PDA

Zobacz pełną wersję : Łącznik stabilizatora - wymiana



Kriss
10-06-2009, 08:25
Czy wymiana łączników stabilizatora z przodu (te druty) może odbywać się przez podniesienie jednej strony i zdjęcie koła czy auto musi stać równo?

Drugie pytanie: czy da się wymienić filtr paliwa bez kanału?
Z góry dzięki za odpowiedź.

[ Dodano: 2009-06-10, 15:01 ]
Chlopaki, prosze o szybka odpowiedz bo nosi mnie po calej drodze i bede sie za to dzisiaj zabieral. :?

Hipo
10-06-2009, 16:27
Nie ma znaczenia jak auto postawisz, odkręcasz druty jedne, zakładasz drugie i tyle.

waho.
10-06-2009, 19:24
czy da się wymienić filtr paliwa bez kanału?
Zależy jaką pompę paliwa masz...
Jest z zintegrowanym filtrem i z filtrem osobno. W pierwszym przypadku z komory bagażnika dostaniesz się do pompy a do niej doklejony filtr, w drugim, polecam kanał.

lewap_18
26-10-2010, 13:28
Witam
Mam 2 pytania co do wymiany łącznika stabilizatora:
- po odkręceniu nakrętki z wahacza co potrzebuje do ściągnięcia łącznika ze stabilizatora? i czy przy nasadzaniu go wystarczy młotek czy mam być delikatny? ;)
- i pytanie drugie: czy po wymianie łączników i amortyzatorów zawsze ttrzeba jechac na regulację zbiezności i kąta pochylenia??
Pytam dlatego, ponieważ niedawno wymieniłem amorki i czeka mnie jeszcze łącznik. Samochód zachowuje się paskudnie na drodze - głupie strzałki namalowane na jezdni szarpią mi kierownicą a przy mocniejszym skręcie mam cholerną podsterowność i słychac ślizgające się opony. Poza tym auto ściąga mi w lewo i kierownica nie chce mi wracać do położenia "na wprost" przy lekkich skrętach - ciągle trzeba ją trzymać. Więc masakra.
Proszę o pomoc specjalistów od fiata Bravo

jaski82
26-10-2010, 13:41
wymiana łącznika jest dość prosta przy zakładaniu załatw sobie pomoc drugiej osoby(zaoszczędzisz na czasie) i długą montuwkę a co do sprawy amorków to ja u siebie nie musiałem robić zbieżności ale widzę ze w twoim przypadku jest to konieczne

lewap_18
26-10-2010, 13:46
Dzięki wielkie za info. Czyli te objawy świadczą tylko o braku zbieżności, czy mogą też wynikać z luzu na łączniku stabilizatora? Łącznik jest skrzywiony i to dosyć konkretnie więc myślałem, ze to może być przez to...

jaski82
26-10-2010, 13:53
te obiawy swiadczą o skopanej zbieżności a kąt pochylenia koła jest nie regulowany

wojtek918
26-10-2010, 16:11
Jak jadę z większą prędkością tak jjuż powyżej 80 km/h to gdy wieje wiatr to samochód ciężko na drodze utrzymać. czy to wina tych łączników stabilizatora????

lukq
26-10-2010, 17:06
nie koniecznie, fiaty tak mają, że jak wieje to jest to odczuwalne. jeśli chodzi o łączniki stabilizatora to słyszałbyś je.

lewap_18
27-10-2010, 12:15
Łącznik wymieniłem i powiem wam, że to była chyba głównie jego wina, ze samochód tak brzydko się zachowywał na drodze. Zbieżność też zrobie bo lekko mi w lewo ucieka, ale on tak miał od małego ;)
Wymieniałem to sam i faktycznie przydałaby się 2 osoba choćby tylko do naciskania na stabilizator ;)

Dzięki za pomoc jaski82!

molej
02-11-2010, 12:52
Przy podniesieniu całego przodu (nie tylko jednej strony) jest dużo łatwiej i dla jednej osoby wymiana stanowi problemu (może poza śrubami, bo miałem taką upartą że godzinę z nią walczyłem - dopiero rozwiercenie pomogło :] )

jaski82
02-11-2010, 13:09
z tego co wiem to łączniki w marea a bravo są inne więc twoja rada nie koniecznie będzie pomocna w przypadku bravo ale można sprawdzić

molej
03-11-2010, 10:27
jaski82, moja rada dotyczyła się pytania/tematu założonego przez Kriss-a a posiada on model marea.