PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z siecią CAN



karluum
05-11-2022, 12:46
Szanowni koledzy.

Coś mi przywiesza szynę CAN (tą szybką). Sterownik nie odczytuje kodu z klucza i nie pali silnik. Za którymś razem da się ale potem jest błąd kodowania wtryskiwacza, obrotomierz skacze, zaświeca się ciśnienie oleju i takie różne fenomeny. Na szynie jest 6 elementów, Body Computer, czujnik kąta skrętu, czujnik przyśpieszenia, centralka silnika, wspomaganie kierownicy i centralka ABS/ESP. Przejścia są,rezystancja sieci tzamkniętej to 61 Ohm, odpiętej 120 po obu stronach. Centralkę ABS wymieniłem na inną, bez zmian. I moje pytanie jest takie: z waszego fiatowskiego doświadczenia co pada najczęściej? Pompa wspomagania? Sterownik silnika? Bo patrząc co się dzieje w MES to występuje najczęściej problem w komunikacji z tymi 3 komponentami: sterownik silnika, wspomaganie, ABS/EPS. Bo tak się zastanawiam od czego zacząć podmianki komponentów...
Dzięki z góry za odpowiedzi.

iron64
05-11-2022, 16:18
Wspomaganie, a dokładniej wtyczka gnije.
Aczkolwiek wtyczka przy ECU też może, bo jej miejsce jest dość kuriozalne.

lisekg
07-11-2022, 12:46
Szanowni koledzy.

Coś mi przywiesza szynę CAN (tą szybką). Sterownik nie odczytuje kodu z klucza i nie pali silnik. Za którymś razem da się ale potem jest błąd kodowania wtryskiwacza, obrotomierz skacze, zaświeca się ciśnienie oleju i takie różne fenomeny. Na szynie jest 6 elementów, Body Computer, czujnik kąta skrętu, czujnik przyśpieszenia, centralka silnika, wspomaganie kierownicy i centralka ABS/ESP. Przejścia są,rezystancja sieci tzamkniętej to 61 Ohm, odpiętej 120 po obu stronach. Centralkę ABS wymieniłem na inną, bez zmian. I moje pytanie jest takie: z waszego fiatowskiego doświadczenia co pada najczęściej? Pompa wspomagania? Sterownik silnika? Bo patrząc co się dzieje w MES to występuje najczęściej problem w komunikacji z tymi 3 komponentami: sterownik silnika, wspomaganie, ABS/EPS. Bo tak się zastanawiam od czego zacząć podmianki komponentów...
Dzięki z góry za odpowiedzi.

trudno to znaleźć... CAN jest diagnozowana przez pierwsze kilka sekund po włączeniu zasilania. Może wtyczka a może któraś z centralek. Pomiar rezystancji nie zawsze więc da odpowiedź poprawną. Szukał bym osobiście przy pompie wspomagania lub za zderzakiem przy kasecie silnika....