Dziwna wizyta delegacji Volkswagena w fabryce… Fiata
przez
opublikowany 10-04-2013 22:20
Fabrykę w Pomigliano d’Arco pod Neapolem, gdzie montuje się Fiata Pandę, odwiedziła delegacja ekspertów technicznych od produkcji Volkswagena i Audi. Natychmiast pojawiły się spekulacje, że Fiat – wbrew wcześniejszym zapewnieniom – rozważa jednak sprzedaż marki Alfa Romeo koncernowi VW.
Do tej tajemniczej wizyty doszło miesiąc temu, ale dopiero teraz informacja została ujawniona przez Europa Magazine. To spowodowało spekulacje, że wbrew zapewnieniom samego Sergio Marchionne, iż Alfa Romeo nigdy nie była i nie będzie wystawiona na sprzedaż, ta legendarna marka może jednak trafić w ręce VW. Niemcy już dawno wykazywali zainteresowanie zakupem Alfy Romeo, która bardzo pasowałaby do tzw. portfolio niemieckiego koncernu.
Po tym, jak wyszła na jawa wizyta VW w fabryce pod Mediolanem, rzecznik Fiata Franco Sodano oświadczył niemieckiej agencji DPA, że była to „rutynowa wizyta ekspertów“ w ramach roboczych spotkań, służących wymianie doświadczeń na temat jakości. Delegację niemieckiego koncernu reprezentowali specjaliści linii produkcyjnych miejskiego Volkswagena up! i SUV-a Audi Q7. Dla wielu osób wydaje się dziwną praktyką zapraszanie konkurencji (mały VW i Fiat Panda są bezpośrednimi rywalami na rynku), by ta przyglądała sie procesom produkcyjnym.
Oliwy do ognia dolała kolejna informacja, opublikowana przez włoską agencję ANSA. Oto bowiem okazało się, w fabryce pod Mediolanem wraz Niemcami pojawili się przedstawiciele serbskiego zakładu Fiata z Kragujevac, gdzie jest produkowany model 500L. To może sugerować, że Fiat rozważa przeniesienie produkcji Pandy do Serbii, gdyby fabryka Pomigliano d’Arco została sprzedana Niemcom.
Fabryka pod Neapolem, jeszcze niedawno główny zakład Alfy Romeo, w zeszłym roku otrzymała nagrodę Automotive Lean Production, przyznaną przez niemiecki magazyn branżowy Automobil Produktion.
Wśród osób związanych z koncernem Fiata krąży opinia, że największym błędem Marchionne było wstrzymanie prac nad nową Alfą 159, która był jednym z najlepiej sprzedających się modeli Alfy Romeo. Wielu dilerów tej marki w całej Europie nie bardzo wierzy w prezentowaną wczoraj w Carsblogu ekspansję modelową. Dziś, mając w ofercie wyłącznie dwa modele – małe miejskie MiTo i Giuliettę w segmencie małych samochodów rodzinnych – niektórzy dilerzy poważnie rozważają wycofanie się ze sprzedaży Alfy Romeo, nie mając do zaoferowania klientom następcy Alfy Romeo 159.
Źródło: Carsblog.pl
Wiadomość