PDA

Zobacz pełną wersję : problem, brava 1,4 +gaz;



sharp
19-03-2008, 23:15
problem, brava 1,4 +gaz; mianowicie przyuważyłem iż jak chodzi na benzynce z tłumnika delikatnie chlapie wodą; przyłożyłem ręke dla pewności , i niestety to woda;ale skąd by się wzięła; dobre paliwo tankuje ;

miszko
19-03-2008, 23:43
By The Way, czyżby to Iveco Eurostar w awatarze? ;) Mam okazję jeździć, ale Eurotechem.

Co do wody, to produktem spalania LPG jest ... para wodna (w bardzo dużym procencie), a wiadomo, że im dalej od silnika tym układ wydechowy jest zimniejszy. Para wodna się skrapla i leci sobie z rury. Dlatego warto co jakiś czas silnikowi przygazować, aby to co mogło wyleciało z tłumików.

Ja w Temprze w zimie jak odpalę auto i jadę na LPG to jak z lokomotywy mam z tyłu pary ;) Ciągnie się biały obłok ;)

sharp
20-03-2008, 09:33
no niestety takim furakiem się nie wożę .. chociaż kiedyś mnie przewieziono Volvo 420 konnym.. jest trochu auta....jak to ktoś powiedzial.. ... 420 koni i jeden osioł co je wszystkie pogania...

Albercik
20-03-2008, 13:11
Co do wody, to produktem spalania LPG jest ... para wodna (w bardzo dużym procencie), a wiadomo, że im dalej od silnika tym układ wydechowy jest zimniejszy. Para wodna się skrapla i leci sobie z rury.

dokładnie tak i nie inaczej :) normalne, że leci woda z rury :) na beznzynie jest dokładnie tak samo. zalej pełny bak wachy, dolej do tego puszkę stp do czyszczenia układu paliwowego oraz trzy setki czystego spirytusu :) wyjeździj cały bak paliwa (bez przełączania na podtlenek LPG) i będziesz miał suchutko i nie będzie dymiło :D


Dlatego warto co jakiś czas silnikowi przygazować, aby to co mogło wyleciało z tłumików.

jak w swoim ś.p. Bravo po prawie rocznym staniu dałem gazu na luzie porządnie, to najpierw wyleciało koło dwóch litrów wody z rdzą, to jeszcze na końcu cała rura wyleciała spod samochodu :D

miszko
20-03-2008, 13:49
Hahaha podtlenek LPG ;)

Nie dziwię się, dlatego firmy produkujące tłumiki zacierają ręce. Odpukać u mnie w Temprze tłumik już parę lat trzyma od wymiany i ma się dobrze.

bob96
20-03-2008, 18:50
Jeśli już mowa o tłumikach, to dobrze jest wywiercić w tłumiku od spodu w najniższym punkcie otwór około 3 mm żeby na bieżonco mogła skapywać zbierająca się tam woda.

Albercik
21-03-2008, 09:59
dobrze jest wywiercić w tłumiku od spodu w najniższym punkcie otwór około 3 mm żeby na bieżonco mogła skapywać zbierająca się tam woda.

o kurna a o tym to nie słyszałem :shock:

sharp
22-03-2008, 13:31
wydaje mi się ze po zimie może właśnie sie jakaś woda znajdować; po świętach ustawiam gaz na nowo i ten czyściciel do benzynki doleje, powinno pomoc, wtrysk przeczyści

Albercik
22-03-2008, 15:14
czyściciel do benzynki doleje, powinno pomoc, wtrysk przeczyści

dolej też trochę czystego spirytu :) nie zaszkodzi a idealnie usuwa wodę z baku :D

miszko
22-03-2008, 16:00
No znając nasze realia, to tej wody tam moze być trochę. Ja ostatnio wyjmowałem bak w Uno, bo go spawałem.
Ile syfu było na dole to aż się zdziwiłem. Smoka wyczyściłem przy okazji.

Tankuję w sumię na 2 stacjach i stwierdzam, że dobre paliwo jest (Statoil i stacja lokalna u mnie), bo nie znalazłem śladów wody ;)