Zobacz pełną wersję : Problem z ogrzewaniem
Witam.
Kupiłem niedawno Mareę i mam problem, ogrzewania brak :( nawet po nagrzaniu silnika. Dodam tylko ze jest to wersja z automatyczna klimatyzacją. Co może być nie tak??? Ratunku bo marznę :/
A zadam pytanie z innej strony.
Czy auto się poprawnie nagrzewa? Jak jedziesz rośnie temperatura na skali do 88-90C i trzyma?
Może wymieniałeś w układzie chłodzenia ciecz?
Czy jest to typowy problem, że działało i nagle przestało?
Ratunku bo marznę
Nie grzeje wogóle? sprawdzałeś czy jak dasz pokrętło na HI to wtedy czy grzeje ? bo często uszkodzony jest czujnik temperatury i grzanie dziala dopiero jak sie da na max.
Może być zapowietrzona chłodnica, zepsuty termostat .
Nawet jak dam na HI to nie grzeje, termostat jest na bank uszkodzony bo jak ją zagrzalem na postoju i zaczałem jechac to zaraz sie wychłodził silnik ale chyba powinno grzac na postoju jak silnik sie zagrzeje??? Mam ją od tygodnia więc nie wiem kiedy był wyminiany płyn w chłodnicy. P.S. tak wogóle to gdzie jest odpowietrznik od ukladu chłodzenia???
Zacznij jak mówisz od termostatu. Termostat powinień trzymać ciągłą temperaturę 88-90C bez względu na panujące warunki na dworze.
A tutaj mała lektura. Wychodzi na to, że są 2 odpowietrzenia na chłodnicy oraz na przewodzie.
Krzysztof
14-03-2008, 21:57
Prawdopodobnie jest problem z nagrzewającym się czujnikiem od temperatury wewnętrznej od żarówki podświetenia sterowania nadmuchem
Czujnik się grzeje i każe wyłączyć ogrzewanie.
Czujnik się grzeje i każe wyłączyć ogrzewanie.
Tylko że jak dasz na HI to ogrzewani olewa czujnik i daje na maksa. Więc w twoim wypadku to bym najpierw sprawdził czy nagrzewnica jest odpowietrzona a następnie dobrał się do silnika sterującego owieraniem zaworu przy nagrzewnicy.
próbowałem poszukać tych odpowietrzników ale przy tym silniku jest tako mało miejsca że nie ma jak podpatrzeć gdzie są a co dopiero rękę wsadzić, w Tipo to był luksus dostęp prawie do wszystkiego... :(
Krzysztof
16-03-2008, 13:11
Czujnik się grzeje i każe wyłączyć ogrzewanie.
Tylko że jak dasz na HI to ogrzewani olewa czujnik i zapierdala na maksa. Więc w twoim wypadku to bym najpierw sprawdził czy nagrzewnica jest odpowietrzona a następnie dobrał się do silnika sterującego owieraniem zaworu przy nagrzewnicy.
Dlatego napisałem "prawdopodobnie", i ja bym zaczął od sprawdzenia czy czujnik nie grzeje się od żaróweczki podświetlenia (i czy w ogóle jest sprawny), a później dalej szukał.
Jeżeli natomiast układ jest zapowietrzony, to w przeważającej większości przypadków, temperatura na silniku rośnie i jednocześnie przestaje grzać (dotyczy też jak jest mało płynu) a jak zaczyna grzać to temperatura na silniku maleje.
[ Dodano: 2008-03-16, 12:18 ]
próbowałem poszukać tych odpowietrzników ale przy tym silniku jest tako mało miejsca że nie ma jak podpatrzeć gdzie są a co dopiero rękę wsadzić, w Tipo to był luksus dostęp prawie do wszystkiego... :(
Odpowietrzniki są dwa.
Jeden przy chłodnicy na górze po prawej stronie samochodu;
Drugi przy wężach od nagrzewnicy między silnikiem a ścianą grodziową;
Powinieneś łatwo je zlokalizować, bo są widoczne.
problem rozwiązany. ogrzewania nie bylo bo nagrzewnica była pominieta. podłączyłem i okazało się ze cieknie. teraz tylko ja naprawic
A gdzie cieknie? W Tipo/Tempra był problem w tym, że często pękał zawór nagrzewnicy na mocowaniu i kapało pod nogi.
Całkiem możliwe, że tutaj jest podobny problem.
Gdzie dokładnie woda kapie?
trudno stwierdzic poniewaz trzeba by rozebrac troche deski a nie mam na to sił.
trudno stwierdzic poniewaz trzeba by rozebrac troche deski a nie mam na to sił.
Czy nie cieknie tak z okolic prawej nogi kierowcy :?:
Jak tak to 99% zawór :?
W Marejkach nie ma zaworu tak jak w TT , poprostu cieknie z nagrzewnicy lub na połączeniu nagrzewnicy z węzami czyli oringi sztuk dwa do wymiany
W Marejkach nie ma zaworu tak jak w TT ,
No to przepraszam :opanie: brak wiedzy :sciana:
poprostu cieknie z nagrzewnicy lub na połączeniu nagrzewnicy z węzami czyli oringi sztuk dwa do wymiany
Jesli nagrzewnica to gorzej, ale jesli tylko oringi to tanio i w miare proste zadanie, tylko rozkrecania troche :lol:
egon11 masz prawo nie wiedzieć :)
Bardzo dobry manual na temat wymiany nagrzewnicy i oringów jest na http://halny.tatrynet.pl/bbm/
Może wrzucę tutaj, u nas nigdy nie zginie ;)
Jak wyjąć nagrzewnicę w Bravo Brava Marea - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/187)
heh dzisiaj rano normalnie mialem powódź :D na szczescie z racji prowadzonej dzialalnosci maszyna do prania tapiercerek byla pod reka, wyssałem wodę i juz jest prawie sucho, po jutrze Maryja idzie do mechanika i wymieni nagrzewnice i termostat oraz klocki,tarcze, lączniki stabilizatora i amortyzatory z tyłu(w jednym posypała się gumka na dole i stuka) i uszczelkę pod pokrywą zaworów, jednym słowem wszystko co trzeba zrobić i bedzie świety spokoj :mrgreen:
na szczescie z racji prowadzonej dzialalnosci maszyna do prania tapiercerek
No to rozumiem że w bielsku można wyczyścić tapicerkę po promocyjnych cenach dla klubowiczów?? :lol:
nie ma problemu:) mozliwy nawet dojazd do klienta ;)
wojo985 Sterownik od poduszek powietrzych przeżył ten potop ?? Niestety w BBM mają w bardzo niefortunnym miejscu zainstalowany ten sterownik bezpośrednio pod nagrzewnicą :(
mozliwy nawet dojazd do klienta
No do mnie to raczej daleko bys miał :roll: :haha
nie wiem czy przezyl, zreszta moja maryja miala tylko jedna kiedys ale i tak jest pusta kierwnica.
Albercik
19-03-2008, 15:34
tarmostat do wywalenia. zapłacisz za termostat koło 100 złotych. przy odrobinie samozaparcia sam wymienisz i będziesz miał ciepło. miałem to samo w moim ś.p. Bravo :)
Ktoś tu chyba nie czyta dokładnie postów.... hehehe :P
Koledzy mam problem z zagrzaniem silnika.Stojąc temperatura się podnosi,ale jadąc wskaznik się nie rusza.A i ogrzewanie jest słabe.Poradzcie.Pozdrawiam.
anulek, sprawdź pozom płynu w pierwszej kolejności, później termostat. Zrób tak: na zimym zapal i czekaj chwilke dotykając termostatu, jak wyczujesz ze robi się ciepły to macaj odrazu węze od chłodnicy, jesli zaczną się odrazu nagrzewać to znaczy że termostat jest ciągle otwarty i przez to w aucie jest zimo w czasie jazdy.
Jeśli płynu masz odpowiednia ilość to prawdopodobnie jest to termostat. Możesz mieć kiepski dostęp do termostatu u siebie-jest pomiędzy głowica a akumulatorem pod rurami z powietrzem. Ja przy takich objawach od razu wymieniłem termostat i się poprawiło, tylko,ze to troszkę droga część-bez zniżek w hurtowni niecałe 150zl.
P.S.
Może to tez być strzelona uszczelka pod głowica, czego nie życzę!
Poziom płynu jest OK,uszczelka pod głowicą raczej odpada.Według Twoich Hipo rad sprawdzę termostat.Dziękuję.Pozdrawiam.
[ Dodano: 2008-10-14, 19:32 ]
Sprawdziłem, nagrzewnica od początku pracy silnika tak samo szybko się nagrzewa jak chłodnica.Więc termostat do wymiany.Ale czy to jest proste?Jakieś wskazówki?
Proste to jest, gorzej z dostępem do tego elementu :) no i plyn trzeba spuscić więc przy okazji możesz odrazu nowy zalać :)
A no właśnie co trzeba wymontować?Czy to coś nad termostatem?
Ja przy wymianie demontowałem akumulator i cześć dolotu żeby odpowietrzyć chłodnice. Nie jest to trudne ale troszkę zabawy jest, jeśli nigdy nie bawiłeś się w mechanikę to osobiście odradzam samu się za to zabierać ale możesz próbować. Jeśli się zdecydujesz to opisze krok po kroku co i jak masz robić. Pozdrawiam
szerszenjtd
15-10-2008, 16:19
a ja mam takiego typu problem ze jak mi szyba zaparuje to mi taki tluszcz na niej zostaje ..co z tym??:P
a ja mam takiego typu problem ze jak mi szyba zaparuje to mi taki tluszcz na niej zostaje ..co z tym??:P
Wyczyść szyby od środka i przestań palić w wozie :lol: :lol: :lol: a tak serio to pewno czeka Cię zmiana nagrzewnicy bo puszcza płyn pewno i za to te "tłuste" szyby.
Hipo, nie koniecznie zmiana, może węże mu puszczają itd. na pewno czeka Cię wyciągnięcie nagrzewnicy....
szerszenjtd
16-10-2008, 20:17
Hipo wypraszam sobie :P szyby sa czyste a ja nie palacy :mrgreen:
voojchik
27-10-2008, 22:08
moj problem jest z kolei nastepujacy:Podczas kupna samochodu popelnilem kolokwialny blad i nie sprawdzilem czy dziala...nawiew. Marea wyposazona jest w klimatronik.
Ogrzewanie nie dziala wogole NIC. Nie dziala wiatrak na zadnym biegu chlodne - gorace powietrze (po przylozeniu reka do nawiewu nie czuje roznicy w temperaturze mimo zmianu temperatury pokretlem)
Bylem juz pogodzony z tym ze musze sie szykowac na wymiane wiatraka a tu nagle!!!
Wracalem pewnego dnia z lotniska po zostawieniu na nim zony gdy po 4h jazdy nagle wlaczlo sie ogrzewanie!!!!!!Bez zadnego stukania pukania - po prostu!!
Najpierw zaczelo dzialac na pelen max, nie reagujac na zmiane biegu nawiewu temperatury ani ustawienia nawiewu, po prostu pelna para.
Po 30 minutach sprobowalem pokrecic temperatura i sila nawiewu i okazalo sie ze wsztstko dziala. Czujnik temperatury w climatroniku ladnie reagowal na krecenie itp - slowem 100% wlasciwego dzialania.
Wrocilem do domu, wylaczylem silnik po czym znowu wlaczylem - wszystko ok. 2h pozniej pojechalem do sklepu - dziala.
Pomyslalem ze juz mam problem z glowy niestety na nastepny dzien okazalo sie ze znowu nic nie dziala!!
Skomle o pomoc. Nadchodza zimne miesiace a ja musze to naprawic.
auto potrzebne jest mi do pracy poniewaz pracuje 60km od domu i nie mam za bardzo jak dostac sie tam bez auta.
[ Dodano: 2008-10-28, 15:26 ]
Jest tam kto ?
Dzisiaj musze odstawic auto do mechanika na wymiane termostatu a nie wiem czy to wlasciwe posuniecie. W poprzednich postach wyczytalem ze to moze byc powodem braku ogrzewania ale w moim przypadku nie dziala nic. Kontrolki sie swieca bezpieczniki cale a nie wieje zadne powietrze. Przeczytajcie moj poprzedni post i pomozcie !
Witam, wymieniłem termostat i teraz ciepełko dmucha aż miło :mrgreen: .Dziękuję za rady.A przy okazji,wymiana termostatu,rozrządu z pompą wody plus części :!: :shock: :shock: 550zł.Myślę,że koszt nieduży.Pozdrawiam.
Bardzo nieduży bo ja za sam rozrząd płaciłem 600, a sam termostat kosztuje koło 150 zł, wiec pozazdrościć koledze mechanika jeśli to wszystko dobrze poskładał.
Wiem,że termostat kosztował stówę.A jak się pytałem w serwisie to cena za orginał 400zł i 140zł
zamiennik.Więc cena za Twój termostat nie jest niska.
A mechanik poskładał dobrze.Ma zakład od wielu lat i jest porządną firmą.Jeszcze jeżdżę :mrgreen: .
MariuszR1
02-10-2013, 00:23
Witam
Mam podobny problem w Marea z klimą i funkcją Auto. Silnik szybko się nagrzewa, przewody doprowadzające płyn do nagrzewnicy gorące a z nadmuchu cały czas leci zimne powietrze, niezależnie od ustawienia pokrętła temperatury. Co może być powodem? Co staruje temperaturą kręcąc pokrętłem, zawór na przewodzie czy może jakaś klapka w nawiewie?
markshall
02-10-2013, 08:38
Klapa. Wyłącz wentylator i przekręć kilka razy pokrętło temp. od skrajnej do skrajnej-powinno być słychać jak siłownik przesuwa klapę
MariuszR1
03-10-2013, 00:54
Klapa. Wyłącz wentylator i przekręć kilka razy pokrętło temp. od skrajnej do skrajnej-powinno być słychać jak siłownik przesuwa klapę
Przekręcając pokrętło temperatury nie słuchać żeby coś się przesuwało. Gdzie on się dokładnie znajduje, jak się do niego dobrać?
markshall
03-10-2013, 10:16
Musisz wczołgać się pod deche od strony kierowcy i po lewej stronie zespołu wentylacji jest. Chyba 3 śrubki + odłączyć kostke. Proponuję tez zrobić diagnostykę klimatyzacji - w dziale download jest instrukcja.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.