PDA

Zobacz pełną wersję : LPG - instalacja z kontrola temperatury



Tomasz Iskiernik
15-03-2023, 20:50
Hej,

Jestem umówiony na montaż gazu, jednak w pracy został mi polecony inny punkt montażu gazu, ze słyszenia podobno dobry.
https://gazautomix.pl/oferta/montaz-instalacji-lpg/
Dzisiaj tam dzwoniłem dokładnie do AutoMix Skrzyszowa gdzie mam trochę ponad 1h drogi, po rozmowie z kimś z biura została mi polecona instalacja LPG "najnowszej" generacji marki premium z pomiarem temperatury (koszt 4500zł), udzielają 5lat gwarancji na wszystko, jeśli dobrze zrozumiałem bez limitu km, łącznie z remontem silnika jeśli owa instalacja uszkodzi gniazda/zawory, oczywiście przeglądy co 20k km, koszt ok.200zł.
Niestety sprzedawca nie podał mi producenta/nazwy owej instalacji abym mógł sam poczytać coś więcej na ten temat, powiedział jedynie ze samodzielnie dobierają wszystkie komponenty instalacji do silnika według swoich wytycznych i według swoich doświadczeń używają elementów które się nie psują.
I teraz czy ktoś wie co to za instalacja która na bieżąco kontroluje i reguluje temperaturę nie wiem czy spalin, czy spalania mieszanki paliwowo-powietrznej aby była identyczna jak przy benzynie, czy temperaturę silnika, czy jeszcze czegoś innego co ma wpływać na całkowicie bezawaryjną pracę silnika, bez żadnego negatywnego wpływu na prace silnika.
Spalanie gazu prawie na tym samym poziomie co benzyna.
Na YT https://www.youtube.com/@automixskrzyszow9518/videos na ich kanale, prezentowane są samochody z wyższej półki, jednak na żadnym filmiku nie widać co zamontowali, jak zamontowali, nie podają żadnych szczegółów instalacji LPG, jedynie dane dotyczące spalania gazu.

steyr
16-03-2023, 09:46
Dobra bajka to podstawa. Nie masz oferty od nich? Powinny być wyszczególnione podzespoły. Cena 4500pln, drogo jak na wolnossacy silnik z Fiata o budowie cepa. W tym silniku wystarczy standardowy sterownik, dobre wtryskiwacze lpg i reduktor. Podstawa to prawidłowy montaż, i regulacja. Osobiście bym montował sterownik Alex Optima lub Lpgtech, wtryskiwacze Barracuda z Alexa, reduktor Shark 1200 lub z Staga AC R02. W okolicy Tych masz jeszcze Silesia Cars, aczkolwiek bliska osoba z rodziny montowała do Tipo 1.4tjet i po montażu jak były jakieś poprawki i itp to podejście na zasadzie że jedzą Ci z ręki na etapie oferty. Po montażu i zapłaceniu $ najlepiej nie stwarzaj problemów i przyjeżdżaj na co roczne przeglądy. Znajomy montuje instalacje lpg i prowadzi zakład, ale jest z Wieliczki. A4 masz dobry dojazd. Mogę z czystym sumieniem polecić. Ogarniał kilka sztuk Tipo, poprawia montaże i regulację salonowych Tartarini po AGŚ.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Hej,

Jestem umówiony na montaż gazu, jednak w pracy został mi polecony inny punkt montażu gazu, ze słyszenia podobno dobry.
https://gazautomix.pl/oferta/montaz-instalacji-lpg/
Dzisiaj tam dzwoniłem dokładnie do AutoMix Skrzyszowa gdzie mam trochę ponad 1h drogi, po rozmowie z kimś z biura została mi polecona instalacja LPG "najnowszej" generacji marki premium z pomiarem temperatury (koszt 4500zł), udzielają 5lat gwarancji na wszystko, jeśli dobrze zrozumiałem bez limitu km, łącznie z remontem silnika jeśli owa instalacja uszkodzi gniazda/zawory, oczywiście przeglądy co 20k km, koszt ok.200zł.
Niestety sprzedawca nie podał mi producenta/nazwy owej instalacji abym mógł sam poczytać coś więcej na ten temat, powiedział jedynie ze samodzielnie dobierają wszystkie komponenty instalacji do silnika według swoich wytycznych i według swoich doświadczeń używają elementów które się nie psują.
I teraz czy ktoś wie co to za instalacja która na bieżąco kontroluje i reguluje temperaturę nie wiem czy spalin, czy spalania mieszanki paliwowo-powietrznej aby była identyczna jak przy benzynie, czy temperaturę silnika, czy jeszcze czegoś innego co ma wpływać na całkowicie bezawaryjną pracę silnika, bez żadnego negatywnego wpływu na prace silnika.
Spalanie gazu prawie na tym samym poziomie co benzyna.
Na YT https://www.youtube.com/@automixskrzyszow9518/videos na ich kanale, prezentowane są samochody z wyższej półki, jednak na żadnym filmiku nie widać co zamontowali, jak zamontowali, nie podają żadnych szczegółów instalacji LPG, jedynie dane dotyczące spalania gazu.

I zapomniałem dopisać, nie wierz w bajki że spalanie na lpg jest takie same jak na Pb. Chyba że chcesz szukać głowicy nowej. Należy doliczyć do 15%-20% większe zużycie lpg względem Pb, w tych samych warunkach ruchu. Lub też jest stały dotrysk Pb w całym zakresie mapy, ale wtedy dochodzi zużycie Pb dodatkowe.

brylancik13
16-03-2023, 17:26
Od siebie polece również GCS Tuning w Wieliczce albo GZW w Zbrosławicach. Prawdziwi fachowcy a nie instalatorzy za dyche ;)

tko17
16-03-2023, 17:40
Steyr poproszę napisz namiary tego fachowca z Wieliczki od lpg.

brylancik13
16-03-2023, 19:46
fachowca z Wieliczki

GCS Tuning

steyr
17-03-2023, 10:26
GCS Tuning

Struna tylko stroi, nie montuje instalacji lpg.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Steyr poproszę napisz namiary tego fachowca z Wieliczki od lpg.

Napisałem priv.

Cromson
18-03-2023, 15:52
Hej, Automix ze Skrzyszowa sobie odpuść. Mają ładną siedzibę i tym kuszą klientów. Mam u nich instalacje i trochę już pojeździłem, część komponentów dawno zmieniona na nowe, ale ogólnie ich nie polecam. Strasznie drogo względem konkurencji, komponenty wrzucą generalnie najtańsze ze stag. Gwarancja faktycznie jest na 5 lat bez limitu kilometrów, ale ja ją odpuściłem jak koszt serwisu nagle skoczył do 320zł (w 2018r teraz pewnie taniej nie jest) - jeździłem wtedy dużo i musiałem 2x na rok taki serwis robić. Generalnie drogo jak na wymianę filtrów i podpięcie komputera (gdyby chociaż coś tam regulowali jeszcze). Dużo razy musiałem na poprawę regulacji jeździć, do tego cena serwisu i szef ekspert od nawijania makaronu na uszy skutecznie mnie zniechęciły. Inni robią taniej, a często lepiej - no ale zazwyczaj pracują w garażu, a nie przeszklonym biurowcu...


Wysłane z mojego CPH1931 przy użyciu Tapatalka

Tomasz Iskiernik
19-03-2023, 10:50
Po rozmowie dało się wyczuć, że z jakimś szefem rozmawiam, gatkę miał na prawdę dobrą, auto zastępcze nowa toyota aygo na cały czas montażu, auto od razu zatankowane na full, 5lat gwarancji, ale nie spodobało, że nic nie chciał powiedzieć o instalacji jaka marka, jaki producent i co to za instalacja marki "premium" która powoduje to, że gaz spala się w tej samej temperaturze co benzyna przez co nie występuje wypalanie gniazd i zaworów a tego boję się najbardziej bo remont silnika do tanich nie należy.
Co prawda na rodzajach instalacji LPG się nie znam, ale chociaż poczytać warto co to za sprzęt.

I teraz kilka pytań, z tego co wyczytałem:
1. Auto-adpatacja czy regulacja, że tak powiem "na żywo" w trakcie faktycznej jazdy, faktycznego obciążenia czy taka auto-adaptacja na luzie wystarczy?
2. Czyszczenie wtryskiwaczy podczas przeglądów okresowych? to przesada czy dobra praktyka?
3. Filtry fazy ciekłej i gazowej z włókna szklanego? podobno lepsze nawet 100-krotnie w porównaniu do papierowych a cena śmieszna 36 i 18zł? przesada? na stag podobno wydłużona gwarancja z 2 do 3 lat na wtryskiwacze?
4. Specjalne świece do gazu - w instrukcji obsługi do fabrycznej instalacji gazowej mamy świece "NGK IKR9J8" w moim 1.4 95KM obecnie są jak przypuszczam są "NGK - DCPR7E-N-10 - konieczna wymiana świec po założeniu gazu?
5. Wymiana kabli i świec zawsze w komplecie co 20k km po zamontowaniu gazu?
6. Wymiana oleju z 9.55535-S2 obecnie Selenia 5w40 na spełniający wymagania 9.55535-T2 np: MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40?

Cromson
19-03-2023, 12:24
Po rozmowie dało się wyczuć, że z jakimś szefem rozmawiam, gatkę miał na prawdę dobrą, auto zastępcze nowa toyota aygo na cały czas montażu, auto od razu zatankowane na full, 5lat gwarancji, ale nie spodobało, że nic nie chciał powiedzieć o instalacji jaka marka, jaki producent i co to za instalacja marki "premium" która powoduje to, że gaz spala się w tej samej temperaturze co benzyna przez co nie występuje wypalanie gniazd i zaworów a tego boję się najbardziej bo remont silnika do tanich nie należy.
Co prawda na rodzajach instalacji LPG się nie znam, ale chociaż poczytać warto co to za sprzęt.

I teraz kilka pytań, z tego co wyczytałem:
1. Auto-adpatacja czy regulacja, że tak powiem "na żywo" w trakcie faktycznej jazdy, faktycznego obciążenia czy taka auto-adaptacja na luzie wystarczy?
2. Czyszczenie wtryskiwaczy podczas przeglądów okresowych? to przesada czy dobra praktyka?
3. Filtry fazy ciekłej i gazowej z włókna szklanego? podobno lepsze nawet 100-krotnie w porównaniu do papierowych a cena śmieszna 36 i 18zł? przesada? na stag podobno wydłużona gwarancja z 2 do 3 lat na wtryskiwacze?
4. Specjalne świece do gazu - w instrukcji obsługi do fabrycznej instalacji gazowej mamy świece "NGK IKR9J8" w moim 1.4 95KM obecnie są jak przypuszczam są "NGK - DCPR7E-N-10 - konieczna wymiana świec po założeniu gazu?
5. Wymiana kabli i świec zawsze w komplecie co 20k km po zamontowaniu gazu?
6. Wymiana oleju z 9.55535-S2 obecnie Selenia 5w40 na spełniający wymagania 9.55535-T2 np: MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40?Ja niestety byłem młody, niedoświadczony i się na ta gadkę dałem nabrać. Chociaż wtedy bardzo dużo jeździłem (prywatne ~40kkm rocznie) i skusił mnie krótki czas oczekiwania na montaż - niecały tydzień. Sam montaż trwał jeden dzień, co też trochę jest podejrzane ( na pewno mieli czas, żeby zgodnie ze sztuką ściągnąć kolektor dolotowy przed wierceniem :D - o czym oczywiście zapytani przed montażem zapewniali). Też szef nie chciał przez telefon podać jakie komponenty będą użyte, bo "sami wiedzą najlepiej co do danego silnika pasuje, a nie będą konkurencji uczyć jak się instalację montuje". Ile ja się podczas wizyt serwisowych tam nasłuchałem takich bajek to głowa mała. Przy okazji gwarancji na głowicę, silnik itp, ciekawe czy powiedzieli, ze trzeba u nich robić co jakiś czas kontrolę luzów zaworowych, regulację i jakie to są koszta...

Co do dalszej części to powiem tak ogólnie moje zdanie na temat LPG. Moje auto to Astra H 1.8 125KM ( wiem, nie to forum...). Zrobiłem nią na LPG 200kkm. Podstawa to dobra instalacja i najważniejsze - dobra regulacja. Oszczędzać trzeba na paliwie, a nie na instalacji. Nie wierzyć w bajki typu specjalny olej do LPG, specjalne świece, lubryfikacja do gniazd zaworowych itp. Najlepiej stosować po prostu to co producent do danego auta zaleca, ewentualnie korygować delikatnie odstęp na elektrodzie świecy jeśli coś nie gra.

Ogólnie polecam poczytać LPG-FORUM, zobaczyć galerie z takim autem jakie masz i jakie tam są instalacje i problemy. Ja teraz jestem trochę mądrzejszy w tym względzie niż kiedyś.

Trochę tu robię wrzutę, ale jak zobaczyłem AutoMix Skrzyszów, to wolę się podzielić swoimi przemyśleniami.

Tak jeszcze BTW trzeba uważać na opinie o nich w sieci, bo jak ja zakładałem pare lat temu instalację LPG, to za pozytywne opinie w sieci na ich temat dawali chyba 30 albo 50% zniżki na najbliższy serwis instalacji.


Wysłane z mojego CPH1931 przy użyciu Tapatalka

ochkarol
19-03-2023, 13:09
Z tym oszczędzaniem na paliwie też bym uważał.
Lepiej zapłacić więcej za dobry gaz.

Cromson
19-03-2023, 13:20
Tylko jak stwierdzić który jest dobry? Zrobiłem na LPG 200kkm i po prostu tankuję gdzie mi akurat trzeba. Nie widziałem nigdy różnicy pomiędzy różnymi stacjami. A jeśli jakieś są, to korekty w ECU załatwią sprawę - od tego są.

Z tym oszczędzaniem na paliwie to oczywiście chodziło mi o korzyści z samej różnicy w cenie Pb-LPG.

Wysłane z mojego CPH1931 przy użyciu Tapatalka

ochkarol
19-03-2023, 14:39
Dobry LPG ma mało zanieczyszczeń i spalanie jest niższe.
Onegdaj tankowałem gaz tylko jednej stacji w moim mieście a na trasach tylko na Orlenach. Przy wymianie filtrów były czyściutkie.
W robocie - LPG w butlach, do wózków- najlepszy był z BP.
Ale to było ok. 10 lat temu.

steyr
19-03-2023, 22:33
Po rozmowie dało się wyczuć, że z jakimś szefem rozmawiam, gatkę miał na prawdę dobrą, auto zastępcze nowa toyota aygo na cały czas montażu, auto od razu zatankowane na full, 5lat gwarancji, ale nie spodobało, że nic nie chciał powiedzieć o instalacji jaka marka, jaki producent i co to za instalacja marki "premium" która powoduje to, że gaz spala się w tej samej temperaturze co benzyna przez co nie występuje wypalanie gniazd i zaworów a tego boję się najbardziej bo remont silnika do tanich nie należy.
Co prawda na rodzajach instalacji LPG się nie znam, ale chociaż poczytać warto co to za sprzęt.

I teraz kilka pytań, z tego co wyczytałem:
1. Auto-adpatacja czy regulacja, że tak powiem "na żywo" w trakcie faktycznej jazdy, faktycznego obciążenia czy taka auto-adaptacja na luzie wystarczy?
2. Czyszczenie wtryskiwaczy podczas przeglądów okresowych? to przesada czy dobra praktyka?
3. Filtry fazy ciekłej i gazowej z włókna szklanego? podobno lepsze nawet 100-krotnie w porównaniu do papierowych a cena śmieszna 36 i 18zł? przesada? na stag podobno wydłużona gwarancja z 2 do 3 lat na wtryskiwacze?
4. Specjalne świece do gazu - w instrukcji obsługi do fabrycznej instalacji gazowej mamy świece "NGK IKR9J8" w moim 1.4 95KM obecnie są jak przypuszczam są "NGK - DCPR7E-N-10 - konieczna wymiana świec po założeniu gazu?
5. Wymiana kabli i świec zawsze w komplecie co 20k km po zamontowaniu gazu?
6. Wymiana oleju z 9.55535-S2 obecnie Selenia 5w40 na spełniający wymagania 9.55535-T2 np: MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40?

Ad. 1 Regulacja podczas jazdy z podglądem na korekty STFT i LTFT i AFR. W Tipo jest sonda NBO, stąd w wysokim obciążeniu dobrze stroić z podglądem AFR.
Ad. 2 Ale to za darmo? Bo jak tak to niech czyszczą. Dobrze że moje wtryskiwacze Barracuda po 105tkm o tym nie wiedzą, i nadal jeżdżą. Podstawa to dobre filtry i wymiana okresowa.
Ad. 3 Tak, stosuje włókno szklane z KME w wszystkich swoich autach.
Ad. 4 Ściema, montować to co zaleca fabryka.
Ad. 5 Zmieniam co 30tkm na lpg w Tipo 1.4tjet, GP 1.4 77km, Punto 2 1.2 16v. Przewody WN jak są objawy to zmieniam. W Tipo nie masz problemów, bo nie ma WN.
Ad. 6 Mam Tipo 1.4 tjet z lpg i od 142tkm nie widziało oleju spełniającego 9.55535-T2. Tankuje olej spełniający 9.55535-S2.

Tomasz Iskiernik
29-03-2023, 20:08
Jadę montować gaz z polecenia warsztat w Bielsku-Białej, warsztat rekomendowany przez STAG ale nie autoryzowany, czy to dobrze czy źle się okaże za niedługo.
Przy moich trasach myślę, że lekko 40k km rocznie będzie wpadać, oby bez większych problemów technicznych.

Instalacja STAG, sterownik Q-box, butla opcjonalna 58l (standardowa 47l wydawała mi się za mała), co do reszty podzespołów wtryskiwacze i reduktor stag, filtry z włókna szklanego, dotrysk benzyny w celu zabezpieczenia gniazd i zaworów wydechowych.
Gdyby ktoś był zainteresowany mogę zrobić zdjęcia po montażu, w celu porównania ze swoją lub w celu krytyki gdyby to było paściarstwo.

Od dwóch lat tankuję tylko na LOTOS obecnie już MOL ale to z tego względu, że mam kartę lotos biznes ze zniżką na Pb95 i LPG.

Obawiam się tego "kruszenia" zaworów bo to też potwierdzili mi w warsztacie i ktoś tutaj na forum tez o tym pisał, jednak podobno występowało to stosunkowo szybko po zakupie, w felernych silnikach i to na benzynie do 50k km, mój obecny stan licznika 49,5k km.


Znajomy montuje instalacje lpg i prowadzi zakład, ale jest z Wieliczki. A4 masz dobry dojazd. Mogę z czystym sumieniem polecić. Ogarniał kilka sztuk Tipo, poprawia montaże i regulację salonowych Tartarini po AGŚ.
Mam nadzieję, że wizyty w Krakowie będą jedynie w celach turystycznych niż w celu poprawy montażu LPG :)


Ad. 2 Ale to za darmo? Bo jak tak to niech czyszczą. Dobrze że moje wtryskiwacze Barracuda po 105tkm o tym nie wiedzą, i nadal jeżdżą. Podstawa to dobre filtry i wymiana okresowa.
A co do tego czyszczenia wtryskiwaczy podobno czyści się je hmmm chyba była mowa o denaturacie i jako profilaktykę niż konieczność, odpłatnie oczywiście.


Przewody WN jak są objawy to zmieniam. W Tipo nie masz problemów, bo nie ma WN.
Nie rozumiem to są kable WN (wysokiego napięcia) bo nie ma WN?

steyr
30-03-2023, 09:03
W tipo są tzw. fajkocewki. Na każdy cylinder jest osobna cewka montowana z górna pokrywę wałków rozrządu. Do takiej cewki wpinasz tylko wtyczkę elektryczną z instalacji el. Przed montażem lpg zmień świece i filtr powietrza, jak nie były zmieniane te pozycje.

Tomasz Iskiernik
31-03-2023, 17:48
Jestem już po montażu instalacji LPG.

Reduktor: AC R02/150
Zbiornik: BORMECH 58/680/200
Układ sterujący STAG: QNEXT
Listwa wtryskowa: AC W031
Czujnik ciśnienia i temp: PS-04

Świece i filtr powietrza musze sprawdzić kiedy były wymieniane, przed sprzedażą auto było na przeglądzie okresowym w salonie fiat tym 5letnim, gdzie zalecali wymienić pasek rozrządu za 800zł z pompą chyba była mowa o 1200zł, ale to będzie robił mechanik do którego zawsze jeździłem z GP.
Filtry oleju, powietrza, kabinowy + olej wymieniam zawsze razem co 10k km.

Co prawda znawcą nie jestem ale jak na moje oko montaż wygląda dobrze, przewody w peszlach, wszystko pospinane na trytytki i cybanty które bym wymienił na takie samozaciskowe które podobno są typowo do motoryzacji przeznaczone (wyczytane w internecie), nie trzeba ich co chwile dokręcać.
Przełączenie na LPG przy temp. 35stC + 1400obr/min.
Dotrysk benzyny od 3500obr/min i wciśniętym gazie na 2/3.
Pierwszy przegląd do 1500km z koniecznie połową zbiornika + regulacje instalacji na trasie S52 na Cieszyn, teraz przejechali ok 90km aby wyregulować instalacje.

Niestety potwierdzili, że silnik który jest w Tipo należy do tych awaryjnych, czyli trzeba zacząć szykować kasę na nowy lub na remont tego :/

Co jest wyjątkowo intrygujące to ciągle zapalająca się ta kontrolna "błąd ogólny", która znika po jakimś czasie.
Jutro jadę do znajomego który ma działający interfejs OBD2, zobaczę co wyjdzie.

PUNTO1.4
31-03-2023, 21:29
Jaki koszt instalacji z montażem?

Tomasz Iskiernik
31-03-2023, 22:06
Cena podstawowa to 3600zł (zbiornik 47l zamiast koła zapasowego i wlew gazu przy wlewie benzyny) + dopłata 300zł za większy 58l zbiornik gaz + 70zł tankowanie LPG na potrzeby jazdy i regulacji, czyli 3900zł, gazu na regulacje już nie liczę
Oczywiście wszystko wliczone w cenie ale takie dodatki o których nie pomyślałem jak pokrowiec na koło, pokrowiec na przedłużkę do tankowania, niby pierdoły ale cieszą.

steyr
02-04-2023, 16:24
Błąd ogólny? Czyli miało być dobrze, wyszło jak zawsze. Cena nie najniższa. Przełączanie po obrotach 1400obr/min bez sensu jak dla mnie. To nie czasy Poloneza gdzie tak się ustawiało mieszalniki. Chyba że już przewidują że wtryski szybka zajdą syfem z lpg i bedzie problem przy pierwszym przełączeniu na lpg. Skoro i tak Ci wróżą remont silnika, to bez sensu ten dotrysk Pb. Bez dotrysku Pb szybciej zarobisz na remont.

Temat założyłeś 15.03. br. Następnie 29.03.br zmieniasz montera a 2 dni później tj. 31.03.br już jesteś po montażu. To jeśli ten zakład jest tak dobry, to musisz mieć dobre znajomości że gdzieś Cię wcisnęli z montażem. U znajomego co montuje instalacje lpg, obecnie terminy ma na lipiec br.

Tomasz Iskiernik
05-04-2023, 22:44
Błąd ogólny? Czyli miało być dobrze, wyszło jak zawsze. Cena nie najniższa. Przełączanie po obrotach 1400obr/min bez sensu jak dla mnie. To nie czasy Poloneza gdzie tak się ustawiało mieszalniki. Chyba że już przewidują że wtryski szybka zajdą syfem z lpg i bedzie problem przy pierwszym przełączeniu na lpg. Skoro i tak Ci wróżą remont silnika, to bez sensu ten dotrysk Pb. Bez dotrysku Pb szybciej zarobisz na remont.

Temat założyłeś 15.03. br. Następnie 29.03.br zmieniasz montera a 2 dni później tj. 31.03.br już jesteś po montażu. To jeśli ten zakład jest tak dobry, to musisz mieć dobre znajomości że gdzieś Cię wcisnęli z montażem. U znajomego co montuje instalacje lpg, obecnie terminy ma na lipiec br.

Termin montażu gazu w Bielsku-Białej miałem umówiony na 30.03.2023r. ok. 2tyg oczekiwania, na moje szczęście tutaj nie mieli tak odległych terminów, przy moich przebiegach niestety czekać do lipca by mnie finansowo zabiło, nawet ze zniżkami z karty biznes.
Według gazeo.pl czas zwrotu instalacji to 7mies, w lipcu będę miał już 3 miesiące za sobą, ale przypuszczam, że z racji wakacji będzie to szybciej.
Jednak dzień po umówionym montażu czyli wspomnianym 15.03.2023 został mi w pracy polecony inny zakład właśnie AUTO-MIX Skrzyszowa, że robią szybko i dobrze, według osoby z którą rozmawiałem mają moce przerobowe na 25aut jednocześnie, po umówieniu na montaż czeka się ok 3-5dni.

Zakładając temat chciałem właśnie się coś więcej dowiedzieć, co to za instalacja gazowa najnowszej generacji marki premium, która kontroluje i reguluje na bieżąco temperaturę spalania gazu, przez co nie wypalają się gniazda i wtryski.
Inne instalacje w tym m.in. Stag, BRC takiej funkcjonalności podobno nie posiadały w sposób ciągły, lecz tylko w pośredni sposób przez co nie były polecane.

Odnośnie instalacji STAG Q-BOX Next plus która została u mnie założona, to w kompetencje gazowników nie ingerowałem, poza większą butlą, miało być zrobione dobrze, bezawaryjnie i przede wszystkim tak aby uniknąć tego wypalania gniazd i zaworów.
Sąsiad polecał ten zakład, na google ocena 4,8 prawie 300opini, wiec można założyć ze raczej wiedzą co robią.

Konfiguracja wszystkich ustawień instalacji gazowej ma być podczas pierwszego przeglądu zweryfikowana i ponownie ustawiona/dostrojona w trasie - będę miał już wtedy przejechane ok 2000km wiec też będę wiedział więcej odnośnie spalania gazu/benzyny, dotrysk jest realizowany powyżej 3500obr/min a takich obrotów nie osiągam chyba, że jedynie podczas gwałtownego ruszania, na trasie nie osiągam więcej niż 100km/h poniżej 3000obr/min, mandaty są za drogie aby ryzykować wyższe prędkości.

Na pewno już teraz wiem, że muszą poprawić pływak w butli gdyż do odbicia tankuję 40-41l gazu od pustego, zamiast 47l.

ochkarol
05-04-2023, 23:02
Jak masz butlę 47l to do pełna gazu nie zatankujesz. Poczytaj o tym w necie. Jest to dobrze opisane.

Qvadrat
07-04-2023, 07:18
Tomasz, tu masz coś na otwarcie oczu. Zrzut ekranu z korespondencji reklamowej. Tyle warte są opinie w sieci.

Tomasz Iskiernik
07-04-2023, 09:55
Tomasz, tu masz coś na otwarcie oczu. Zrzut ekranu z korespondencji reklamowej. Tyle warte są opinie w sieci.

Osz ty, to już nawet takie oszustwa jawnie się reklamują.
Ja teraz jedynie mogę mieć nadzieję, że mały zakład z Bielska-Białej nie będzie inwestował w takie rozwiązania, w końcu to tylko niecałe 300opinii, ale z tego może wyniknąć jedynie tyle, że czym mniej opinii na google to się okaże lepiej.

Zastanawia mnie jedynie w jaki sposób usuwają opinie, bo to, że mogą dodać kilkaset pozytywnych opinii to raczej bez problemu skoro "Posiadamy 230tys aktywnych kont".
Chyba, że usunięcie opinii rozumiane jest, że ta jedna Twoja negatywna opinia, stanie się praktycznie niewidoczna w gąszczu kilkuset pozytywnych.


Jak masz butlę 47l to do pełna gazu nie zatankujesz. Poczytaj o tym w necie. Jest to dobrze opisane.
Tak, tak ja to rozumiem, że można zatankować butlę w max 80%.
Jednak ja mam większą butlę o pojemności całkowitej 58l, czyli wspomniane 80% to jest 46,4l które powinno wejść bez problemu.

Przede mną trasa za miesiąc 3000km wiec każdy litr tańszego paliwa będzie wręcz na wagę złota.

marx30
07-04-2023, 17:23
Kwestia odpowiedniego podgięcia odgięcia pływaka. I ci wejdzie 70% albo 90%