Witamy na Fiat Klub Polska
  • Fiat wygasza produkcję modelu Bravo - będą nowe modele


    Tylko do końca bieżącego roku w ofercie włoskiej marki pozostanie Fiat Bravo obecnej generacji. Koncern z Turynu nie składa jednak broni – w planach są nowe modele kompaktowe.

    Jak wynika z aktualnych planów producenta z Półwyspu Apenińskiego, w ciągu najbliższych dwóch lat doczekamy się u Fiata premiery całej rodziny modeli kompaktowych nowej generacji. Najpierw w roku 2015 światło dzienne ujrzy nowość w postaci sedana. Można by ten model potraktować jako następcę dla Fiata Linei.

    Z kolei w roku 2016 poznamy kompaktowego hatchbacka (zastąpi wspomniane na początku Bravo), a dodatkowo pojawi się jeszcze odmiana kombi.

    Na razie brak jest oficjalnych informacji na temat nazwy (lub nazw), jakie nosić będą poszczególne nowe modele kompaktowe w gamie Fiata. Można teraz tylko gdybać, czy będzie to oznaczenie wspólne dla wszystkich trzech wymienionych wyżej samochodów, czy też np. hatchback i kombi nosić będą jedną nazwę, a sedan – nie?

    Źródło: samar.pl/wiadomosci/zegnaj-fiacie-bravo-witaj-fiacie?locale=pl_PL
    Foto: moto.wp.pl/katalog/fiat/bravo.html?ticaid=113c46
    Ten artykuł powstał na podstawie tematu: Fiat wygasza produkcję modelu Bravo - będą nowe modele utworzonego przez ciril Zobacz oryginalny post
    wypowiedzi 10 wypowiedzi
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Wiadomość myślę, że dobra! Ciekawe co zaprezentują. Może w końcu odświeżą linię Tipo/Tempra. Parę lat temu widziałem siatkę produktów Fiata i była tam informacja, że może Tipo/Tempra odświeżą, ale nic z tego nie wyszło.
    1. Avatar ciril
      ciril -
      Oby tym razem spełnili obietnice. A patrząc na Alfę Romeo nie jest to do końca oczywiste. Chociaż prawdą jest że mają na czym budować. Takie Ottimo/Viaggio ... czemu nie.

      Inna sprawa że rezygnacja na ponad rok z kompaktowego hatchbacka (a na kombi to nawet nie wiem na ile) raczej nie wpłynie pozytywnie na słupki sprzedaży. Trzeba będzie inwestować w reklamę i kalkulować cenę na odpowiednio niskim poziomie.
    1. Avatar boch
      boch -
      a ja po cichu liczę na Nuova Stilo, chociaż biorąc pod uwagę fakt, że Stilo omal nie doprowadziło Fiata do bankructwa, nie sądzę żeby prędko chcieli sobie o tym przypomnieć. dodatkowo opinia "jednego z najbardziej awaryjnych aut europejskich" też robi krecią robotę jednemu z najpiękniejszych Fiatów w historii fabryki z Turynu. pożyjemy, zobaczymy
    1. Avatar hak64
      hak64 -
      W moim zainteresowaniu nie leżą konkretne modele, linie nadwozia, czy strategie sprzedaży. Ja raczej oczekuję cudu, oczekuję bowiem, że Fiat wypuści na rynek samochody dopracowane pod względem konstrukcyjnym, proste w obsłudze, bez drogiej i awaryjnej elektroniki. Mam tu na myśli produkt na miarę VW Garbusa, czy Fiata 126, z tym, że dotyczący nie jednego modelu, a raczej gamy modelowej. Podobną strategię obrała Dacia wypuszczając tanie, a jednocześnie wszechstronne samochody, gdyby tylko poprawić jakość materiałów i wykonania, to sukces byłby pewny. Na dłuższą metę nie da się przecież utrzymać na rynku oferując wyłącznie 500, 500L, 500Treking, 500Abarth. To obrzydnie każdemu i w efekcie powstaje reakcja identyczna, jak na wszechobecne seriale z braćmi Mroczkami - mam mroczki przed oczami. Obecnie koncerny samochodowe, mniej więcej z 5 letnią częstotliwością wypuszczają nowe modele i począwszy od małych, miejskich wozideł zakupowych, a skończywszy na limuzynach, pakują w nie wszelkie możliwe bajery, które - w większości przypadków - są tak potrzebne, jak świni siodło. Przeciętny zjadacz chleba - przynajmniej w naszym kraju - potrzebuje samochodu uniwersalnego, takiego którym może przewieźć zarówno zakupy, dojechać do pracy, jak i pojechać z rodziną na wczasy. Tego wymogu nie spełnia Fiat 500, który nie dość, że mały, to kosztuje więcej, niż paskudna i siermiężnie wykonana, ale spełniająca opisane wymogi Dacia Lodgy. Fiat nigdy nie był luksusową marką i nie sądzę, by mógł nią zostać, ale solidnym, funkcjonalnym i tanim samochodem, jak najbardziej może. Gdyby Stilo, o którym wspomniał boch pozbawiono niektórych elementów wyposażenia (to one zresztą stały się powodem wspomnianej tu awaryjności), to biorąc pod uwagę funkcjonalność tego auta, nienaganne i na wskroś nowoczesne linie nadwozia, byłoby ono takim hitem sprzedaży, jak Golf w pierwszych latach produkcji.
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Cytat Napisał hak64 Zobacz post
      Gdyby Stilo, o którym wspomniał boch pozbawiono niektórych elementów wyposażenia (to one zresztą stały się powodem wspomnianej tu awaryjności), to biorąc pod uwagę funkcjonalność tego auta, nienaganne i na wskroś nowoczesne linie nadwozia, byłoby ono takim hitem sprzedaży, jak Golf w pierwszych latach produkcji.
      Fiat chciał "oszukać przeznaczenie" i zrobić auto, które będzie biło Golfa pod względem wyposażenia. Oczywiście Golf miał też te systemy, ale wymagał sporej dopłaty. Stilo za to było droższe w porównaniu z resztą (ale dobrze wyposażone na starcie), a istniało przekonanie, że Fiat jest raczej tani i przyniosło to Fiatowi więcej problemów niż korzyści.

      Moim zdaniem stary podział: Fiat praktyczny i obszerny, Alfa Romeo sportowa, Lancia luksusowa było dobrym podziałem i ten model myślę działał. To nie przeszkadzałoby Fiatowi w obecnej polityce - gdzie mamy Jeepa, Dodga i Chryslera.
    1. Avatar nygus
      nygus -
      Nie ma już co kupić u Fiata...
      I pewnie jeszcze długo nie będzie...
      A może to jest po prostu tak, że nie opłaca się już sprzedawać aut w Europie, gdzie tylko zakazy, dyrektywy, i Euro 6.
      Rynek kwitnie w Ameryce, w Azji, a tutaj..?
      Na Białorusi można sobie kupić w salonie Lineę z T-Jetem pod maską, a tutaj się nie opłaca oferować takich aut.
      Myślę że na coś nowego to się możemy już nie doczekać.
      No chyba że jakaś kolejna wariacja 500.
    1. Avatar boch
      boch -
      Fiat miał niesamowity potencjał. tytuły Car Of The Year nie wzięły się znikąd. Tipo 1989; Punto 1995; Bravo/Bravo 1996; Alfa Romeo 156 1998; Alfa Romeo 147 2001; Fiat Panda 2004; Fiat 500 2008. dopiero od niedawna hegemonię aut włoskich oraz francuskich przerwał Volkswagen. jakim samochodem? nowym Polo, który w wersji 3 drzwiowej bez dwóch zdań przypomina Stilo:

      Załącznik 17426

      jako ciekawostka... projektantem nadwozia Polo V jest Włoch, Walter de Silva, który wcześniej zaprojektował chociażby Alfę Romeo 147. najwidoczniej Niemcom znudziły się nudne, niemieckie projekty. tymczasem Fiat brnie w 500. to nie skończy się dla niego dobrze. już teraz czytając co jakiś czas rankingi dot. nowych aut, nie widzę włoskiego producenta...
    1. Avatar byrrt
      byrrt -
      Enty raz te same wypowiedzi ale jeszcze raz to napisze - chciałbym się mylić i zobaczyć nową gamę aut fiata i niech to będą nawet jakieś nowe Punto/Bravo/Stilo itp.. nie ważne.. Byle nie była to kolejna odsłona obrzydłej już mi 500tki, która tak jak hak64 napisał nie nadają się na uniwersalne auto dla Kowalskiego..
    1. Avatar boch
      boch -
      a jakich wypowiedzi się spodziewałeś? na razie nie ma żadnych konkretów, więc można jedynie pisać o swoich pobożnych życzeniach.
    1. Avatar ciril
      ciril -
      Też mam nadzieję, że Fiat ogarnie się. Kiedyś był u nas w czołówce, a dziś ... 13 miejsce i wynik tylko o 157 aut sprzedanych w tym roku więcej od BMW.
      BMW dogania
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl