Jeden z najbardziej wszechstronnych lekkich pojazdów użytkowych na rynku - Fiat Doblo - doczekał się gruntownej modernizacji. Poza ładniejszym nadwoziem samochód oferuje nowocześniejsze rozwiązania multimedialne i wyższy komfort obsługi. Ale to nie wszytko...
Światowa premiera zmodernizowanego Fiata Doblo w wersjach użytkowych miała miejsce podczas Targów Samochodów Użytkowych w Hanowerze we wrześniu br. Na osobowe warianty musieliśmy poczekać do grudniowej prezentacji w turyńskim Centro Stile Fiat.
Pierwsza generacja Fiata Doblo pojawiła się w 2000 roku, a do tej pory z taśm tureckiej fabryki wyjechało na ulice ponad 300 tys. tych samochodów. W Polsce największym wzięciem cieszą się warianty użytkowe Doblo, których w ciągu 11 miesięcy br. sprzedano 1039 szt. Wyraźnie mniej, bo tylko 393 szt., zakupiono Doblo w wersji osobowej. Obecnie model ten jest jednym z popularniejszych pojazdów dostawczych w Europie, jednak aby podtrzymać dobrą sprzedaż, lub nawet poprawić wyniki, zdecydowano się na jego gruntowną modernizację.
Odmłodzony model poznamy przede wszystkim po zmodernizowanej przedniej części pojazdu. Nowe są przednie reflektory, zderzak, maska oraz wyraźnie szersza, przypominająca uśmiech, atrapa chłodnicy. Zmieniono również kształty tylnych lamp. W palecie kolorów nadwozia pojawił się jeden nowy lakier - szary Colosseo Grey.
Doblo w wersji użytkowej oferowane jest w czterech wersjach nadwozia: cargo, kombi, kabina ze skrzynią i platforma do zabudowy. Osobowa wersja Doblo jest dostępna w wariantach 5-, i 7-osobowym. Klient może wybrać jedną z dwóch wysokości dachu pojazdu oraz jeden z dwóch rozstawów osi. Równolegle ma on do wyboru trzy wersje wyposażeniowe: Pop, Easy oraz Lounge.
W sumie pojazd jest dostępny w ok. 200 typach nadwozia i ponad 1000 możliwych wersjach.
W rozbudowanej środkowej konsoli może być zamontowany system multimedialny Uconnect 5" z dotykowym, kolorowym ekranem umożliwiający obsługę radia, bluetooth, multimediów (przez wejścia AUX lub USB) czy nawigacji. Zmieniły się również kształty nawiewów oraz kierownica. Użytkownik może mieć możliwość oceny swojego stylu oprogramowaniu eco
rive. Producent zadbał o lepsze wyciszenie Doblo, dzięki zastosowaniu nowego dźwiękoszczelnego materiału.
Pięcioosobowe Doblo dysponuje potężnym bagażnikiem o pojemności 790 litrów (mierzonym do półki za tylnym siedzeniem), który po wyjęciu foteli drugiego rzędu powiększa się do 3200 litrów. Wariant z dłuższym rozstawem osi ma kubaturę ładowni odpowiednio od 1050 do 4000 litrów. Przewożenie dłuższych przedmiotów jest możliwe dzięki opuszczanemu na płasko oparciu fotela obok kierowcy (opcja).
Doblo możemy nabyć w jednej z siedmiu wersji silnikowych o mocach od 90 do 135 KM. Jednostki benzynowe to 1.4/95 KM oraz 1.4 T-JET 120 KM. Mocniejszy silnik jest dostępny również w wariancie zasilanym metanem. Trzon sprzedaży Doblo stanowić będą modele z jednostkami wysokoprężnymi: 1.6 MultiJet 90 KM (dostępny również ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic), 1.6 MultiJet 105 KM oraz 2.0 MultiJet 135 KM. Producent usprawnił również pracę dźwigni zmiany biegów, dzięki czemu możemy liczyć na lżejszą i bardziej precyzyjną pracę. Ciekawostką dostawczego Fiata jest możliwość zamówienia wersji z niezależnym zawieszeniem tylnym typu Bi-link, które służy poprawie prowadzenia i komfortu jazdy.
Ceny odmłodzonego Doblo zostaną ogłoszone w styczniu 2015 roku, a pierwsze pojazdy trafią do klientów dwa miesiące później.
Źródło: onet.pl
Wiadomość