PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Tipo 1.4 tjet całkowicie umarło



kuchcik_3875
01-07-2023, 07:58
Fiat Tipo 1.4 tjet U1930-86
Dzień dobry
Auto całkowicie umarło przy próbie uruchomienia, dzień wcześniej jeździło bez problemów . Po połączeniu kompa w modułach BCM U1930-86 , ABS U1930-86 i U1932-86, ESP 1701-87. Akumulator naładowany odłączanie reset nic nie daje , wyświetla idiotyczne komunikaty wysoka temperatura , awaria ABS ,ESP ,miga licznik kilometrów , da się coś z tym zrobić czy laweta . Dobry elektronik w Łodzi lub okolice
Pozdrawiam

KOBRA
01-07-2023, 09:36
Spróbuj skontaktować się przez Facebooka z Arturem Szymczakiem z Łodzi
https://www.facebook.com/szymczak.artur
albo tu na forum napisz do JackTheNight to ta sama osoba

Braval
01-07-2023, 23:19
Naladowany,nie znaczy ,ze sprawny...robil ktos pomiary? Sprawdzal ktos napiecia? Nawet programem mozna?!:roll:

ochkarol
02-07-2023, 10:14
Masa któraś może nie łączyć również.

JackTheNight
02-07-2023, 19:56
Problem został rozwiązany.
Przyczyną był uszkodzony przekaźnik T09, który jest pod maską w skrzynce obok aku.
Przekaźnik ten zasila głównie komputer silnika ECM.
A jak ECM nie ma zasilania to jest martwy :) i dlatego takie jaja się dzieją, że
po włączeniu stacyjki w ogóle nie słychać pracy pompy, rozrusznik w ogóle nie kręci, błędów od groma i to
takich, że trudno połączyć kropki :) Miga licznik bo BCM nie widzi ECM.
Błedy w każdych modułach bo nie mogą się skomunikować z silnikiem ECM itd.
Akumulator oczywiście był sprawny, zresztą słaby akumulator daje zdecydowanie inne objawy :)
W skrzynce mamy jeszcze przekaźnik od klaksona lub od ogrzewania lusterek i szyb, który
można użyć szybko na podmianę i pojechać autem w celu zakupu nowego przekaźnika :)

marx30
03-07-2023, 04:24
Dlatego dostęp do oprogramowania którym możemy zerknąć w moduły auta jest ważny i powinien być prawnie zagwarantowany w każdej marce. Widzisz z czym się nie chce połączyć i łatwiej o diagnozę.A nie że laweta i ASO jako jedyna opcja (zresztą pewnie z niewiadomym skutkiem tacy tam są fachowcy). Btw co ciekawe np Toyota udostępnia swoją apkę oficjalnie i legalnie tylko trzeba zapłacić licencję i można wykupić na kilka godzin (tak jak u nas e-learny). Oczywiście apka jest regularnie hakowana i bez problemu można ją dostać "gratis" np. kupując interfejs na alli... czy alle.... O czymś takim w przypadku oficjalnego softu fiata nie słyszałem.

krowka1978
03-07-2023, 10:18
. O czymś takim w przypadku oficjalnego softu fiata nie słyszałem.
Jest coś takiego, trzeba mieć zakupionego Witecha 2 (pomijam koszt, mały nie jest), można opłacać abonament na godziny jeżeli o sam soft chodzi. Tylko mały problemik zrobili, trzeba rejestrować się na dane firmowe w ich systemie serwisowym...

marx30
03-07-2023, 13:26
No ale ja mysle o czymś dla zwyklego ludka. Ściągam apkę za free potrzebuję coś zrobić/sprawdzić płacę kilkanaście/kilkadziesiąt euro za godzinę/kilka godzin i dziękuję. A nie że inwestycje w tys. zł. A do Vaga coś jest normalnego? Kiedyś był jakiś VAg com robiłem tym golfa 4 ale do nowych modeli to nie wiem.

Braval
03-07-2023, 19:03
Polecam te, mam na zapasie w obu autach..licho nie https://allegro.pl/oferta/przekaznik-samochodowy-12v-40a-4-pin-zwierny-mikro-7469478305,:lol:

marx30
03-07-2023, 19:10
Najlepiej kupic skrzynkę przekazników z rozbitka (w sumie wszystko jedno jaki fiat/alfa/lancia) i mamy komplet różne typy/wielkości.

JackTheNight
03-07-2023, 20:02
Polecam te, mam na zapasie w obu autach..licho nie https://allegro.pl/oferta/przekaznik...kro-7469478305,
Ja bym tego nie polecał, bo nie ma rezystora wpiętego równolegle do cewki.
Fabryczne przekaźniki mają ten rezystor co jest w oznaczeniu jego narysowane na rysunku na przekaźniku oraz w modelu przekaźnika, przeważnie na końcu mają literkę R.
Taki rezystor chroni układ który włącza przekaźnik przed napięciem wstecznym indukowanym, które dochodzi do napięcia rzędu 300V.
W naszych Tipo przekaźniki przeważne wlacza BCM lub ECM. Także stosując taki przekaźnik bez rezystora zabezpieczającego narażacie komputer body lub ECU silnika na awarię.

Fabryczny przekaźnik jest taki :
43077

Widać że jest rezystor równolegle na cewce, oraz w oznaczeniu modelu literka R.
Zamiast fabrycznego można też użyć takiego, który jest dostępny allegro i jest zamiennikiem fabrycznego :
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-alfa-romeo-fiat-opel-12v-30a-46520422-12272706089

krowka1978
03-07-2023, 21:36
A do Vaga coś jest normalnego? Kiedyś był jakiś VAg com robiłem tym golfa 4 ale do nowych modeli to nie wiem.
OBDEleven, co więcej to ma aprobatę VAG-a jako jedyny obcy soft. Muszę się zaopatrzyć, bo jak bez ręki.

marx30
03-07-2023, 21:43
Ja bym tego nie polecał, bo nie ma rezystora wpiętego równolegle do cewki.
Fabryczne przekaźniki mają ten rezystor co jest w oznaczeniu jego narysowane na rysunku na przekaźniku oraz w modelu przekaźnika, przeważnie na końcu mają literkę R.
Taki rezystor chroni układ który włącza przekaźnik przed napięciem wstecznym indukowanym, które dochodzi do napięcia rzędu 300V.
W naszych Tipo przekaźniki przeważne wlacza BCM lub ECM. Także stosując taki przekaźnik bez rezystora zabezpieczającego narażacie komputer body lub ECU silnika na awarię.

Fabryczny przekaźnik jest taki :
43077

Widać że jest rezystor równolegle na cewce, oraz w oznaczeniu modelu literka R.
Zamiast fabrycznego można też użyć takiego, który jest dostępny allegro i jest zamiennikiem fabrycznego :
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-alfa-romeo-fiat-opel-12v-30a-46520422-12272706089
To chyba dioda,przynajmniej tak mnie uczyli za młodu. Wpina się diodę prostowniczą w kierunku zaporowym bo cewka indukuje to napięcie przeciwnie skierowane i ona je gasi. Sam za gówniarza to olewałem i upaliłem kilka tranzystorów sterujących ale to były zabawki z serii młody elektronik. Tu już byłoby poważnie.

JackTheNight
03-07-2023, 23:17
Są z diodami i są z rezystorami, te nasze w Tipo mają rezystor :) sprawdź sobie dokumentację przekaźnika HFV6, bo nie chce mi się dwa razy tego samego powtarzać :)

GrandePunto8V
04-07-2023, 00:36
Metod gaszenia przepięć jest więcej niż dioda (zwykła prostownicza) i rezystor. Są też warystory, transile i zwykłe diody Zenera, układy "gasikowe" RC (to bardziej przy prądzie przemiennym, ale przy DC też lepsze to niż nic), iskierniki (ale nie są to elementy samodzielne, mogą nie być w stanie zgasić łuku) i jeszcze coś było.

marx30
04-07-2023, 01:24
Nie sprzeczam się po prostu znam patent z diodą.

JackTheNight
04-07-2023, 11:18
nie no ok, diody też są, np. w renault Clio III w przekaznikach
są diody właśnie.
W naszych Tipo do cewki jest dokładany tylko rezystor 680 om :
43081

esco1982
17-07-2023, 13:33
To chyba dioda,przynajmniej tak mnie uczyli za młodu.

Dioda prostownicza ma kompletnie inny symbol na schematach elektrycznych.