Zobacz pełną wersję : Fiat Tipo 1.4 tjet całkowicie umarło
kuchcik_3875
01-07-2023, 07:58
Fiat Tipo 1.4 tjet U1930-86
Dzień dobry
Auto całkowicie umarło przy próbie uruchomienia, dzień wcześniej jeździło bez problemów . Po połączeniu kompa w modułach BCM U1930-86 , ABS U1930-86 i U1932-86, ESP 1701-87. Akumulator naładowany odłączanie reset nic nie daje , wyświetla idiotyczne komunikaty wysoka temperatura , awaria ABS ,ESP ,miga licznik kilometrów , da się coś z tym zrobić czy laweta . Dobry elektronik w Łodzi lub okolice
Pozdrawiam
Spróbuj skontaktować się przez Facebooka z Arturem Szymczakiem z Łodzi
https://www.facebook.com/szymczak.artur
albo tu na forum napisz do JackTheNight to ta sama osoba
Naladowany,nie znaczy ,ze sprawny...robil ktos pomiary? Sprawdzal ktos napiecia? Nawet programem mozna?!:roll:
ochkarol
02-07-2023, 10:14
Masa któraś może nie łączyć również.
JackTheNight
02-07-2023, 19:56
Problem został rozwiązany.
Przyczyną był uszkodzony przekaźnik T09, który jest pod maską w skrzynce obok aku.
Przekaźnik ten zasila głównie komputer silnika ECM.
A jak ECM nie ma zasilania to jest martwy :) i dlatego takie jaja się dzieją, że
po włączeniu stacyjki w ogóle nie słychać pracy pompy, rozrusznik w ogóle nie kręci, błędów od groma i to
takich, że trudno połączyć kropki :) Miga licznik bo BCM nie widzi ECM.
Błedy w każdych modułach bo nie mogą się skomunikować z silnikiem ECM itd.
Akumulator oczywiście był sprawny, zresztą słaby akumulator daje zdecydowanie inne objawy :)
W skrzynce mamy jeszcze przekaźnik od klaksona lub od ogrzewania lusterek i szyb, który
można użyć szybko na podmianę i pojechać autem w celu zakupu nowego przekaźnika :)
Dlatego dostęp do oprogramowania którym możemy zerknąć w moduły auta jest ważny i powinien być prawnie zagwarantowany w każdej marce. Widzisz z czym się nie chce połączyć i łatwiej o diagnozę.A nie że laweta i ASO jako jedyna opcja (zresztą pewnie z niewiadomym skutkiem tacy tam są fachowcy). Btw co ciekawe np Toyota udostępnia swoją apkę oficjalnie i legalnie tylko trzeba zapłacić licencję i można wykupić na kilka godzin (tak jak u nas e-learny). Oczywiście apka jest regularnie hakowana i bez problemu można ją dostać "gratis" np. kupując interfejs na alli... czy alle.... O czymś takim w przypadku oficjalnego softu fiata nie słyszałem.
krowka1978
03-07-2023, 10:18
. O czymś takim w przypadku oficjalnego softu fiata nie słyszałem.
Jest coś takiego, trzeba mieć zakupionego Witecha 2 (pomijam koszt, mały nie jest), można opłacać abonament na godziny jeżeli o sam soft chodzi. Tylko mały problemik zrobili, trzeba rejestrować się na dane firmowe w ich systemie serwisowym...
No ale ja mysle o czymś dla zwyklego ludka. Ściągam apkę za free potrzebuję coś zrobić/sprawdzić płacę kilkanaście/kilkadziesiąt euro za godzinę/kilka godzin i dziękuję. A nie że inwestycje w tys. zł. A do Vaga coś jest normalnego? Kiedyś był jakiś VAg com robiłem tym golfa 4 ale do nowych modeli to nie wiem.
Polecam te, mam na zapasie w obu autach..licho nie https://allegro.pl/oferta/przekaznik-samochodowy-12v-40a-4-pin-zwierny-mikro-7469478305,:lol:
Najlepiej kupic skrzynkę przekazników z rozbitka (w sumie wszystko jedno jaki fiat/alfa/lancia) i mamy komplet różne typy/wielkości.
JackTheNight
03-07-2023, 20:02
Polecam te, mam na zapasie w obu autach..licho nie https://allegro.pl/oferta/przekaznik...kro-7469478305,
Ja bym tego nie polecał, bo nie ma rezystora wpiętego równolegle do cewki.
Fabryczne przekaźniki mają ten rezystor co jest w oznaczeniu jego narysowane na rysunku na przekaźniku oraz w modelu przekaźnika, przeważnie na końcu mają literkę R.
Taki rezystor chroni układ który włącza przekaźnik przed napięciem wstecznym indukowanym, które dochodzi do napięcia rzędu 300V.
W naszych Tipo przekaźniki przeważne wlacza BCM lub ECM. Także stosując taki przekaźnik bez rezystora zabezpieczającego narażacie komputer body lub ECU silnika na awarię.
Fabryczny przekaźnik jest taki :
43077
Widać że jest rezystor równolegle na cewce, oraz w oznaczeniu modelu literka R.
Zamiast fabrycznego można też użyć takiego, który jest dostępny allegro i jest zamiennikiem fabrycznego :
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-alfa-romeo-fiat-opel-12v-30a-46520422-12272706089
krowka1978
03-07-2023, 21:36
A do Vaga coś jest normalnego? Kiedyś był jakiś VAg com robiłem tym golfa 4 ale do nowych modeli to nie wiem.
OBDEleven, co więcej to ma aprobatę VAG-a jako jedyny obcy soft. Muszę się zaopatrzyć, bo jak bez ręki.
Ja bym tego nie polecał, bo nie ma rezystora wpiętego równolegle do cewki.
Fabryczne przekaźniki mają ten rezystor co jest w oznaczeniu jego narysowane na rysunku na przekaźniku oraz w modelu przekaźnika, przeważnie na końcu mają literkę R.
Taki rezystor chroni układ który włącza przekaźnik przed napięciem wstecznym indukowanym, które dochodzi do napięcia rzędu 300V.
W naszych Tipo przekaźniki przeważne wlacza BCM lub ECM. Także stosując taki przekaźnik bez rezystora zabezpieczającego narażacie komputer body lub ECU silnika na awarię.
Fabryczny przekaźnik jest taki :
43077
Widać że jest rezystor równolegle na cewce, oraz w oznaczeniu modelu literka R.
Zamiast fabrycznego można też użyć takiego, który jest dostępny allegro i jest zamiennikiem fabrycznego :
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-alfa-romeo-fiat-opel-12v-30a-46520422-12272706089
To chyba dioda,przynajmniej tak mnie uczyli za młodu. Wpina się diodę prostowniczą w kierunku zaporowym bo cewka indukuje to napięcie przeciwnie skierowane i ona je gasi. Sam za gówniarza to olewałem i upaliłem kilka tranzystorów sterujących ale to były zabawki z serii młody elektronik. Tu już byłoby poważnie.
JackTheNight
03-07-2023, 23:17
Są z diodami i są z rezystorami, te nasze w Tipo mają rezystor :) sprawdź sobie dokumentację przekaźnika HFV6, bo nie chce mi się dwa razy tego samego powtarzać :)
GrandePunto8V
04-07-2023, 00:36
Metod gaszenia przepięć jest więcej niż dioda (zwykła prostownicza) i rezystor. Są też warystory, transile i zwykłe diody Zenera, układy "gasikowe" RC (to bardziej przy prądzie przemiennym, ale przy DC też lepsze to niż nic), iskierniki (ale nie są to elementy samodzielne, mogą nie być w stanie zgasić łuku) i jeszcze coś było.
Nie sprzeczam się po prostu znam patent z diodą.
JackTheNight
04-07-2023, 11:18
nie no ok, diody też są, np. w renault Clio III w przekaznikach
są diody właśnie.
W naszych Tipo do cewki jest dokładany tylko rezystor 680 om :
43081
esco1982
17-07-2023, 13:33
To chyba dioda,przynajmniej tak mnie uczyli za młodu.
Dioda prostownicza ma kompletnie inny symbol na schematach elektrycznych.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.