PDA

Zobacz pełną wersję : Usterka w komputerze 1600mjet 120bhp.



bravo1600mjet
02-10-2009, 13:38
Cześć!
Chwilowe zużucie paliwa według wskaźnika na komputerze pokładowym rośnie przy przyspieszaniu i momentalnie spada do poziomu "2,0l" po zdjęciu nogi z gazu.

W moim Bravo1,6mjet 120KM okresowo występuje następujące zakłócenie: - po zdjęciu nogi z gazu zużycie chwilowe spada bardzo powoli - ponad 10 sekund zanim osiągnie prawidłowy pułap "2,0l" (np. zdejmuje noge z gazu przy 12,0l a komputer pokazuje mi kolejno "10,5l" ; "8,4l" ; "5,0" ; "3,5l" i dopiero "2,0l".) . Wygląda to tak samo jak na biegu jałowym.

Stan takiego zakłócenia po około 15 minutach samurzutnie ustępuje. Ustępuje też natychmiast, jeżeli wyłączy się i uruchomi ponownie silnik. Podczas trwania tego zakłócenia obserwuje się również zwiększone zużycia paliwa.

Zaznaczam,że nie ma to związku z obrotami silnika, bo występuje przy odjeciu gazu w całym zakresie obrotów silnika, na dowolnym biegu.

Zakłócenie pojawia się nieregularnie, nagle, czasami nie dzieje się nic przez 500km, czasami pojawia sie kilka razy na odcinku 50km.

Odpinałem klemy z akumulatora na 30min i więcej i nie pomogło - usterka wciąż wraca.

ASO twierdzi,że to typowe objawy dla tego typu silnika.

Czy ktoś z was ma/ miał takie zakłócenia? Lepiej mój problem obrazuje to film - link na youtube.com poniżej.

http://www.youtube.com/watch?v=d9rLrgVabWc

szela
02-10-2009, 13:59
A w ASO podłączyli silnik pod komputer czy olewczo stwierdzili, że wszystko gra?

bravo1600mjet
02-10-2009, 16:18
podpieli do kompa i stwierdzili,że wszystko gra.

[ Dodano: 2009-10-02, 15:35 ]
ASO upiera się,że to jest urok tej wersji BRAVO i nie przyjmuje reklamacji.

Czy ktoś z was też miał takie objawy w swoim autku?

szela
03-10-2009, 12:13
Wg. mnie to oni nie wiedzą co jest grane bo komp nic nie pokazuje i dlatego żeby nie wyjść na kretynów używają najprostszej i najstarszej wymówki ten typ tak ma.
Poza "dziwnymi" wskazaniami zużycia paliwa widoczne są jakieś inne objawy?
Może się mylę ale wg. mnie podczas hamowania silnikiem (zdjęcie nogi z gazu na biegu) spalanie powinno wynosić 0,0.

Ja na Twoim miejscu napisał pismo i złożył je w ASO. Wydaje mi się, że ciężko im będzie odpowiedzieć Ci pisemnie "ten typ tak ma".
Druga sprawa to zadzwoń do innego ASO (np GANIEX w Katowicach ma dobrego kolesia od diesli) opisz mu problem i zapytaj się czy jest sens przyjechać.

Pawulon1973
03-10-2009, 23:31
U mnie jest tak że jak zdejmę nogę z gazu podczas jazdy(samochód oczywiście na biegu) to na komputerze wartość spalania chwilowego wynosi 0

szela
04-10-2009, 12:55
U mnie jest tak że jak zdejmę nogę z gazu podczas jazdy(samochód oczywiście na biegu) to na komputerze wartość spalania chwilowego wynosi 0
I tak powinno być przynajmniej jak jest zagrzany silnik, wiem, że w 1,3 jak nie jest rozgrzany katalizator to mimo hamowania silnikiem troszkę paliwa puszcza.

bravo1600mjet
04-10-2009, 13:40
U mnie jest tak że jak zdejmę nogę z gazu podczas jazdy(samochód oczywiście na biegu) to na komputerze wartość spalania chwilowego wynosi 0
to ciekawe. Czy w Bravo są dwie wersje komp. pokładowego tak jak np. w Golfach? tj. za dopłatą dostajesz bardziej rozbudowanego kompa ?
i co to znaczy,że masz Bravo z DPF: )?

[ Dodano: 2009-10-04, 12:46 ]
"I tak powinno być przynajmniej jak jest zagrzany silnik, wiem, że w 1,3 jak nie jest rozgrzany katalizator to mimo hamowania silnikiem troszkę paliwa puszcza."


Problem polega na tym,że w ASO twierdzą,że "wskazania komputera nie mają nic wspolnego z jakimkolwiek miernikiem przepływu paliwa". Czyli mówią,że to jest problem software nie mechaniki, ale najciekawsze jest to,że jak policzysz zużycie paliwa tradycjnie (to co weszło do baku/ km) to zgadza się ze wskazaniami komputera.

Pawulon1973
04-10-2009, 14:04
[quote=Pawulon1973]U mnie jest tak że jak zdejmę nogę z gazu podczas jazdy(samochód oczywiście na biegu) to na komputerze wartość spalania chwilowego wynosi 0
to ciekawe. Czy w Bravo są dwie wersje komp. pokładowego tak jak np. w Golfach? tj. za dopłatą dostajesz bardziej rozbudowanego kompa ?
i co to znaczy,że masz Bravo z DPF: )?

Dokładnie tak.W Bravo są dwie wersje komputera pokładowego.Ale ja mam taką samą wersję jak Ty w swoim aucie(patrząc na Twój film na youtube)

Co do DPF-tzn że samochód wyposażony jest w tzw filtr cząstek stałych.W Twoim też powinien być takowy.Łatwo to sprawdzić patrząc na końcówkę rury wydechowej :) Jeśli jest okopcona to filtra nie masz-a jeśli wygląda jak nowa to filtr z całą pewnością masz.

opti
10-10-2009, 13:12
Dokładnie tak.W Bravo są dwie wersje komputera pokładowego.Ale ja mam taką samą wersję jak Ty w swoim aucie(patrząc na Twój film na youtube)

zadnych dwoch wersji komputera pokladowego w NB nie ma, patrzycie na wyswietlacz koledzy i sugerujecie sie wyswietlaczem ktory moze byc rekonfigurowany czyli taki ktory wystepuje po dokupieniu opcji blue&me nav i normalny czyli standardowy jaki mamy bez wybierania tej opcji w silnikach mj o i tyle roznic..


W Twoim też powinien być takowy

kazdy 1.6mj 120KM ma DPF


U mnie jest tak że jak zdejmę nogę z gazu podczas jazdy(samochód oczywiście na biegu) to na komputerze wartość spalania chwilowego wynosi 0
_________________

pyknij mi foto z tego wskazania bo jak dotat wszystkie kompy w NB mialy tak pisany soft ze nie pokazywaly nizszego spalania niz 2.0l i wiekszego chwilowego niz 25.0l




Zakłócenie pojawia się nieregularnie, nagle, czasami nie dzieje się nic przez 500km, czasami pojawia sie kilka razy na odcinku 50km.

a czy nie wziales pod uwage ze to moze byc spowodowane wypalaniem DPF'a przez zalewanie go paliwem?