Jeśli plany przejdą w fazę realizacji, pojazdy nowej marki należącej do Fiata trafią na linie montażowe zakładów znajdujących się poza Europą. Jak mówi, Marchionne, taka lokalizacji jest konieczna, ze względu na fakt, że samochody produkowane we Włoszech sprzedawane po cenie niższej niż 7450 euro nie byłyby dla firmy opłacalne.
O marce Innocenti możemy przeczytać na Wiki http://pl.wikipedia.org/wiki/Innocenti
Cytat:
"Innocenti to firma powstała w 1933 roku w Mediolanie przy ulicy Via Pitteri jako Innocenti, Societa Generale per I`Industriala Metallurgica e Meccanica i przed II wojną światową była ważnym zakładem przemysłowym we Włoszech. Założycielem jej był Ferdinando Innocenti. W czasie wojny została zbombardowana przez lotnictwo, po wojnie od roku 1948 zaczęła produkować skutery Lambretta. W 1959 r. zostało zawarte porozumienie licencyjne z British Motor Corporation, na mocy którego po roku lub w 1961 r. wyjechał pierwszy samochód Innocenti A40 (Austin A40 Farina)."
[...]
"Firma zakończyła produkcję samochodów w roku 1990. Na przełomie lat 80. i 90. całą grupę De Tomaso chciała przejąć firma Mazda. Aby nie wpuścić konkurencji na włoski rynek przelicytował ją koncern Fiat. Dokonał jej restrukturyzacji, w ramach której zlikwidowano we Włoszech produkcję aut pod marką Innocenti. Przez kilka lat kontynuowano jednak dostawy samochodów do jej sieci sprzedaży i pod jej marką z zakładu Fiat Auto Poland (Innocenti Mille na bazie Fiata Uno) oraz z zakładów Fiata w Ameryce Południowej (Innocenti Elba na bazie Fiata Duna)."
Innocenti Mini Cooper 1300
Innocenti Regent
Innocenti Mini 90
Innocenti Elba w Turynie, 2007
Logotypy Innocenti
Źródło: mk/Onet/Wiki
Wiadomość