Witamy na Fiat Klub Polska
  • Mefistofeles, historyczne egzemplarze Alfy Romeo i Alfa 4C Concept: oto bohaterowie Festiwalu Prędkości 2011 w Goodwood

    Fiat Group Automobiles bierze udział w Festiwalu Prędkości 2011, który w dniach od 1 do 3 lipca odbywa się w Goodwood w angielskim hrabstwie West Sussex. Na ten ważny, organizowany co roku festiwal, przybędzie ponad 150 000 odwiedzających oraz około 700 dziennikarzy i fotoreporterów z 24 krajów. Głównym tematem tegorocznej edycji festiwalu będą „Racing Revolutions", czyli wielkie pomysły, które radykalnie zmieniły wyścigi w ciągu ostatnich stu lat historii motoryzacji.

    Fascynująca Alfa Romeo 4C Concept oraz MiTo i Giulietta Quadrifoglio Verde z mocnymi silnikami.



    W Goodwood przygotowano stoisko Alfy Romeo, na którym odwiedzający mogą podziwiać mocne wersje Alfy MiTo i Alfy Giulietta: Quadrifoglio Verde. Legendarny symbol zielonej koniczynki, który od lat umieszczany jest na niektórych najbardziej usportowionych modelach Alfy Romeo, rzuca się w oczy również na Alfie MiTo 1.4 MultiAir turbo 170 KM i na Alfie Giulietta 1750 TBi 235 KM. Oba modele są wyposażone w innowacyjne rozwiązania, które podkreślają już potwierdzone zalety obu samochodów. Świetne właściwości trakcyjne, zwinność i aktywne systemy bezpieczeństwa. Wrażenia z jazdy są dodatkowo zaakcentowane przez dostępne silniki, których moc jednostkowa plasuje się wśród najwyższych na świecie oraz doskonałe nowe podwozie właściwe dla samochodów wyższych kategorii.


    Niekwestionowaną bohaterką stoiska będzie jednak z pewnością Alfa Romeo 4C Concept, kompaktowe superato, odzwierciedlające istotę sportowego ducha odpowiadającego wartościom marki, którymi są osiągi, włoski styl i techniczna doskonałość ukierunkowana na osiąganie maksymalnej przyjemności z jazdy w całkowicie bezpiecznych warunkach. Ten nowy samochód koncepcyjny jest wyrazem klasycznej formuły dwuosobowego samochodu coupé. Posiada tylni napęd, silnik umieszczony jest centralnie, długość około 4 m. i rozstaw osi poniżej 2,4 m. Są to wymiary, które z jednej strony uwydatniają kompaktowość tego modelu, a z drugiej strony akcentują jego zwinność.


    W Alfie Romeo 4C Concept znalazły zastosowanie technologie i materiały pochodzące z Alfy 8C Competizione, czyli włókno węglowe, aluminium, tylni napęd, a także technologie użyte wcześniej w aktualnie dostępnych na rynku modelach Alfy Romeo: benzynowy silnik turbo 1750 z bezpośrednim wtryskiem, przekładnia automatyczna „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem oraz system Alfa D.N.A. do kontroli dynamicznej samochodu. Zatem, samochód ten jest Alfą w całym tego słowa znaczeniu i potwierdza swoje sportowe zacięcie, oferując jedyne w swoim rodzaju wrażenia z jazdy.

    Alfa 8C Spider i Abarth 695 Tributo Ferrari - bohaterowie „Supercar paddock".


    W obszarze zwanym „Supercar paddock" będzie można podziwiać fascynującą Alfę 8C Spider, która wywodzi się z Alfy 8C Competizione. Podobnie jak jej poprzedniczka, jest kabrioletem limitowanej edycji (wyprodukowano 500 egzemplarzy i wszystkie zostały sprzedane), została zaprojektowana przez Centro Stile Alfa Romeo i wyróżnia ją wyjątkowa włoska elegancja oraz absolutnie unikatowy i niepowtarzalny styl, zapowiadający przyjemność ze sportowej jazdy przy pełnym poszanowaniu tradycji Alfy Romeo. Nadwozie Alfy 8C wykonano w całości z włókna węglowego, samochód wyposażony jest w mocny, ośmiocylindrowy 4,7-litrowy silnik o mocy 450 KM, połączony za pomocą układu transaxle z mechaniczną 6-stopniową przekładnią sekwencyjną. Ponadto, posiada doskonałe węglowo-ceramiczne hamulce Brembo (CCM), które zapewniają zdecydowane i skuteczne hamowanie również w przypadku bardziej intensywnego użytkowania, a także znacznie zmniejszają masy „nie resorowane" na korzyść dynamicznego zachowania na drodze i komfortu prowadzenia tego prestiżowego super samochodu.

    Uwaga skierowana jest również na model Abarth 695 Tributo Ferrari, aktualnie najszybszą i najlepszą pod względem osiągów drogową „pięćsetkę" powstałą we współpracy firm Abarth i Ferrari w oparciu o liczne wspólne dla obu firm wartości, takie jak - osiągi, wyścigowe zacięcie, dbałość o detale i włoski styl. W ostatnich latach obie marki jeszcze zacieśniły swoją współpracę, która doprowadziła do przygotowania ekskluzywnego modelu Abarth 695 Tributo Ferrari. Model ten z jednej strony umożliwia firmie Abarth poszerzenie jej asortymentu produktowego i wejście do segmentu ekskluzywnych samochodów sportowych, a z drugiej strony oferuje klientom Ferrari mały i szybki samochód, który umożliwia łatwe i praktyczne przemieszczanie się, również w środowisku miejskim. Wyprodukowany w numerowanej i limitowanej ilości, Abarth 695 Tributo Ferrari wyróżniają nie tylko elementy stylizacji zewnętrznej, lecz przede wszystkim zasadnicze zmiany wprowadzone przez techników firm Abarth i Ferrari. Począwszy od silnika 1.4 turbo T-Jet 16V, który został dodatkowo wzmocniony do 180 KM i jest wyposażony w zautomatyzowaną przekładnię MTA (Manual Transmission Automated) sterowaną z kierownicy skracając czas niezbędny na zmianę przełożenia.

    Mefistofeles: po dziesięciu latach rekordowy samochód powraca na Festiwal Prędkości w Goodwood


    W obszarze zwanym „Cathedral Paddock" zostanie wystawiony słynny Mefistofeles, rekordowy samochód zbudowany przez Sir Ernesta Eldridga na bazie Fiata SB4 Corsa z 1908 roku. Historia tego jedynego na świecie egzemplarza, który po dziesięciu latach powraca na Festiwal Prędkości w Goodwood, jest fascynująca. Sir Eldridge nabył Fiata SB4 z 1908 roku, samochód wyścigowy kończący swoją karierę sportową, z myślą o wykonaniu z niego samochodu do bicia rekordu prędkości przy użyciu własnej fantazji i zgodnie z pionierską filozofią epoki. Samochód został więc zmodyfikowany poprzez przedłużenie podwozia przy użyciu części pochodzących z londyńskiego autobusu i umieszczenie przerobionego silnika lotniczego Fiat A12 (typu A-12 Bis), rozwijającego moc 320 KM przy 1800 obrotach (Eldridge dodał 4 gaźniki i 4 aparaty zapłonowe w miejsce 2 iskrowników). 12 lipca 1924 roku Mefistofeles (nazwa ta została nadana z powodu wybuchów i kłębów dymu, które wydobywały się z samochodu w czasie bicia światowego rekordu prędkości) na długim prostym odcinku utwardzonej drogi rozwinął niesamowitą prędkość 234,980 km/godz. Mefistofeles został nabyty przez Giovanniego Agnelli w 1969 roku od spadkobierców Sir Eldridga, obecnie ten wyjątkowy egzemplarz wchodzi w skład historycznej kolekcji Fiata, a wskutek starannej i pracochłonnej odnowy powrócił do idealnego stanu.

    Fiat 500 by Gucci i oryginalny piknik „Gucci Chicnic".


    Z okazji Festiwalu Prędkości 2011 w Goodwood, odbędzie się oryginalny, ekskluzywny i elegancki letni piknik „Gucci ChicNic", który pozwoli gościom zrelaksować się w wyjątkowym otoczeniu i umożliwi poznanie z bliska nowego Fiata 500 by Gucci, specjalną edycję Fiata 500, motoryzacyjnej ikony spersonalizowanej we współpracy z Centro Stile Fiat przez dyrektora kreatywnego Gucci, Fridę Giannini. Ta niezwykła współpraca między dwoma najbardziej prestiżowymi włoskimi markami stanowi doskonałe połączenie sztuki rzemieślniczej i stylu. Samochód dostępny jest w dwóch kolorach nadwozia (białym lub czarnym) z brokatowym efektem, który dzięki szklanym perełkom zawartym w lakierze nadaje samochodowi odblaskowy połysk. Te dwa tak różne kolory doskonale się uzupełniają. Czarne nadwozie z chromowanymi błyszczącymi detalami silnie kontrastuje z białym wnętrzem, co zapewnia nowoczesny i sportowy wygląd całości. Białe nadwozie z chromowanymi matowymi detalami i wnętrze w czerni i w kolorze kości słoniowej sprawia, że samochód jest bardziej wysublimowany w wyrazie. Ponadto, zastosowano specjalne wykończenia zewnętrzne takie, jak 16" felgi ze stopów lekkich o niepowtarzalnym wyglądzie retro, doskonale harmonizujące z kolorami nadwozia samochodu i będące absolutną nowością w tej kategorii samochodów. Kołpaki zostały oznaczone podwójną literą „G" w kolorze lakieru nadwozia, natomiast napis „Gucci" wykonany kursywą, odcina się na tylnych drzwiach i na słupku drzwiowym. Sylwetka samochodu jest podkreślona motywem paska w kolorach firmy Gucci (zielony i czerwony), który biegnie wzdłuż całego samochodu i łączy nadwozie z wnętrzem, ponieważ motyw ten umieszczony jest również na fotelach, drążku zmiany biegów, osłonie kluczyków, dywanikach i wraz z innowacyjnym wykończeniem na pasach bezpieczeństwa. Wnętrze Fiata 500 by Gucci jest stylowe, lecz funkcjonalne we wszystkich, nawet najmniejszych detalach: eleganckie szwy, ekskluzywne materiały, matowe i błyszczące elementy chromowane, wykończenie z efektem aksamitu na panelu radia, dwukolorowe skórzane fotele Frau z nadrukiem „Guccissima".

    Legendarne egzemplarze Alfy Romeo i hołd dla Juana Manuela Fangio.


    W ubiegłym roku świętowano stulecie istnienia Alfy Romeo, a tegoroczny Festiwal Prędkości w Goodwood jest okazją do uczczenia dwóch wydarzeń związanych bezpośrednio z marką: stulecia narodzin Juana Manuela Fangio, pięciokrotnego mistrza świata Formuły 1 i oficjalnego kierowcy Alfy Romeo, oraz sześćdziesięciolecia zwycięstwa w Mistrzostwach Świata Formuły 1 modelu Alfetta 159 kierowanej właśnie przez Fangio.


    W Cathedral Paddock będą wystawione cztery cenne samochody z Muzeum Historycznego Alfy Romeo: Alfetta 159 (1951), 6C 3000 CM (1953), 6C 1750 Gran Sport (1930) oraz 33 TT 12 (1975), które wezmą udział w głównej atrakcji Festiwalu Prędkości, w trudnym wyścigu Goodwood Hillclimb. Prawie dwukilometrowa trasa rozpoczyna się na drodze, wzdłuż której ciągną się rzędy drzew, następnie biegnie przez południowy kąt Goodwood Estate, by gwałtownie skręcić przed Goodwood House i ruszyć pod górę zwężonym odcinkiem drogi między kamiennymi murkami i gęstymi zagajnikami w kierunku hipodromu w Goodwood, górującego na szczycie majestatycznego pasma South Downs. Nie należy zapominać, że różnica poziomów na trasie, od startu do mety, wynosi prawie 100 m, zatem jest to trasa wyjątkowo profesjonalna i trudna, do tego stopnia, że poddaje ciężkiej próbie zdolność koncentracji i szybkiej jazdy najlepszych kierowców na świecie.


    Jednoosobowa Alfa 159, będąca własnością Muzeum Historycznego Alfy Romeo, ze swoim ośmiocylindrowym doładowanym silnikiem 1,5 l o mocy 425 KM, jest jednym z najbardziej prestiżowych samochodów Formuły 1, które nadal jeżdżą i które zachowały się w nienaruszonym oryginalnym stanie. Egzemplarz z Muzeum Alfy Romeo to jeden z modeli Alfy 159 prowadzonych przez argentyńskiego mistrza. Jest to ostateczny rezultat prac nad samochodem, który powstał w 1938 roku jako „158", a następnie tuż po wojnie został gruntownie zmodyfikowany i w 1950 roku zdobył mistrzostwo świata Formuły 1 z Giuseppe „Nino" Farina za kierownicą, a w następnym sezonie, poprzedzającym oficjalne wycofanie się Alfy Romeo z Formuły 1, przekształcił się w model „159" w maksymalny sposób wyrażający wartości marki koncentrującej się na realizacji modelu, którym miała być w późniejszym czasie „Giulietta".


    Jednakże, hołd oddawany Juanowi Manuelowi Fangio nie ogranicza się wyłącznie do Alfetty, a dotyczy również wyścigowego spidera 6C 3000 CM, wyposażonego w sześciocylindrowy silnik 3,5 litra o mocy 275 KM, który był z powodzeniem prowadzony przez Argentyńczyka. Oprócz niefortunnego wyścigu Mille Miglia w 1953 roku, w tym samym roku Fangio z modelem 3000 CM zdobył „Gran Premio Supercortemaggiore" w Merano. Jest to egzemplarz należący do Muzeum Historycznego Alfy Romeo i zmodernizowany w 1955 roku przez dział doświadczalny Alfy poprzez zastosowanie hamulców tarczowych.

    Źródło: FAP
    wypowiedzi 5 wypowiedzi
    1. Avatar seth
      seth -
      ach ta alfunia
    1. Avatar lukq
      lukq -
      jak ich nie kochać!
    1. Avatar seth
      seth -
      no nie da się
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Zastanawia mnie dlaczego ta Alfa miała "czerwone" światła przednie...
    1. Avatar seth
      seth -
      może kiedyś tak można było a projektantowi tak się uwidziało?? nie mam innego pomysłu
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl