Na torze „Riccardo Paletti" w Varano de' Melegari (Parma), marka Abarth zaprezentowała przedstawicielom międzynarodowej prasy nowego Abarth'a 695 biposto, połączenie samochodu cywilnego z wyścigowym, idealny samochód sportowy do codziennego użytku.
W 50. rocznicę powstania legendarnego Fiata Abarth 695, marka z logo Skorpiona składa mu hołd w postaci nowego Abarth'a 695 biposto, którego oficjalna premiera miała miejsce na Salonie Samochodowym w Genewie 2014. Od czerwca tego roku, ilość zebranych zamówień na tę nowoczesną ikonę marki przekroczyła możliwości produkcyjne na bieżący rok.
Nowy Abarth 695 biposto zapewnia doskonałe osiągi: dzięki wadze wynoszącej zaledwie 997 kg i silnikowi 1.4 T-Jet, o mocy 190 KM, to samochód ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym zaledwie 5.2 kg/KM i najlepszym przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w tej kategorii samochodów, wynoszącym zaledwie 5,9 sekundy, który osiąga maksymalną prędkość 230 km/h.
Jednostka napędowa 1,4 litra to turbodoładowany, 16-zaworowy silnik z 4 cylindrami o pojemności 1.368 cm3, ten sam, który był zamontowany w 695 Assetto Corsa podczas Pucharu Abarth'a oraz w bolidzie Formuły 4.
W 695 biposto silnik rozwija maksymalną moc 190 KM przy 5.500 obrotach/min oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 3.000 obrotach/min. Moc wynosi 139 KM/litr, absolutny rekord w tej kategorii silników, ale to, co szczególnie zaskakuje, to szybkość reakcji samochodu na pedał przyspieszenia, owoc ogromnej pracy włożonej w udoskonalenie układu ssącego, wydechowego i turbosprężarki.
Po raz pierwszy w samochodzie „street legal" została zamontowana sportowa kłowa skrzynia biegów (z pierścieniami zapadkowymi) z zewnętrznym sterowaniem oraz samoblokującym mechanizmem różnicowym, jak również sprzęgło pochodzące z samochodów wyścigowych, dzięki czemu zmiana biegów jest tak szybka, że wytrawni kierowcy nie muszą używać sprzęgła.
Interfejs dla kierowcy to prawdziwe dzieło sztuki: „wieżyczka" w całości wykonana ze stopu lekkiego z wyborem biegów w układzie „H", gwarantuje jedyną w swoim rodzaju współpracę z kierowcą, analogicznie do samochodów wyścigowych. To unikatowe i ekskluzywne wyposażenie, zrealizowane w oparciu o wiedzę i umiejętności Bacci Romano, przeniesione zostało prosto z wyścigowych i rajdowych wersji samochodów i przeznaczone jest dla doświadczonych kierowców, stanowiąc alternatywę dla pięciostopniowej skrzyni biegów.
We Włoszech cennik Abarth'a 695 biposto rozpoczyna się od kwoty 39.000 Euro.
Źródło: samar.pl
Pęknięta sprężyna w kole zmiennych faz.
Autor wątku: rc36Witam. W trakcie wymiany napędu rozrządu zauważyłem, że wariator gdy go poruszyć ręką lata luźno w całym swoim zakresie pracy, pomyślałem że ten typ...
Autor ostatniego posta: GrandePunto8V Dzisiaj, 00:01