Witamy na Fiat Klub Polska
  • Fiat Panda we Włoszech. Punto w Polsce?

    Aż 13 nowych i zmodernizowanych modeli samochodów oraz pięć miliardów euro inwestycji. To plany Fiata na najbliższe lata. Niestety, te oficjalnie podane, dotyczą włoskich fabryk koncernu. Zdaniem włoskiej prasy, przyszłość polskiej fabryki w Tychach też wygląda dobrze: u nas ma być ponoć produkowane nowe Punto.


    Fot.: FCA


    • Fiat Punto to model o długiej historii. Zadebiutował na rynku w 1993 roku jako następca modelu Uno
    • Trzecia generacja modelu Punto trafiła na rynek w 2005 roku. Przetrwała kilka liftingów. Z oferty zniknęła w tym roku
    • W Brazylii Fiat Punto doczekał się następcy. To nowy model Argo z silnikami 1.0 l, 1.3l oraz 1,8 l


    Fiat nie kryje swoich planów związanych z włoskimi zakładami. Z pewnością tamtejszych związkowców ucieszyły zapewnienia o 13 nowych modelach, wśród których nie zabrakło elektrycznego Fiata 500, hybrydowej Pandy czy europejskiej odmiany Jeepa Compass. We włoskich mediach pojawiły się także doniesienia o rychłym wskrzeszeniu jednego z najbardziej legendarnych i popularnych modeli Fiata, czyli Punto.

    O modelu tym przypomniano sobie przy okazji konferencji prasowej podczas której Pietro Gorlier szef koncernu FCA wspominał o planach koncernu na najbliższe lata. Padło bowiem zapewnienie o możliwości przydzielenia nowych modeli (oczywiście nie Pandy) dla polskich zakładów. Według włoskich mediów Fiat stara się utrzymać w tajemnicy przygotowania modelu w segmencie B, który mógłby trafić do Polski.

    Potencjalny następca Punto mógłby być spokrewniony z niedawno wprowadzonym Fiatem Argo. Samochód ten zadebiutował w Brazylii w 2017 roku i zastąpił jednocześnie aż dwa wcześniejsze modele: Punto Evo oraz Palio II. W Ameryce Południowej auto oferowane jest z nowymi silnikami benzynowymi: trzycylindrowym 1.0 l N3 o mocy 72 KM oraz czterocylindrowymi 1.3 l N4 (109 KM) oraz starszym 1.8 l o mocy 139 KM. Co więcej, Fiat zadbał nawet o drugą wersję nadwoziową, czyli sedana o nazwie Cronos (zastępuje modele Grand Siena oraz Linea). W europejskiej odmianie mogłyby być instalowane silniki z zakładów w Termoli, gdzie planowana jest produkcja modeli z rodziny FireFly (GSE) o pojemności 1.0 l i 1.3 l.

    Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu twierdzono, że po 13 latach produkcji Punto odeszło na dobre. Decyzja o zakończeniu produkcji nie była szczególną niespodzianką, skoro sprzedaż samochodu systematycznie spadała od ośmiu lat. Mimo kilku liftingów coraz trudniej było rywalizować z konkurencją, która nie próżnowała (obecnie w czołówce sprzedaży w Europie są znacznie młodsze modele jak Renault Clio czy Volkswagen Polo). Prawdziwym gwoździem do trumny był zeszłoroczny test zderzeniowy Euro NCAP, w którym Punto nie otrzymało nawet jednej gwiazdki.

    Fiat Argo
    Fot.: FCA
    W Brazylii Fiat Punto doczekał się następcy. To nowy model Argo



    Fiat Argo
    Fot.: FCA
    W Ameryce Południowej auto oferowane jest z nowymi silnikami benzynowymi: trzycylindrowym 1.0 l N3 o mocy 72 KM oraz czterocylindrowymi 1.3 l N4 (109 KM) oraz starszym 1.8 l o mocy 139 KM.


    Fiat Argo
    Fot.:FCA

    We wnętrzu nie zabrakło systemu multimedialnego z 7 calowym ekranem oraz CarPlay i Android Auto




    Fiat Argo
    Fot.: FCA

    Argo zastępuje modele Palio oraz Punto



    Fiat Argo
    Fot.: FCA / FCA



    Fiat Punto Evo
    Fot.: archiwum Autocentrum

    Tomasz Okurowski

    Źródło: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci...polsce/3l78qyd
    Ten artykuł powstał na podstawie tematu: Fiat Panda we Włoszech. Punto w Polsce? utworzonego przez ciril Zobacz oryginalny post
    wypowiedzi 6 wypowiedzi
    1. Avatar Braval
      Braval -
      Takie tipo "zmniejszone",ale ładny. Niemcy,Czesi..robią tak od dawna. Drobne zmiany zewnetrzne, swiatelka, mala kosmetyka i już nastepny "numer" golfa.Ktory to już? 10-ty.Bo stracilem rachube...inne modele tez na jedno kopyto. Wlosi ,jak chcą to zrobią.Fiat dobrze stoi finansowo...dadzą rade.
    1. Avatar ata
      ata -
      FCA nie planuje wypuszczenia następnego modelu w segmencie B. Wszelkie "przecieki medialne" to czyste spekulacje. Jest Fiat500 , i to ma wystarczyć.
      Produkcja samochodów tanich na rynek europejski jest mało opłacalna, pakowanie kasy w nowe projekty tego typu nie wydaje się dobrym biznesem. Jeśli to co już mają (Brazylijskie wersje) da się tanim kosztem przystosować do wymogów rynku europejskiego, wtedy być może ewentualnie.
    1. Avatar adamko3
      adamko3 -
      Ten kto rozprowadził tego newsa jest geniuszem zła. Tutaj widzę, że została dodana niby jakaś debata na konferencji. Ale na wielu innych serwisach wygląda to tak:
      TYTUŁ: NOWE PUNTO Z POLSKI
      Treść: 3 akapity o modernizacji włoskich fabryk i planach elektryfikacji aut
      Ostatni krótki: może w Polsce będzie produkowany Punto bo w Ameryce jest Argo (bez info skąd takie informacje)

      Jak zobaczę jeszcze raz tego newsa na np. autoblogu spidersweba to zrywam umowę z dostawcą internetu. No chyba że ktoś udowodni, że to coś więcej niż plotka puszczona w eter
    1. Avatar ciril
      ciril -
      Ale powiedzcie mi jak to jest: długi czas słyszało się, chyba nawet od kierownictwa fiata, że przeniesienie produkcji pandy do Włoch było decyzją polityczną, pozbawioną sensu ekonomicznego. I co teraz? Dalej ma być "made innych Italy"?
    1. Avatar Danuta
      Danuta -
      Fiat przechodzi do ataku. Nie mniej patrząc wstecz, to zaczęli w dobrym kierunku iść od Tipo
    1. Avatar mateusz95sz
      mateusz95sz -
      całkiem zgrabna maszyna, ciekawe jaka gama silników będzie dostepna
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl