Lancia Thema trafiła do europejskich salonów sprzedaży. Samochód jest wynikiem bardzo bliskiej współpracy Włochów z Chryslerem. Amerykanie sprzedają ten sam samochód jako następcę 300C, czyli Chryslera 300. Tym sposobem w tani i szybki sposób Lancia nabyła nowy model, który poszerza gamę włoskiej marki o sedana.
Włosi zamierzają sprzedać około 10 - 15 tys. egzemplarzy Themy rocznie (łącznie z Chryslerami 300, które będą dostępne w Wielkiej Brytanii i Irlandii). Pięciometrowy sedan na Starym Kontynencie będzie dostępny z trzema silnikami. I tu również widać efekty ścisłej współpracy z Chryslerem, bo pod maskę auta trafi silnik wysokoprężny w dwóch wariantach mocy oraz jeden "benzyniak". 3.6-litrowe V6 Pentastar dostarcza 286 KM przy 6 350 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 340 Nm jest dostępny przy 4 650 obr./min. Wartości te przekazywane są na koła za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni automatycznej. Thema wyposażona w silnik benzynowy będzie "galopowała" do "setki" w 7,7 sekundy i rozpędzi się maksymalnie do 240 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynieść 9,4 l/100 km.
Europejczyków zapewne bardziej zainteresuje jednostka wysokoprężna. 3-litrowe V6 osiąga w podstawowej wersji 190 KM i 440 Nm, które są dostępne w przedziale 1600-2800 Nm. Silnik ten rozpędzi Lancię do "setki" w 9,7 sekundy. Mocniejszy wariant wysokoprężny dostarcza 239 KM i 550 Nm. To pozwoli przyspieszać od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy. Przedstawiciele Lancii zapewniają, że oba diesle zużyją tyle samo oleju napędowego - 7,1 l/100 km.
Pęknięta sprężyna w kole zmiennych faz.
Autor wątku: rc36Witam. W trakcie wymiany napędu rozrządu zauważyłem, że wariator gdy go poruszyć ręką lata luźno w całym swoim zakresie pracy, pomyślałem że ten typ...
Autor ostatniego posta: GrandePunto8V Dzisiaj, 00:01