Witamy na Fiat Klub Polska
  • Fiat Panda podbija pustynię - PanDakar króluje w najsłynniejszym rajdzie świata.


    • Po raz pierwszy w historii Rajdu Dakar, pierwszy włoski samochód, pierwszy samochód marki Fiat, pierwszy samochód miejski pochodzący z seryjnej produkcji dotarł do mety najsłynniejszego rajdu świata.
    • Pomimo wyjątkowo niekorzystnych warunków pogodowych podczas edycji 2017, PanDakar pomyślnie zakończył wszystkie etapy rajdu, którego trasa biegła przez Argentynę, Boliwie i Paragwaj.
    • Bazujący na wielokrotnie nagradzanym modelu Fiat Panda, samochód doskonale poradził sobie na poszczególnych etapach wyścigu, pokonując liczne przeszkody.
    • Z 93 początkowych drużyn, do mety dotarły zaledwie 53, między innymi team Orobica Raid, który zasiadł za kierownicą PanDakar, prowadząc go po niedostępnych trasach i spalonych słońcem pustyniach.


    Fiat bohaterem edycji 2017 Rajdu Dakar, od dawna noszącego miano jednego z najniebezpieczniejszych rajdów świata, w którym wziął udział samochód bazujący na wielokrotnie nagradzanym modelu miejskiego samochodu Fiat Panda.
    W istocie, samochód nazwany PanDakar, to Panda 4x4 Cross, wyposażony w mocny i wydajny silnik 2.0 Multijet o mocy 180 KM pochodzący z produkcji seryjnej. Model został poddany kilku przeróbkom, aby dostosować miejski samochód do ekstremalnych warunków, w jakich odbywa się Rajd.

    Doskonały wynik PanDakar jest zasługą zespołu Orobica Raid, powstałego w 2008 roku, na czele którego stoi Giulio Verzeletti, specjalizujący się w długich rajdach terenowych, właśnie takich jak Dakar. Członkowie zespołu mogą poszczycić się długoletnim doświadczeniem w branży, w sumie 40 osób z zespołu brało udział w rajdach Dakar (http://www.pandakar.it/). Włoscy kierowcy, Giulio Verzeletti, który zasiadał za kierownicą motocykli, samochodów i ciężarówek w 15 rajdach Dakar, i Antonio Cabini, który brał udział w rajdzie już 20 razy, kierując motocyklami, samochodami i ciężarówkami, doprowadzili PanDakar do wymarzonej linii mety, mogąc liczyć na cenną pomoc Nicola Montecchio, który profesjonalnie zajął się przygotowaniem silnika, w szczególności w odniesieniu do problemów związanych w dużą wysokością, na jakiej znajdują się trasy poszczególnych etapów Rajdu.

    Trasa 12 etapów niesamowitej edycji 2017 Rajdu Dakar przebiegała przez 3 kraje Ameryki Południowej: Argentynę, Boliwię i Paragwaj, licząc łącznie prawie 9000 km, z czego ponad 4000 km na bardzo trudnych odcinkach.
    PanDakar, pierwszy samochód miejski wywodzący się z seryjnej produkcji, który ukończył pomyślnie Rajd, był poddawany różnym wyzwaniom: 7 odcinków specjalnych o długości ponad 400 km, z których jeden wyniósł 500 km; przez 5 dni na odcinku ponad 2200 km samochód i załoga musieli pokonać trudności spowodowane niedoborem tlenu ze względu na wysokość, która nie wynosiła nigdy poniżej 3500 m.n.p.m. Ponadto, temperatura często przekraczała 40°C, co w połączeniu z bardzo zmienną pogodą, było dużym obciążeniem zarówno dla wytrzymałości mechanicznej PanDakar, jak i wytrzymałości fizycznej załogi.

    Cechy samochodu sprawiają, że Fiat Panda Cross jest zwrotny i łatwy w prowadzeniu, a jego kompaktowe rozmiary (jest to najlepiej sprzedawany w Europie samochód 4x4 o długości poniżej 3,8 m) przyczyniły się z pewnością do niezwykłego sukcesu PanDakar w edycji 2017 Rajdu Dakar, dzięki wyjątkowym zdolnościom pokonywania każdego terenu w każdych warunkach klimatycznych.
    Cechy te, w połączeniu z wszechstronnością pięciodrzwiowego modelu i modułowością wnętrza, komfortem i efektywnymi silnikami dostępnymi w 4 wersjach zasilnia, powodują, że Fiat Panda był najlepiej sprzedającym się samochodem miejskim w Europie w 2016 roku, ustanawiając znakomity rekord sprzedaży z ponad 190 000 zarejestrowanych sztuk, i będąc piąty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się samochodem we Włoszech, a także numerem 1 w segmencie A we Włoszech, Grecji i Serbii, oraz pozostając na podium w Hiszpanii, Austrii, Słowenii, Chorwacji i Szwajcarii. Dodatkowo, kombinacja systemów zasilania, dzięki wydajnym silnikom zasilanym benzyną, olejem napędowym, metanem i LPG, w połączeniu z dwoma wersjami wyposażonymi w napęd 4x4, czynią z niego doskonały wybór dla każdego rodzaju zastosowania, od miejskich przeszkód po śnieg na górskich trasach... a od teraz, również na piaskach pustyni.
    wypowiedzi 1 wypowiedź
    1. Avatar mixturiusz
      mixturiusz -
      Zwykłą Pandą bym jeździł a co dopiero taką :p
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl