Zobacz pełną wersję : Pytanie odnośnie magistrali Can i sterowania radiem z kierownicy.
Onelittlejoint
08-09-2024, 20:31
Cześć,
mam do Was pytanie, które pojawiało się na forum nie raz. Od dłuższego czasu trapi mnie temat sterowania radiem z kierownicy. Wymieniłem w mojej Cromie 1.8 2008r. fabryczną navi Connect Nav+ na chińskie radio 2Din z androidem (QF001 ROCO K706). Radio nie jest dedykowane, czyli chińczyk nie dołożył adaptera CAN. Radio posiada dwa wejścia do odczytywania informacji z samochodu: jest to CANRX i CANTX, to złącze adaptera CAN, który przesyła info odnośnie otwartych drzwi, temperatury, sterowania z kierownicy i wiele innych, radio dodatkowo posiada też wejśćia KEY1 oraz KEY2. Kilka razy czytałem komentarze ludzi że nie potrzeba żadnych dodatkowych akcesoriów do sterowania radiem z kierownicy, tyczy to się raczej osób, które zakupiły dedykowane radia do Cromy, są takie na ali, ale mają słabe parametry.
Teraz napiszę co już próbowałem: w mojej fabrycznej kostce ISO oprócz zasilania, zasilania po stacyjce etc są dwa kable niebieski i biały od magistraliCAN, napięcie około 4,5V więc nie mam wątpliwości że to CAN. W starszych Cromach sterowanie jest podobno w miniISO tej dzielonej na 3 mniejsze kostki, no i dodatkowo nie wiem czy w tej miniISO to sygnał bezpośrednio z klawiszy na kierownicy co później opiszę. Podpinałem Niebieski i biały kabel bezpośrednio pod KEY1 i 2: Radio wtedy wykrywa wiele sygnałów z CAN, w menu nauki przycisków pojawiają się jakieś ramki typu 255:20:30, da się przypisać do konkretnej funkcji lecz nie są to sygnały bezpośrednio z klawiszy na kierownicy, a te które "latają" po całej Magistrali, tak przynajmniej mi się wydaje, bo przecież tam cały czas komunikuje się wiele modułów.
Robiłem też osiowanie proxy, bo też gdzieś czytałem że wtedy zmienia się w kompie sposób działania klawiszy na kierownicy, nic nie pomogło i możliwe że moje dalsze próby przez to legły w gruzach, bo może gdy komp nie ma info o istnieniu fabrycznej navi to odcina sterowanie z kierownicy? Tak czy tak przyciski są podświetlane nadal.
Wiedząc że nic nie będzie z takiego bezpośredniego połączenia, zakupiłem moduł CTSFA005.2, podłączyłem jak bóg przykazał, ale otrzymałem całkowity brak reakcji, kontaktowałem się nawet z producentem, który bardzo chętnie odpowiadał. Niektórzy sprzedawcy odpowiadali producentowi że moduł ten współpracuje z Cromą, ale oni go robili z myślą o innym modelu, zdaje się RITMO.
Zwróciłem CTSFA005.2 i zamówiłem CTSFA003.2 niby dedykowany pod Crome i nadal lipa. Nie wiem czy podłączyć z powrotem Connect nav+ zrobić osiowanie i znów spróbować? Zależy mi n a tym sterowaniu bo jest wygodne i nie trzeba się odrywać wzrokiem by zmienić podstawowe parametry. Pisałem do kilku producentów modułów Can takich jak HIWORLD i innych których można wybrać w radiu przy ustawieniach CAN i nikt z nich nie posiada takiego modułu pod Crome.
Czy ktoś z Was ma konkretną wiedzę na ten temat? Nigdzie nie mogę znaleźć żadnego poradnika by rozwiązać ten problem, ani n a YT, na grupach na FB ludzie też piszą różne rzeczy, ale zero konkretów. Nie wiem czy Croma to tak specyficzny pojazd pod tym względem że tak trudno ogarnąć ten temat?
Będę wdzięczny za odpowiedź i jakieś rady, może gdzieś robię jakiś trywialny błąd, już sam nie wiem. No i na koniec ostanie pytanie już nie związane z radiem, a z MultiECUscan, czy posiadając CODE card z kodem mogę zaprogramować dodatkowy kluczyk do mojego auta? Np. kupiony na allegro? Mam tylko jeden i jeśli mogę w ten sposób zmniejszyć koszt dodatkowego to było by spoko.
Co do radia to proponuję zamienić miedzy miejscami przewody CAN (tak są to te splątane z sobą przewody) ponieważ spotkałem się w Stilo że były źle opisane na schemacie. Jeżeli moduł w kierownicy pracuje poprawnie ( jeżeli przyciski pracowały z zdemontowanym NAVI ) i ślimak w kierownicy nie jest urwany to powinieneś widzieć te ramki w radiu. Osiowanie nie blokuje/odblokuje transmisji na sieci CAN więc jak działa to działa... Zobacz w schemacie tam wszystko jest jasno opisane.
Co do kluczyka to odpowiedź brzmi NIE
Co do kluczyka, @lisekq próbowałeś to robić? Też mnie ten temat interesuje aktualnie, dlatego dopytuje.
Co do kluczyka, @lisekq próbowałeś to robić? Też mnie ten temat interesuje aktualnie, dlatego dopytuje.
Nie, nie próbowałem ale z informacji jakie ja mam to na 99,99% zakodowany kluczyk Cromy (używany z innego auta) już nie można dopisać do innego auta w ten sposób.
Ale wszystko się zmienia i rozwija więc jak, ktoś spróbuje i mu wyjdzie to stawiam duże piwo ;-)
Onelittlejoint
09-09-2024, 22:41
Co do radia to proponuję zamienić miedzy miejscami przewody CAN (tak są to te splątane z sobą przewody) ponieważ spotkałem się w Stilo że były źle opisane na schemacie. Jeżeli moduł w kierownicy pracuje poprawnie ( jeżeli przyciski pracowały z zdemontowanym NAVI ) i ślimak w kierownicy nie jest urwany to powinieneś widzieć te ramki w radiu. Osiowanie nie blokuje/odblokuje transmisji na sieci CAN więc jak działa to działa... Zobacz w schemacie tam wszystko jest jasno opisane.
Co do kluczyka to odpowiedź brzmi NIE
Dziękuję za odpowiedź, próbowałem też zamienić kable tzn odwrócić polaryzację, bo o tym też przeczytałem tu na forum i to pewnie była Twoja wypowiedź. U mnie akurat kable od CAN nie były splecione, tzn przy samej kostce ISO nie, a tej parcianej izolacji nie rozwijałem, więc pewnie dalej są splecione, to pomaga zniwelować zakłucenia. Jedyne przewody jakie mi zostały to przewód od wzmacniacza, którego nie posiadam oraz przewody w białej wtyczce(konektor D), które według dokumentacji są od mikrofonu i zestawu głośnomówiącego. Powiedz mi jedną rzecz, w gnieździe OBD są wyszczególnione tak jakby 2 magistrale CAN, szybka i wolna. Może muszę się podłączyć gdzieś indziej?
Co do kluczyka to szkoda że nie da się tego ogarnąć w ten sposób, a idzie jeszcze gdzieś dostać w dobrych pieniądzach klucz gotowy do zakodowania z MES i code card?
W ASO, dwa lata temu wyliczyli 1900zł, u mojego lokalnego magika od kluczy również 2 lata temu 850zł, aktualnie nie wiem. Dla porównania cen, klucz do Scenica 1, u magika 20zł.
el_homer
10-09-2024, 06:43
czy posiadając CODE card z kodem mogę zaprogramować dodatkowy kluczyk do mojego auta? Np. kupiony na allegro?
z informacji jakie ja mam to na 99,99% zakodowany kluczyk Cromy (używany z innego auta) już nie można dopisać do innego auta w ten sposób
nie żeby cos, ale może ustalmy czy mówimy o nowym, czy używanym kluczyku?
i czy NOWY kluczyk można w ten sposób zakodowac?
ps. ja akurat mam 2, więc nie pytam dla siebie, tylko dla kolegi(powyżej). xD
;)
Dziękuję za odpowiedź, próbowałem też zamienić kable tzn odwrócić polaryzację, bo o tym też przeczytałem tu na forum i to pewnie była Twoja wypowiedź. U mnie akurat kable od CAN nie były splecione, tzn przy samej kostce ISO nie, a tej parcianej izolacji nie rozwijałem, więc pewnie dalej są splecione, to pomaga zniwelować zakłucenia. Jedyne przewody jakie mi zostały to przewód od wzmacniacza, którego nie posiadam oraz przewody w białej wtyczce(konektor D), które według dokumentacji są od mikrofonu i zestawu głośnomówiącego. Powiedz mi jedną rzecz, w gnieździe OBD są wyszczególnione tak jakby 2 magistrale CAN, szybka i wolna. Może muszę się podłączyć gdzieś indziej?
Co do kluczyka to szkoda że nie da się tego ogarnąć w ten sposób, a idzie jeszcze gdzieś dostać w dobrych pieniądzach klucz gotowy do zakodowania z MES i code card?
Tak są 2 magistrale CAN ale ta która jest przy radiu to właśnie ta poprawna i ona powinna działać i z tego co wiem wszystkim to działa z różnego rodzaju adapterami na tej właśnie szynie. Tak więc jeżeli widzisz te ramki to powinno zadziałać.
Co do kluczyka to niestety/a może stety (auto trudne do skradzenia) zastosowany w aucie system kodowania jest bardzo trudny do obejścia. Na Alledrogo ogłaszali się specjaliści którzy za 400 zł oferowali programowanie kluczyka ale niestety bez funkcji pilota. Samo odpalanie auta. A i tak musieli demontować sterownik i się do niego wpinać. Niestety też mam 1 kluczyk i próbowałem to jakoś obejść ale na razie nie udało mi się. Zapewniam że zamiana stacyjki z kluczykiem nie pomoże. Tak naprawdę aby to wszystko zagrało trzeba przeprogramować kilka sterowników. Wiem też że jest to możliwe aby po za ASO doprogramować kluczyk z pełną funkcjonalnością bo nasz kolega z Węgier to zrobił swego czasu, który mocno doposażał swoją brązową Cromę i się tym chwalił...
Mój lokalny magik zamawiał gdzieś klucz czysty i go programował, nie potrzebował code card, choć mam. Działało wszystko jak w oryginale. Także jest to możliwe z nowym kluczem, a z używanym wcześniej kolega lisekq mówi, że nie. Moja intuicja też tak podpowiada niestety. To mnie troche blokuje przed próbą przeprogramowania klucza z Cromy2 do Cromy1.
el_homer
10-09-2024, 21:35
ale ten magik robił to za milijony na supersprzęcie, czy jest to możliwe samemu zrobić w MESie?
ja kiedyś w Stilo mesem wyprogramowałem kluczyk(po utracie), a o ile pamiętam dało się stilonowi zaprogramować, też chyba mesem.
Onelittlejoint
10-09-2024, 23:59
Ja miałem na myśli oczywiście tańszą opcje, czy to początkowo zakup kluczyka jakiegoś używanego z allegro, bo zdarzają się takie aukcje, kluczyki, stacyjki. Nie miałem wiedzy o tym czy klucz z innej Cromy da się przeprogramować, tu widocznie Fiat jak już Kolega Lisekg napisał, świetnie zabezpieczył auto na nie korzyść naszych portfeli. Strasznie słabo wyglądają te ceny w ASO za kompletny kluczyk z opcją centralnego. Trzeba pilnować jak oka w głowie bo inaczej auto uziemione. To jeszcze jedno pytanie: gubię klucz i czy ASO będzie potrafiło dorobić klucz po Vin i Code card zdalnie? Czy jedynie laweta i przejażdżka do ASO z Cromą?
Co do radia to pobawię się jeszcze, jestem zdeterminowany żeby to ogarnąć. Dziękuję Panowie za udzielanie się w wątku. Pozdro.
@el_homer robił to czytając coś jakimś skanerem wyglądającym podobnie do skanera uniwersalnego ODB, później grzebał coś w kompie i na koniec znów klucz do tego "skanera". Nie mam pojęcia ile ten sprzęt kosztował, ale wyglądał na drogi. Całość trwała ze 40 minut.
Jak dzwoniłem do ASO to aby uruchomić procedurę to musiałbym przyjechać do ASO i pokazać, że moje dane są w dowodzie auta, oni wtedy zamawiają kluczyk i po 2 tygodniach mogę przyjechać po drugi do nich, auto nie było im potrzebne. A dodatkowo pytali o Code Card, ponoć jak ktoś tego nie ma to jest drożej. Ale to tylko informacje telefoniczne, nie korzystałem z ich usług.
Tu filmik kolegi z Węgier. Na pewno jest to możliwe po za ASO...
https://youtu.be/oqw1bhVhEdY?list=PLgoNBo7OvaWBnTuciDfzfFWZgAm-0pW7K
https://youtu.be/ld7-iq9J25I?list=PLgoNBo7OvaWBnTuciDfzfFWZgAm-0pW7K
piniasty
13-10-2024, 22:31
Tez mam ta sama zagwostke z radiem. Mam pioniera i nie lyka tych kabelkow can. Kupilem modul i tez nic. Navi mialo to mini iso jeszcze, moze tam tkwi szkopuł, jednak zaden modul go nie obsluguje.
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
Może macie uszkodzonego "ślimaka w kierownicy".
Ja na waszym miejscu podłączył bym się z waszymi radyjkami bezpośrednio pod moduł CAN w kierownicy na "krótko" aby wyeliminować problem z kablologią ;-)
piniasty
14-10-2024, 19:07
Lisek - jak dziala z oryginalnym radiem a z innym nie to znaczy ze slimak ok. Nikt mi nie moze odpowiedziec po co jest ta biała kostka miniiso w oryginalnym radiu. Moze tam wsxystko jest a teraz niepodlaczina? Auto z navi ma ten can cyfrowy a nie taki jak auto z blue and me wiec moze o to chodzi. A przejsciowek odpowiednich brak. Ja nawet nie wiem gdzie jakis schemat porzedny znalezc, mize ktos ma i zapoda? Bazowalem na rozpisce pinow radia z navi
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
Nie no jak działa z radiem oryginalnym to wszystko jest po stronie kablologi OK.
Kostki masz opisane w instrukcji, biała o ile pamiętam była od mikrofonu (ale stary jestem i mogę już czegoś nie pamiętać - w opisie navi masz wszystko)
Zaraz link podeślę
https://4cardata.info/elearn/194/2/194000000/194000002/194000005/194001560
https://4cardata.info/elearn/194/2/194000000/194000002/194000005/194001526
https://4cardata.info/elearn/194/2/194000000/194000002/194000001/194000195
Onelittlejoint
27-10-2024, 02:30
Przerabiałem dwa moduły od Connects i żaden u mnie nie działał, nie wiem z jakim Ty próbowałeś. W moim przypadku zadziałał moduł od Hiworld. Po podpięciu zadziałał od razu, a po skonfigurowaniu dostawcy modułu w radiu z Androidem mogłem skonfigurować resztę przycisków, niestety nie działają przyciski od navi, działa w sumie 7 z 11 przycisków. Nie działa też u mnie odczytywanie innych info z CAN jak np. wykrywanie otwartych drzwi itd.
piniasty
27-10-2024, 11:09
Przerabiałem dwa moduły od Connects i żaden u mnie nie działał, nie wiem z jakim Ty próbowałeś. W moim przypadku zadziałał moduł od Hiworld. Po podpięciu zadziałał od razu, a po skonfigurowaniu dostawcy modułu w radiu z Androidem mogłem skonfigurować resztę przycisków, niestety nie działają przyciski od navi, działa w sumie 7 z 11 przycisków. Nie działa też u mnie odczytywanie innych info z CAN jak np. wykrywanie otwartych drzwi itd.O kurcze..moze jakiś link do tego albo pełna nazwa??
Ja mam taki i to nie działa:
https://centrumaudio.pl/adaptery-do-sterowania-z-kierownicy/2056-interfejs-adapter-do-sterowania-z-kierownicy-fiat-punto-croma-ctsfa0032.html
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
Onelittlejoint
28-10-2024, 22:22
O kurcze..moze jakiś link do tego albo pełna nazwa??
Ja mam taki i to nie działa:
https://centrumaudio.pl/adaptery-do-sterowania-z-kierownicy/2056-interfejs-adapter-do-sterowania-z-kierownicy-fiat-punto-croma-ctsfa0032.html
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
Też próbowałem z tym modułem i lipa. Wyślę Ci jutro wieczorem dokładny model tego Hiworlda. Generalnie kupowałem na allegro i na zdjęciach był moduł Rise, a wysłali Hiworld, ale działa więc luz.
Kupowałem dokładnie z tej aukcji:
https://allegro.pl/oferta/adapter-kierownicy-canbus-fiat-ducato-citroen-jumper-peugeot-boxer-2006-15-14981506166
piniasty
30-10-2024, 18:57
Do pioneera tego nie podłącze raczej.
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
Onelittlejoint
30-10-2024, 22:25
Do pioneera tego nie podłącze raczej.
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
Wybacz, gdzieś mi uniknęło że masz Pioneera. Próbowałeś konfigurować moduł Ctfsa003.2 który posiadasz pod swoje radio? Tam jest kwestia przecięcia odpowiedniej pętli. Miałem taką instrukcje przy module ctsfa005.2 w necie nie mogę znaleźć które kable trzeba było przeciąć pod jakie radio w Ctsfa003.2 są identyczne pętlę na wyjściu.W Hiworld niestety nie ma przewodów key1 i key 2, sygnał jest podawany na złącze RX i TX. Schemat instalacji znajdziesz tu na forum w dziale download. Studiowałem go i z tego co zrozumiałem oraz z tego co jeszcze wyczytałem tu i tam, w Cromie sygnał analogowy z kierownicy jest zamieniany na cyfrową ramkę wysyłaną po sieci CAN. Twoje radio może być nastawione raczej na sygnał analogowy, który idzie w prost z drabinki rezystorowej ze ślimaka. Szukałem takiego kabla, ale nie znalazłem i tu jest raczej kwestia że trzeba by się podpiąć bezpośrednio pod PCB w kierownicy, to odradzam, nie ma co grzebać w okolicach Airbag. Znalazłem jeden schemat z Cromy, który zawiera sterowanie po Mini iIso, to Pin 11 z sekcji C-2, z moją instalacją się nie pokrywał. Nie mogę dodać screena z telefonu. Chętnie odpowiem jeśli masz jakieś pytania.
piniasty
31-10-2024, 21:36
Tak, nie musialem nic przecinac. Ja chyba odpuszcze temat albo pogadam w jakims dobrym car audio
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
kobertruran
06-11-2024, 15:04
Też próbowałem z tym modułem i lipa. Wyślę Ci jutro wieczorem dokładny model tego Hiworlda. Generalnie kupowałem na allegro i na zdjęciach był moduł Rise, a wysłali Hiworld, ale działa więc luz.
Kupowałem dokładnie z tej aukcji:
https://allegro.pl/oferta/adapter-kierownicy-canbus-fiat-ducato-citroen-jumper-peugeot-boxer-2006-15-14981506166
Cześć, a jesteś w stanie powiedzieć jaki dokładnie protokół wybrałeś? Kupilem wlasnie adapter z linka ktory wysyłałeś. Moje radio oprócz zaznaczenia hiworld wymaga wybrania producenta i modelu. Cromy oczywiście na tej liście nie ma, dla innych fiatów czy aut np GM nie działa sterowanie z kierownicy mimo, że radio np widzi kiedy wrzuciłem wsteczny a po przejściu w android auto wie kiedy jest np zaciągnięty ręczny.
Onelittlejoint
06-11-2024, 23:12
Ja wybrałem Punto, Ft05 czy coś podobnego. Sterowanie głośnością działało od strzała, resztę musiałem nauczyć. Ja dostałem moduł Hiworld
Ftf1.20 i ten moduł działa z wieloma modelami z menu wyboru producenta auta. Też dostałeś taki? Może kwestia nauki z tego podmenu canboxa w menu radia. Dodatkowo wchodząc w w menu canboxa możesz wybrać opcję testową trzeba klikać na wersję aplikacji czy firmware kilka razy, przeniesie Cię wtedy do okna z ramkami CAN jakie krążą po sieci w Twoim samochodzie. Tak można wykluczyć złe połączenie, gdy np wtyk trafił nie do tego gniazda w w radiu. Jakie masz radio?
kobertruran
07-11-2024, 20:25
Model modułu jest dokładnie taki sam. Obecnie mam zamontowane radio "chinczyk" od Podofo SH4AMPOD (takie informacje przynajmniej są na opakowaniu od radia).
U mnie aplikacja car settings obsługująca moduł can wykrywa go prawidłowo, ale nie ma w niej możliwości sprawdzenia ramek krążących po sieci can (albo ja nie umiem tego wyzwolić).
Wcześniej miałem oryginalna nawigację, gdzie dane z can są w dużej kostce iso. Mini iso żolta jest z tylko jednym kabelkiem, druga niebieska z tego co wiem jest tylko od zmieniarki. Próbowałem modułu FA005.2 ale on również nie zapewnił działającego sterowania z kierownicy. Ogólnie zastanawiam się nad tym czy po zdemontowaniu nawigacji i zrobieniu osiowania proxy sterowanie z kierownicy się nie wyłączyło. Jedyne co przychodzi mi do głowy to to, że w mojej Cromie z 2005r. dane can z fabryczną nawigacją od Magneti Marelli były puszczane jeszcze inaczej niż w nowszych modelach.
A i próbowałem też w ustawieniach canbus wybrać Punto z trzema różnymi ustawieniami (hi/med/low) i zero reakcji :(
Onelittlejoint
07-11-2024, 22:31
Rozumiem, też robiłem osiowanie Proxy po wyciągnięciu oryginalnej navi i przez chwilę miałem takie same wątpliwości jak Ty. Ja mam inne radio Qf001, ale myślę że u Ciebie też powinno to zadziałać, raczej nie było sterowania w inny sposób prócz tego o którym mówiłem wcześniej z mini ISO. Przychodzi mi jeszcze na myśl podmiana kabli od CAN, w sensie zamienić je miejscami. Jutro zobaczę u mnie jakie kable mam przylutowane do modułu żeby rozwiać wątpliwości. Masz jakiś schemat opisujący tylne gniazda rozszerzeń w Twoim radiu, chodzi mi o piny RX i tx?
kobertruran
08-11-2024, 00:07
Niestety w instrukcji od radia ani w internecie nie ma rozpiski pinout dla modelu radia który posiadam. Ale z tego co widzę, to chyba w każdym chińczyku są to pierwsze dwa piny (górny i dolny) i u mnie tak jest. Jutro jeszcze spróbuję podmienić kable miejscami w kostce i zobaczę czy coś się zmieni.
kobertruran
26-02-2025, 22:07
Przepraszam, że odpisuję po tak długim czasie ale miałem nieplanowany pobyt w szpitalu i dopiero dzisiaj wróciłem do tematu. Zamiana kabli can nie dała efektu. Wtedy nawet w radio nie było widać modelu canboxa. Zastanawia mnie jednak podłączenie samego modułu do kostki iso. Pierwotnie podłączenie modułu bezpośrednio do oryginalnej instalacji dawało napięcie tylko po stacyjce, bez +12v stałego. Dzisiaj dopiero to ogarnąłem żeby radio zapamiętywało godzinę i datę. Co ciekawe moduł od Connects uruchamiał radio po włożeniu klucza w gniazdo, bez jego przekręcania, ale według miernika żaden pin z instalacji fabrycznej nie daje 12v po samym włożeniu klucza. Szczerze mówiąc już zgłupiałem i byłbym wdzięczny za zrobienie zdjęć kostki iso w Cromie w której sterowanie z tym modułem działa. Z 6 przewodów oryginalnej instalacji tylko 4 idą do modułu, jak wcześniej wspomniałem żółta mini iso ma tylko jeden przewód. Podejrzewam, że moduł jest po prostu nieprawidłowo podłączony, jednak przez brak schematów nie mam pojęcia jak ugryźć temat żeby sterowanie zadziałało.
Schemat i opis znajdziesz tu:
https://4cardata.info/elearn/194/2/194000000/194000002/194000005/194001540
https://4cardata.info/elearn/194/2/194000000/194000002/194000005/194001526
Każde oryginalne radio ( wyjątkiem są oryginalnie podłączone CONECT+ gdzie jest stałe +12V i +12 po stacyjce) nie ma +12V po stacyjce. Informacje ma tylko po sieci CAN. Nie ma możliwości abyś ty miał inaczej - to znaczy tylko po stacyjce o ile ktoś czegoś nie przerobił.
- Zacisk 4 na kostce A to te +12V stałe bezpośrednio z akumulatora - zasilane z bezpiecznika F23 20A - gruby przewód kolor SN czyli Różowo-Czarny
- Sieć CAN to zacisk nr 1 i 3 tez na kostce A
Oznaczenie kolorów przewodów:
kod włoski polski niemiecki
A azzuro błękitny himmelblau
B bianco biały weis
C avancione pomarańczowy orange
G giallo żółty gelb
H grigio szary grau
L blu niebieski blau
M marrone brązowy braun (kastaniebraun)
N nero czarny schwarz
R rosso czerwony rot
S rosa różowy rosa
V verde zielony grün
Z viola fioletowy violett
AB azzuro-bianco błękitny-biały himmelblau-weis
AG azzuro-giallo błękitny-żółty himmelblau-gelb
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.