PDA

Zobacz pełną wersję : Stuk przy obrocie kierownicą.



wozniakj23
26-06-2010, 22:00
Witam.

Mam pewien problem. Od jakiegoś miesiąca zauważalny jest stuk w okolicy kierownicy.

Gdy podczas postoju odpalę silnik i zacznę kręcić kierownica w lewą lub prawą stronę to po niewielkim obrocie dokładnie w tym samym miejscu wyczuwalny jest lekki opór i nagły stuk wyczuwalny na kierownicy - potem już mogę kręcić i nic się nie dzieje. Podczas jazdy już jest wszystko ok( przynajmniej ja nic nie czuje). Natomiast gdy parkuje i zaczynam prostować koła to na samym końcu prostowania znów stuk.

Nadmienie ze jak jestem na postoju, na zapalonym silniku i biorę kierownicą po trochu w lewo a potem w prawo to słyszę te stuki głośno.

Samochód prowadzi się dobrze, nie ściąga, wymienione końcówki drążków z obu stron. Brak drgań na kierownicy. Tylko te irytujące stuki podczas kręcenia kierownicą na postoju i podczas prostowania kół przy parkowaniu.

co to może być bo bardzo mnie to irytuje?

Hipo
27-06-2010, 10:50
Możliwe że to widna poduszki górnej amortyzatora, tam jest łożysko dzięki któremu kolumna się obraca przy kręceniu kierownicą, jeśli łożysko będzie na wykończeniu to może strzelać.

miszko
27-06-2010, 12:26
Typowa usterka tych aut. Stuk się bierze stąd, że przy obrocie kołem łożysko górne nie obraca się, gdy sprężyna "naciągnie" się odpowiednio mocno łożysko puszcza i powraca do swojego położenia.

Można zaobserwować to. Weź kogoś "do pomocy". Niech ogląda pracę sprężyn, a Ty w tym czasie kręć kierownicą. Powinień być widoczny ten moment odbijania sprężyny.

wozniakj23
27-06-2010, 14:58
Miszko czy można więc wyeliminować ten stuk? Czy pozostawienie tego nienaprawionego da jakieś poważne konsekwencje czy po prostu trzeba z tym żyć?

Po dokładnych oględzinach i konsultacjach stuk ten dochodzi jednak spod podłogi - co wskazuje na maglownice i niestety duży koszt naprawy. Tak to jest jak sie kupuje używany samochód.

luki
28-06-2010, 12:16
Spokojnie, u mnie tak stukało i był to "tylko" drążek, a już chcieli mi maglownicę regenerować. Więc może u Ciebie będzie podobnie.

miszko
28-06-2010, 19:52
Miszko czy można więc wyeliminować ten stuk? Czy pozostawienie tego nienaprawionego da jakieś poważne konsekwencje czy po prostu trzeba z tym żyć?

Najlepiej wymienić całe łożysko. Dostępne jest jako część. Co do konsekwencji, generalnie utrudnione skręcanie i odgłosy. Teoretycznie nic wielkiego nie powinno się dziać oprócz tego.