Jak zapewnia marka Fiat, Freemont odznacza się najwyższą w swej klasie obszernością i komfortem wnętrza oraz licznymi możliwościami konfigurowania siedzeń, aby ułatwić przewóz osób i najróżniejszych ładunków.
Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu klientów, standardowe wyposażenie Freemonta obejmuje siedem siedzeń w
układzie amfiteatralnym (opcjonalnie dostępna jest tańsza wersja 5-osobowa), zapewniającym maksimum komfortu i widoczności dookoła zarówno pasażerom, jak i kierowcy pojazdu.
Siedzenia trzeciego rzędu można jednym ruchem złożyć, by oprócz 5-miejsc siedzących uzyskać płaską i równą podłogę ładunkową. Całkowicie składać można także siedzenia drugiego rzędu i oparcie fotela przedniego pasażera.
Freemont to samochód
gościnny i praktyczny, idealny na czas relaksu i dalekiej podróży, napawający poczuciem naturalnego
komfortu. Osiągnięcie tak wyznaczonego celu projektanci firmy Fiat zawdzięczają koncentracji na współczesnej ergonomii - z założeniem spełnienia ambitnych kryteriów w zakresie wygody i samopoczucia użytkowników pojazdu. Efektem ich wysiłków jest doskonałość we wszystkich kluczowych obszarach ergonomii: komfortu jazdy, pozycji za kierownicą, łatwości dostępu do kabiny i przestrzeni bagażowej, widoczności na zewnątrz oraz konfiguracji wnętrza.
Tylne drzwi otwierane pod kątem 90 stopni
Tylne drzwi Fiata Freemont
otwierają się pod katem 90 stopni, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pojazdu pasażerom drugiego rzędu siedzeń oraz usprawnić dostęp do rzędu trzeciego. W tym celu skonstruowano zupełnie nowe, '90-stopniowe' zawiasy drzwi bocznych. Pełne otwarcie drzwi pozwala bez trudu zainstalować fotelik dziecięcy na siedzeniu drugiego rzędu i zapewnia wygodny dostęp do trzeciego rzędu. Pośredni stopień otwarcia (580) umożliwia całkiem swobodne zajmowanie miejsc w samochodzie, a stopień pierwszy (260) - daje możliwość wysiadania nie „obijając" drzwi innych pojazdów zaparkowanych tuż obok.
Amfiteatralny układ siedzeń
Amfiteatralny układ siedzeń polepsza widoczność na zewnątrz dla osób w drugim i trzecim rzędzie, tworząc skutecznie wrażenie jeszcze większej obszerności wnętrza. Punkt "H" (wyznaczający odległość bioder od poziomu drogi) rzędu trzeciego znajduje się odpowiednio o 17 i 44 mm wyżej w stosunku do rzędu drugiego i pierwszego, tak więc różnica wysokości punktów "H" rzędu pierwszego i trzeciego wynosi 61 mm. Siedzenia drugiego rzędu wyposażone są w system
Tip 'N Slide, który jednym ruchem reki pozwala
przesunąć je i odchylić do przodu, otwierając wygodny dostęp do rzędu trzeciego.
Fotele przednie
Fotele przednie zapewniają należyte podparcie ciała, a w ich konstrukcji zastosowano pogrubioną warstwę pianki wypełniającej pod kątem wygody i pewności siedzenia.
Czteropozycyjna regulacja położenia zagłówków zapewnia maksymalną ochronę przed obrażeniami kręgosłupa szyjnego.
Dostępne z
pokryciem materiałowym lub skórzanym fotele, wyposażone są w ręczną regulację wzdłużną i pochylenia oparcia. W wersji Urban, fotele ustawiane są elektrycznie w
6 kierunkach, a fotel kierowcy posiada dodatkowo
4-pozycyjną regulację podparcia lędźwiowego. Fotele z pokryciem skórzanym podgrzewane są elektrycznie (ze sterowaniem za pomocą ekranu dotykowego na desce rozdzielczej).
System Flip 'N Stow
Fotel przedniego pasażera wyposażony jest w system
Flip 'N Stow, czyli znajdujący się pod odchylanym do przodu siedziskiem praktyczny pojemnik o wymiarach 290 x 236 mm (i pojemności około 5 litrów) na osobiste drobiazgi. Oparcie fotela składa się ponadto płasko w przód, powiększając dostępną w kabinie przestrzeń ładunkową albo - otwierając lepszy widok na świat dla małego pasażera w drugim rzędzie siedzeń.
Dzielone i składane 60/40 siedzenia drugiego rzędu
W porównaniu z fotelami przednimi, siedzenia drugiego rzędu mają nieco inne profilowanie, aby po ich złożeniu - uzyskać równą i płaską podłogę ładunkową. Oparcia siedzeń są dzielone i składane w proporcji
60/40 przy czym "60-procentowa" część siedzenia znajduje się po stronie prawej samochodu, ułatwiając wsiadanie do środka.
Środkowy fragment oparcia siedzeń odchyla się do przodu, tworząc wygodny podłokietnik mieszczący dwa uchwyty na butelki/puszki oraz pojemnik na podręczne drobiazgi.
Siedzenia drugiego rzędu można przesuwać w poziomie o 100 mm celem powiększenia przestrzeni na nogi pasażerów lub wydłużenia bagażnika albo przysunięcia dziecka w foteliku bliżej fotela kierowcy.
System Child Presenter
System Child Presenter umożliwia wygodniejszy dostęp do dziecka w drugim rzędzie siedzeń. Siedzenia te można przysunąć w przód o 100 mm w stosunku do skrajnie tylnego położenia, co po złożeniu oparcia przedniego fotela pozwala kierowcy wygodniej zająć się małym dzieckiem podczas nawet krótkiego postoju.
Dzieci w fotelikach można przewozić na każdym z trzech siedzeń drugiego rzędu, a opuszczenie oparcia przedniego fotela daje dziecku szerszy widok na świat, poprawiając wyraźnie ogólny komfort jazdy.
Siedziska podwyższające dla dzieci Child Booster Seat
Zintegrowane siedziska podwyższające dla dzieci
Child Booster Seat (CBS) stanowią wyposażenie seryjne samochodu Fiat Freemont w wersji
7 osobowej i mają zastosowanie w sytuacji przewożenia dziecka o wieku starszym niż narzucający obligatoryjne stosowanie specjalnych fotelików. Środkowa sekcja każdego ze skrajnych siedzeń drugiego rzędu podnosi się o 100 mm i cofa ku oparciu, zapewniając dziecku prawidłową pozycję w stosunku do standardowego położenia pasów bezpieczeństwa, a więc i skuteczniejsza ochronę w razie wypadku drogowego. Siedziska podwyższające dla dzieci
CBS dostępne są zarówno dla materiałowej i skórzanej tapicerki siedzeń.
System Tip 'N Slide
Siedzenia drugiego rzędu wyposażone są w system
Tip 'N Slide, ułatwiający dostęp do trzeciego rzędu za jednym ruchem ręki. Wystarczy obrócić dźwignię na boku oparcia, aby siedzenie mogło się unieść i przesunąć do przodu. Przy wsiadaniu i wysiadaniu, pasażerowie trzeciego rzędu korzystać także mogą z wygodnych uchwytów na wewnętrznych panelach bocznych kabiny.
Trzeci rząd siedzeń
Przeznaczone do przewozu dwóch osób, siedzenia trzeciego rzędu są dzielone i składane w proporcji
50/50. Ich oparcia można pochylać dla wygody o kąt 6 stopni, a całą kanapę złożyć w podłodze celem zwiększenia przestrzeni ładunkowej. Dostęp do trzeciego rzędu jest wyjątkowo łatwy dzięki systemowi
Tip 'N Slide. Za trzecim rzędem siedzeń do dyspozycji pasażerów są także dwa kryte schowki podpodłogowe.
Skrytki i schowki
Fiat Freemont to pojazd niezwykle praktyczny, wyposażony w ponad
20 skrytek i schowków o łącznej pojemności równej wielkości bagażnika typowego samochodu miejskiego. Obok głębokiego pojemnika na podręczne przedmioty w podłokietniku pomiędzy przednimi fotelami umieszczono
port USB i przyłącze AUX (także dla
iPoda) oraz gniazdko zasilania prądowego 12 V. Tego rodzaju rozwiązanie pozwala korzystać z przenośnych urządzeń multimedialnych lub kontynuować ładowanie baterii, ukrywając je przed widokiem z zewnątrz po wyjściu z samochodu. Siedzisko fotela przedniego pasażera kryje pojemnik
Flip 'N Stow na niezbędne drobiazgi.
Zamykany futerał na okulary słoneczne oraz szerokokątne lusterko „konwersacyjne" (aby umożliwić kontakt wzrokowy kierowcy z dziećmi lub pasażerami na tylnych siedzeniach) zamontowano w mini-konsoli sufitowej.
Przed drugim rzędem siedzeń znajdują się dwa,
12-litrowe pojemniki podłogowe z wyjmowanymi do mycia koszami. Środkowy fragment oparcia siedzeń odchyla się do przodu i służy jako wygodny podłokietnik, w którym mieszczą się dwa uchwyty na butelki/puszki oraz pojemnik na drobne przedmioty. Za trzecim rzędem siedzeń z kolei - pasażerowie mają do dyspozycji dwa
kryte schowki podpodłogowe. Po złożeniu siedzeń obu tylnych rzędów tworzy się płaska i równa podłoga ładunkowa. Łączna pojemność bagażowa samochodu Fiat Freemont sięga
1461 litrów, co odpowiada objętości ponad
10 standardowych walizek podróżnych.
Źródło: Samar, Zdjęcia: FAP
Wiadomość