Witamy na Fiat Klub Polska
  • Genewa Motor Show 2015: Marchionne na temat ewentualnych nowych partnerów FCA, możliwe partnerstwo z VW?

    Podczas targów Genewa Motor Show 2015 prezes FCA Sergio Marchionne wydał kilka oświadczeń, bardzo ciekawych zresztą, w sprawie przyszłości grupy włosko-amerykańskiej (FCA). Ujawnił kilka faktów w sprawie swojego planu strategicznego dla grupy oraz, przede wszystkim, wypowiedział się na temat nowych partnerów z którymi FCA mogłoby wejść w kooperację w najbliższych latach. FCA przekroczy w tym roku wartość 5 milionów sprzedanych egzemplarzy aut na całym świecie i liczy na realizację wielu projektów w krajach rozwijających się, głównie związanych z markami Alfa Romeo i Jeep.


    Sergio Marchionne


    Partnerzy FCA
    Już w lutym w wywiadzie dla Financial Times Marchionne podsunął zdanie o wielkiej fuzji z niemieckim producentem - grupą Volkswagen - plotka taka podobnież krąży o kilku miesięcy w kręgach finansowych świata czterech kółek. Zainteresowanie Volkswagena kooperacją z grupą FCA zostało skomentowane w sposób bezpośredni i szczery przez prezesa włoskiej grupy-amerykańskiej w wywiadzie podczas targów w Genewie. Powiedział on o tym, że z punktu widzenia grupy Volkswagena może on być zainteresowany kooperacja z FCA, gdyż w efekcie może mieć to wymierne korzyści technologiczne dla obydwu grup i lepszego zajęcia rynku przez nowe modele. W dość bezpośredni sposób Marchionne swoimi słowami dał do zrozumienia, że trzeba znaleźć partnera przemysłowego aby grupa mogła rosnąć oraz mógł się dokonać proces konsolidacji w branży czterech kołek w perspektywie czasu. FCA rośnie i jak stwierdził prezes, jest gotowe do połączenia z innym wielkim graczem, który jest w USA, czy w Europie, czy to w Azji.


    Grupa FCA Volkswagen. A może ktoś inny?
    W ostatnich miesiącach plotki podsycały informacje o możliwości partnerstwa w najbliższej przyszłości z markami Nissan/Suzuki, ich wyniki pod względem sprzedanych egzemplarzy na świecie kształtują się w skali 1:5, w stosunku do wielkości sprzedanych aut przez grupę Volkswagena, ale za to stanowią one przyczółek do rozpoczęcia ekspansji na rynku azjatyckim. Partnerstwo z Suzuki mogłoby owocować udanym partnerstwem, ale w krótkim okresie, mniej ambitnym niż scenariusz fuzji z Volkswagenem. Jednak takie partnerstwo przyniosłoby FCA możliwość bezpośredniej konkurencji z trzema grupami biznesowymi posiadającymi marki wiodące na rynku światowym: VW, General Motors oraz Toyota. Jak widać grupa FCA szuka sposobności do rozwoju i zakłada wiele scenariuszy.

    Volkswagen, który może się poszczycić prawie 10 mln sprzedanych egzemplarzy rocznie na całym świecie (dwa razy więcej niż FCA), byłby zatem silnym sojusznikiem do wzrostu dla grupy VW. Grupa VW jest gotowa do tego, aby rozpocząć proces reorganizacji produkcji w przypadku fuzji, można to zobaczyć biorąc pod uwagę doskonałą pracę wykonaną w odrodzeniu marek takich jak: Skoda i Seat które notują ciągły wzrost sprzedaży.

    Projekt reorganizacji grupy FCA oczywiście nie jest krótki, ale sygnały dawane przez Marchionne w ostatnich miesiącach, mówią o tym, że obecny plan restrukturyzacji, który jest w toku, zakończyć się ma w 2018 roku. Punktem wyjścia dla nowego programu ma być duża zmiana dla całej grupy Fiat.

    Źródło: clubafla.it, tłumaczenie miszko@fkp
    wypowiedzi 2 wypowiedzi
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Z jednej strony prezes FCA mówi, że chce, aby Fiat się skoncentrował na markach premium, a z drugiej nie wyklucza dużych fuzji... Ciekawe co z tego wyniknie.
    1. Avatar ciril
      ciril -
      Ciekawe czy faktycznie chodzi o kooperację, czy tylko o sprzedaż którejś z marek FCA w celu pokrycia strat związanych ze spadkiem sprzedaży.
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl