Kubol
02-08-2009, 18:12
Witam. Mam problem jak w temacie. Tzn, na zimno pali od kopa, natomiast na ciepło za 2-gim, 3-cim razem. Jakiś czas temu była regenerowana pompa, ale że było to w zimie to akurat samochód działał jak go odbierałem.
Potem, jak się ociepliło, zaczęły się jazdy. Na początku, jak go odpalałem na ciepło to zaraz powyżej obrotów jałowych silnik zaczynał się dziwnie trząść, co ustepowało dość szybko, ale była taka dziura z 200-400 obr/min kiedy strasznie trzęsło. Potem to zjawisko ustapiło. Natomiast dalej pozostał problem startu na ciepło. Do tego samochód na zimno ma wyraźnie więcej mocy.
Pytanie - o co biegać może ?
Niestety wśród PDF-owych zasobów nie ma serwisówki dla silnika 1.9 TD 100. Najbliższy z pompą lucasa (a taką mam) jest 1.9D w "Sam naprawiam Bravo-Brava).
Czy może to być np. efekt:
1. Wody w filtrze paliwa ?
2. Źle ustawionej pompy ? (ale była ustawiana w autoryzowanym serwisie, jest zaplombowana itp.)
3. Wtryski ? ale to chyba od temperatury nie zależy
4. Gdzieś dostaje się powietrze do układu zasilania ? ( ale jaki to może mieć związek z temperaturą ?)
5. Słyszałem, że pompa jest połączona z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej i działa trochę inaczej na zimno niż na ciepło. Może coś z tym ?
Potem, jak się ociepliło, zaczęły się jazdy. Na początku, jak go odpalałem na ciepło to zaraz powyżej obrotów jałowych silnik zaczynał się dziwnie trząść, co ustepowało dość szybko, ale była taka dziura z 200-400 obr/min kiedy strasznie trzęsło. Potem to zjawisko ustapiło. Natomiast dalej pozostał problem startu na ciepło. Do tego samochód na zimno ma wyraźnie więcej mocy.
Pytanie - o co biegać może ?
Niestety wśród PDF-owych zasobów nie ma serwisówki dla silnika 1.9 TD 100. Najbliższy z pompą lucasa (a taką mam) jest 1.9D w "Sam naprawiam Bravo-Brava).
Czy może to być np. efekt:
1. Wody w filtrze paliwa ?
2. Źle ustawionej pompy ? (ale była ustawiana w autoryzowanym serwisie, jest zaplombowana itp.)
3. Wtryski ? ale to chyba od temperatury nie zależy
4. Gdzieś dostaje się powietrze do układu zasilania ? ( ale jaki to może mieć związek z temperaturą ?)
5. Słyszałem, że pompa jest połączona z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej i działa trochę inaczej na zimno niż na ciepło. Może coś z tym ?