W okolicach włoskiego Balocco mieliśmy okazję przetestować nową Alfę Romeo Giulietta "Quadrifoglio Verde", która właśnie trafia do sprzedaży. Samochód zyskał nowe, drapieżne oblicze.
We wprowadzanej nowej wersji modelu Giulietta
producent ulokował turbodoładowaną jednostkę benzynową o pojemności 1750 cm3, z aluminiowym blokiem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, znaną z modelu 4C. Będzie dysponowała 240 KM przy 5750 obr./min.
340 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale
2100–4000 obr./min, z których
80 proc. jest dostępne już przy 1800 obr./min nie pozwoli nam się nudzić, kiedy zachce nam się sprawdzić możliwości Giulietty na torze czy autostradzie bez limitów. Przy okazji wyeliminowano efekt tzw. turbodziury.
Giulietta z tym silnikiem rozpędza się powyżej 240 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund. Z nowym silnikiem benzynowym 1750 Turbo współpracuje 6-stopniowa przekładnia Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem. Rozwiązanie niemalże doskonałe, ale przy głębszym gazowaniu, można było odczuć nieczyste przejścia i szarpanie. Ale to tylko na torze, gdzie pedał gazu działał w systemie 0 – 1.
Z zewnątrz jaka jest "
Czterolistna Julka" każdy widzi. Typowo sportowy profil zdobi koniczynka, tuż nad błotnikiem. Antracytowe wykończenie lusterek bocznych, przedniego grilla, klamek drzwi i opraw lamp.
Całość stoi na 17- lub 18-calowych kołach z hamulcami Brembo.
Wewnątrz pełna, włoska precyzja choć wykonana z plastików niskiej jakości, co może na pierwszy rzut oka zniechęcić potencjalnych nabywców. Później oko się przyzwyczaja i zwracamy coraz większą uwagę na sportowy wystrój – fotele pokryte alkantarą, głębokie i pewnie trzymające.
Uwagę zwraca również nowa, wyprofilowana kierownica, choć naszym zdaniem trochę za duża jak dla sportowego samochodu. Dźwignia zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego są pokryte skórą z białymi i zielonymi (lub czerwonymi) przeszyciami. Uwagę zwracają również aluminiowe sportowe pedały czy specjalne osłony progów z logo QV.
Obecnie, w zależności od kraju, Giulietta jest dostępna w pięciu wariantach wyposażenia –
Impression, Progression, Distinctive, Exclusive oraz nowym Quadrifoglio Verde. Dostępne są jednostki
2.0 JTDMJet2 150 KM, 2.0 JTDMJet2 175 KM (z automatyczną przekładnią TCT) oraz potężnym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1750 cm3 i mocy 240 KM. Ofertę uzupełniają: turbodiesel 1.6 JTDM o mocy 105 KM i jednostki benzynowe 1.4 Turbo 105 KM i 120 KM oraz 1.4 MultiAir 170 KM (dostępny również z przekładnią Alfa TCT.
W naszych testach na torze testowym, absolutnie nie oszczędzając samochodu, spaliliśmy 16,5 litra na 100 km, a ceny wersji 1750 TBi 16v 240 KM TCT Quadrifoglio Verde zaczynają się od 121 700 zł.
Autor: A.K., Źródło: Onet
Dzień dobry! Jestem nowy!! (tu się witamy)
Autor wątku: miszkoW tym temacie witamy się z nowymi użytkownikami forum. Ja również pragnę wszystkich powitać.
Autor ostatniego posta: Bravo214 Dzisiaj, 01:35