epamordoo
20-06-2025, 23:36
Cześć,
Panie i Panowie.
Zacznę od początku.
Od jakiegoś czasu auto nie miało mocy i strasznie śmierdziało paliwem w kabinie.
Okazało się, że cienki wężyk odmy rozłożył się na czynniki pierwsze. Po wymianie dalej śmierdziało paliwem. Z pod korka wlewu oleju też waliło benzyną. Wymiana oleju i filtra nic nie dała bo zaraz znowu to samo.
W parametrach dopatrzyłem się "korekta powietrza biegu jałowego - 6550%"
Wymieniłem oba czujniki w kolektorze dolotowym map sensor i ten drugi. Na kompie zero błędów ale w parametrach bez zmian dalej 6550%
Olej dalej śmierdział benzyną. Wymieniłem wtryskiwacze oraz świece które były mokre od paliwa, przewody i cewkę. Wyczyściłem przepustnicę. Zresetowałem wszystkie adaptacje (koło foniczne, przepustnicę,...) ustawiłem przerwę na świecach na 0,85
Przestało śmierdzieć paliwem ale teraz:
- "korekta powietrza biegu jałowego" jest 6550% lub 1% czasem 2% albo 0%
- "Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny)" - jest status "aktywny"
- "Adaptacja przepustnicy" - niewymagany
- "Faza adaptacji przepustnicy" - przyswojony
Auto wchodzi na obroty ale jest mułowate jak wcześnie i zaczęło szarpać przy stałej prędkości oraz potrafi delikatnie strzelać z wydechu jakby mieszanka nie była spalana do końca. Świece suche i olej nie śmierdzi paliwem.
Zmieniłem cewkę na starą z przewodami dalej bez zmian.
Po odłączeniu 1 sondy przestaje strzelać z wydechu ale dalej szarpie i jest mułowate.
Ktoś może pomóc w temacie ??
Panie i Panowie.
Zacznę od początku.
Od jakiegoś czasu auto nie miało mocy i strasznie śmierdziało paliwem w kabinie.
Okazało się, że cienki wężyk odmy rozłożył się na czynniki pierwsze. Po wymianie dalej śmierdziało paliwem. Z pod korka wlewu oleju też waliło benzyną. Wymiana oleju i filtra nic nie dała bo zaraz znowu to samo.
W parametrach dopatrzyłem się "korekta powietrza biegu jałowego - 6550%"
Wymieniłem oba czujniki w kolektorze dolotowym map sensor i ten drugi. Na kompie zero błędów ale w parametrach bez zmian dalej 6550%
Olej dalej śmierdział benzyną. Wymieniłem wtryskiwacze oraz świece które były mokre od paliwa, przewody i cewkę. Wyczyściłem przepustnicę. Zresetowałem wszystkie adaptacje (koło foniczne, przepustnicę,...) ustawiłem przerwę na świecach na 0,85
Przestało śmierdzieć paliwem ale teraz:
- "korekta powietrza biegu jałowego" jest 6550% lub 1% czasem 2% albo 0%
- "Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny)" - jest status "aktywny"
- "Adaptacja przepustnicy" - niewymagany
- "Faza adaptacji przepustnicy" - przyswojony
Auto wchodzi na obroty ale jest mułowate jak wcześnie i zaczęło szarpać przy stałej prędkości oraz potrafi delikatnie strzelać z wydechu jakby mieszanka nie była spalana do końca. Świece suche i olej nie śmierdzi paliwem.
Zmieniłem cewkę na starą z przewodami dalej bez zmian.
Po odłączeniu 1 sondy przestaje strzelać z wydechu ale dalej szarpie i jest mułowate.
Ktoś może pomóc w temacie ??