarzalny styl, zapowiadający przyjemność ze sportowej jazdy przy pełnym poszanowaniu tradycji Alfy Romeo. Nadwozie Alfy 8C wykonano w całości z włókna węglowego, samochód wyposażony jest w mocny, ośmiocylindrowy 4,7-litrowy silnik o mocy 450 KM, połączony za pomocą układu transaxle z mechaniczną 6-stopniową przekładnią sekwencyjną. Ponadto, posiada doskonałe węglowo-ceramiczne hamulce Brembo (CCM), które zapewniają zdecydowane i skuteczne hamowanie również w przypadku bardziej intensywnego użytkowania, a także znacznie zmniejszają masy „nie resorowane" na korzyść dynamicznego zachowania na drodze i komfortu prowadzenia tego prestiżowego super samochodu.
Uwaga skierowana jest również na model Abarth 695 Tributo Ferrari, aktualnie najszybszą i najlepszą pod względem osiągów drogową „pięćsetkę" powstałą we współpracy firm Abarth i Ferrari w oparciu o liczne wspólne dla obu firm wartości, takie jak - osiągi, wyścigowe zacięcie, dbałość o detale i włoski styl. W ostatnich latach obie marki jeszcze zacieśniły swoją współpracę, która doprowadziła do przygotowania ekskluzywnego modelu Abarth 695 Tributo Ferrari. Model ten z jednej strony umożliwia firmie Abarth poszerzenie jej asortymentu produktowego i wejście do segmentu ekskluzywnych samochodów sportowych, a z drugiej strony oferuje klientom Ferrari mały i szybki samochód, który umożliwia łatwe i praktyczne przemieszczanie się, również w środowisku miejskim. Wyprodukowany w numerowanej i limitowanej ilości, Abarth 695 Tributo Ferrari wyróżniają nie tylko elementy stylizacji zewnętrznej, lecz przede wszystkim zasadnicze zmiany wprowadzone przez techników firm Abarth i Ferrari. Począwszy od silnika 1.4 turbo T-Jet 16V, który został dodatkowo wzmocniony do 180 KM i jest wyposażony w zautomatyzowaną przekładnię MTA (Manual Transmission Automated) sterowaną z kierownicy skracając czas niezbędny na zmianę przełożenia.
Mefistofeles: po dziesięciu latach rekordowy samochód powraca na Festiwal Prędkości w Goodwood
W obszarze zwanym „Cathedral Paddock" zostanie wystawiony słynny Mefistofeles, rekordowy samochód zbudowany przez Sir Ernesta Eldridga na bazie Fiata SB4 Corsa z 1908 roku. Historia tego jedynego na świecie egzemplarza, który po dziesięciu latach powraca na Festiwal Prędkości w Goodwood, jest fascynująca. Sir Eldridge nabył Fiata SB4 z 1908 roku, samochód wyścigowy kończący swoją karierę sportową, z myślą o wykonaniu z niego samochodu do bicia rekordu prędkości przy użyciu własnej fantazji i zgodnie z pionierską filozofią epoki. Samochód został więc zmodyfikowany poprzez przedłużenie podwozia przy użyciu części pochodzących z londyńskiego autobusu i umieszczenie przerobionego silnika lotniczego Fiat A12 (typu A-12 Bis), rozwijającego moc 320 KM przy 1800 obrotach (Eldridge dodał 4 gaźniki i 4 aparaty zapłonowe w miejsce 2 iskrowników). 12 lipca 1924 roku Mefistofeles (nazwa ta została nadana z powodu wybuchów i kłębów dymu, które wydobywały się z samochodu w czasie bicia światowego rekordu prędkości) na długim prostym odcinku utwardzonej drogi rozwinął niesamowitą prędkość 234,980 km/godz. Mefistofeles został nabyty przez Giovanniego Agnelli w 1969 roku od spadkobierców Sir Eldridga, obecnie ten wyjątkowy egzemplarz wchodzi w skład historycznej kolekcji Fiata, a wskutek starannej i pracochłonnej odnowy powrócił do idealnego stanu.
Fiat 500 by Gucci i oryginalny piknik „Gucci Chicnic".
Z okazji Festiwalu Prędkości 2011 w Goodwood, odbędzie się oryginalny, ekskluzywny i elegancki letni piknik „Gucci ChicNic", który pozwoli gościom zrelaksować się w wyjątkowym otoczeniu i umożliwi poznanie z bliska nowego Fiata 500 by Gucci, specjalną edycję Fiata 500, motoryzacyjnej ikony spersonalizowanej we współpracy z Centro Stile Fiat przez dyrektora kreatywnego Gucci, Fridę Giannini. Ta niezwykła współpraca między dwoma najbardziej prestiżowymi włoskimi markami stanowi doskonałe połączenie sztuki rzemieślniczej i stylu. Samochód dostępny jest w dwóch kolorach nadwozia (białym lub czarnym) z brokatowym efektem, który dzięki szklanym perełkom zawartym w lakierze nadaje samochodowi odblaskowy połysk. Te dwa tak różne kolory doskonale się uzupełniają. Czarne nadwozie z chromowanymi błyszczącymi detalami silnie kontrastuje z białym wnętrzem, co zapewnia nowoczesny i sportowy wygląd całości. Białe nadwozie z chromowanymi matowymi detalami i wnętrze w czerni i w kolorze kości słoniowej sprawia, że samochód jest bardziej wysublimowany w wyrazie. Ponadto, zastosowano specjalne wykończenia zewnętrzne takie, jak 16" felgi ze stopów lekkich o niepowtarzalnym wyglądzie retro, doskonale harmonizujące z kolorami nadwozia samochodu i będące absolutną nowością w tej kategorii samochodów. Kołpaki zostały oznaczone podwójną literą „G" w kolorze lakieru nadwozia, natomiast napis „Gucci" wykonany kursywą, odcina się na tylnych drzwiach i na słupku drzwiowym. Sylwetka samochodu jest podkreślona motywem paska w kolorach firmy Gucci (zielony i czerwony), który biegnie wzdłuż całego samochodu i łączy nadwozie z wnętrzem, ponieważ motyw ten umieszczony jest również na fotelach, drążku zmiany biegów, osłonie kluczyków, dywanikach i wraz z innowacyjnym wykończeniem na pasach bezpieczeństwa. Wnętrze Fiata 500 by Gucci jest stylowe, lecz funkcjonalne we wszystkich, nawet najmniejszych detalach: eleganckie szwy, ekskluzywne materiały, matowe i błyszczące elementy chromowane, wykończenie z efektem aksamitu na panelu radia, dwukolorowe skórzane fotele Frau z nadrukiem „Guccissima".
Legendarne egzemplarze Alfy Romeo i hołd dla Juana Manuela Fangio.
W ubiegłym roku świętowano stulecie istnienia Alfy Romeo, a tegoroczny Festiwal Prędkości w Goodwood jest okazją do uczczenia dwóch wydarzeń związanych bezpośrednio z marką: stulecia narodzin Juana Manuela Fangio, pięciokrotnego mistrza świata Formuły 1 i oficjalnego kierowcy Alfy Romeo, oraz sześćdziesięciolecia zwycięstwa w Mistrzostwach Świata Formuły 1 modelu Alfetta 159 kierowanej właśnie przez Fangio.
W Cathedral Paddock będą wystawione cztery cenne samochody z Muzeum Historycznego Alfy Romeo: Alfetta 159 (1951), 6C 3000 CM (1953), 6C 1750 Gran Sport (1930) oraz 33 TT 12 (1975), które wezmą udział w głównej atrakcji Festiwalu Prędkości, w trudnym wyścigu Goodwood Hillclimb. Prawie dwukilometrowa trasa rozpoczyna się na drodze, wzdłuż której ciągną się rzędy drzew, następnie biegnie przez południowy kąt Goodwood Estate, by gwałtownie skręcić przed Goodwood House i ruszyć pod górę zwężonym odcinkiem drogi między kamiennymi murkami i gęstymi zagajnikami w kierunku hipodromu w Goodwood, górującego na szczycie majestatycznego pasma South Downs. Nie należy zapominać, że różnica poziomów na trasie, od startu do mety, wynosi prawie 100 m, zatem jest to trasa wyjątkowo profesjonalna i trudna, do tego stopnia, że poddaje ciężkiej próbie zdolność koncentracji i szybkiej jazdy najlepszych kierowców na świecie.
Jednoosobowa Alfa 159, będąca własnością Muzeum Historycznego Alfy Romeo, ze swoim ośmiocylindrowym doładowanym silnikiem 1,5 l o mocy 425 KM, jest jednym z najbardziej prestiżowych samochodów Formuły 1, które nadal jeżdżą i które zachowały się w nienaruszonym oryginalnym stanie. Egzemplarz z Muzeum Alfy Romeo to jeden z modeli Alfy 159 prowadzonych przez argentyńskiego mistrza. Jest to ostateczny rezultat prac nad samochodem, który powstał w 1938 roku jako „158", a następnie tuż po wojnie został gruntownie zmodyfikowany i w 1950 roku zdobył mistrzostwo świata Formuły 1 z Giuseppe „Nino" Farina za kierownicą, a w następnym sezonie, poprzedzającym oficjalne wycofanie się Alfy Romeo z Formuły 1, przekształcił się w model „159" w maksymalny sposób wyrażający wartości marki koncentrującej się na realizacji modelu, którym miała być w późniejszym czasie „Giulietta".
Jednakże, hołd oddawany Juanowi Manuelowi Fangio nie ogranicza się wyłącznie do Alfetty, a dotyczy również wyścigowego spidera 6C 3000 CM, wyposażonego w sześciocylindrowy silnik 3,5 litra o mocy 275 KM, który był z powodzeniem prowadzony przez Argentyńczyka. Oprócz niefortunnego wyścigu Mille Miglia w 1953 roku, w tym samym roku Fangio z modelem 3000 CM zdobył „Gran Premio Supercortemaggiore" w Merano. Jest to egzemplarz należący do Muzeum Historycznego Alfy Romeo i zmodernizowany w 1955 roku przez dział doświadczalny Alfy poprzez zastosowanie hamulców tarczowych.
Źródło: FAP
Wiadomość