Zobacz pełną wersję : Croma II 2009, 1,9 jtd, 16v - błędy 0101 i 0111 nie aktywuje się tempomat
Szanowni, auto straciło moc, zwiększyło się zużycie paliwa. Auto nie wyrzucało błędów.
Zaprzyjaźniony serwis, komputer - nic nie pokazało.
Komputer i na drogę. Obroty 3,5 k/min i trójeczka. Turbina OK. Nie doładowuje powietrza, na małych obrotach w miarę ok, na wysokich 1/2 objętości powietrza. Diagnoza: przepływomierz do wymiany.
Założono SKV. Generuje błędy P0101 i P0111. Podejrzenie wadliwego egz.
Założono Bosch - problem się powtarza. Wróciły błędy. Prawdopodobną pochodną tych błędów jest nieaktywowanie się tempomatu. Oprócz tego 2 tg temu zmieniony filtr powietrza. Nie ma przedmuchów i nieszczelności. Auto jedzie, ale "nie ma ikry" no i pije ok 1,5 litra więcej.
No i tu się kończą pomysły. Gdyby ktoś miał z kromką podobne objawy - uprzejmie proszę o sugestie...
Napisz jeszcze raz trochę dokładniej i bardziej poukładane.
Tempomat, co miałby wspólnego z spadkiem mocy.
Zatrzymaj się na chwilę przy przepływomierzu - odepnij wtyczkę i zobacz czy coś się zmienia.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Proponuję wstawić oryginalny przepływomierz - jeżeli na nim nie wyskakują błędy ( jest bardzo dużo podróbek i bardzo ciężko kupić oryginalny i sprawny przepływomierz )
Jeżeli nie czujesz aby "nagle" przybywało mocy powyżej 2 tyś/obr ani powyżej 3 tys/obr a z rury nie wylatują kłęby czarnego dymu to proponuję sprawdzić:
- czujniki pod pedałem sprzęgła i hamulca ( jeżeli wskazują że sprzęgło lub hamulec jest cały czas wciśnięte nie będzie działał tempomat)
- jeżeli nie ma błędów to tempomat powinien pracować
Panowie - ja nadal jestem amatorem oraz szczęśliwym (?) użytkownikiem Cromy...
Lukq - jeśli są błędy to silnik wchodzi w tryb awaryjny. Jeśli silnik nie ma prawidłowych parametrów - to odcina tempomat. Tak mi się wydaje (na logikę)
Lisekg - po SKV wstawiłem Bosch i jest dokładnie tak samo.
Nie ma nagłego przypływu mocy po ok. 2,2k obrotów (jak było wcześniej) ale nie ma też czarnego dymu. Auto pracuje równo, nic niepokojącego nie słychać.
Obawiam się, że może być problem komunikacyjny między przepływomierzem a centralką M10.
Dodam, że zanim wymieniłem przepływomierz, to samochód po porannym uruchomieniu szedł jak burza po 2,2, k obr/min ale na dystansie około 300-500 m a potem ten efekt nie działał.
P0101 dotyczy MAF "Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (MAF) sensor - range performance problem"
P0111 - "Intake air temperature (IAT) sensor - range/performance problem".
To może inaczej.
Jeśli masz możliwość pod komputerem sprawdź.
Masy powietrza oczekiwane, zmierzone.
Dwa, sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności w układzie dolotowym.
Jak wyświetli się błąd check, w zależności czego dotyczy,.można odpalić tempomat.
Chyba,że ma problem z czujnikiem na którymś z pedałów.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Podjadę pod komputer.
Dodam, co fragmentaryczne opisałem w I poście - w czasie jazdy z kompem masy oczekiwane i zmierzone na małych obrotach się pokrywały, ale jak dałem na 3,5 tys obrotów to oczekiwane były wyższe o połowę od zmierzonych. Stąd diagnoza mechanika, że to przepływomierz. Dodam że jak ten test wówczas robiliśmy to nie odczytywał żadnego błędu! Pojawiły się one po zmianie przepływki na SKV.
Stąd hasło - zmień na Bosch. Zmieniłem i jest to samo - czyli opisane wyżej - P0101 oraz P0111.
Nie ma żadnych przedmuchów, nic się nie wydostaje na odcinku za przepływką.
Możliwe że to np. jakiś przewód od przepływki do modułu M10 się zlasował?
Jakby się "zlasowal" to cały czas byłby w trybie serwisowym. Dla pewności można "przedzwonić" kable, psiknac spray kontakt w połączenia.
Tego Boscha, założyłeś nowego, używkę, podmieniles z sprawnego auta?
Obudowa filtra i wszystko przed też szczelne?
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Może warto samemu kupić kabel i diagnozowac?
Będzie taniej.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Obudowa filtra i przed - szczelne. Bosch nowy. Wcześniej był też nowy SKV i podobne objawy.
Co do kabla - nie mam aż takiego doświadczenia. Ledwie ELM i apka na telefon. Serwis zaprzyjaźniony (choć nie FIAT) więc jakoś cenowo poradzę:).
Zastanawia mnie ten błąd P0111 - temp wejściowa - nie ma zimy, nie ma przeszkód w tunelu, filtr zmieniony 2 tg temu. Wczoraj - dla pewności - odłączyłem na 15 min minus akumulatora.
No i oczywiście nic nie dało.
Panowie - ja nadal jestem amatorem oraz szczęśliwym (?) użytkownikiem Cromy...
Lukq - jeśli są błędy to silnik wchodzi w tryb awaryjny. Jeśli silnik nie ma prawidłowych parametrów - to odcina tempomat. Tak mi się wydaje (na logikę)
Lisekg - po SKV wstawiłem Bosch i jest dokładnie tak samo.
Nie ma nagłego przypływu mocy po ok. 2,2k obrotów (jak było wcześniej) ale nie ma też czarnego dymu. Auto pracuje równo, nic niepokojącego nie słychać.
Obawiam się, że może być problem komunikacyjny między przepływomierzem a centralką M10.
Dodam, że zanim wymieniłem przepływomierz, to samochód po porannym uruchomieniu szedł jak burza po 2,2, k obr/min ale na dystansie około 300-500 m a potem ten efekt nie działał.
P0101 dotyczy MAF "Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (MAF) sensor - range performance problem"
P0111 - "Intake air temperature (IAT) sensor - range/performance problem".
Objawy mogą wynikać z bardzo mocno otwartego EGR-a skoro szedł po 2 tyś obr. a już nie idzie i zapieczonych jednocześnie kierownic turbiny - długa jazda z otwartym EGR-em. Ale i tak powinien powyżej 3500 obr iść dużo lepiej.
Podróbek w tym Boscha jest mnóstwo :!:- prawie wszystkie a oryginalne sa dostępne tylko w serwisie Fiat/Bosch.
Włóż stary przepływomierz, sprawdź EGR czy jest zablokowany czy tez nie, jeżeli jest to koniecznie trzeba rozebrać cewkę i przeczyścić - nie tylko sam zawór :!: Odczyt powietrza który się nie zgadza wynika:
- Otwarty EGR
- Nieszczelność w dolocie -> gwizd i czarny dym
- niesprawna przepływka
Tempomat- można sprawdzić w programie czy pedał sprzęgła i hamulca jest wciśnięty i czy manetka pracuje poprawnie ( ale zazwyczaj czujnik/włącznik na pedałach pada)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Obudowa filtra i przed - szczelne. Bosch nowy. Wcześniej był też nowy SKV i podobne objawy.
Co do kabla - nie mam aż takiego doświadczenia. Ledwie ELM i apka na telefon. Serwis zaprzyjaźniony (choć nie FIAT) więc jakoś cenowo poradzę:).
Zastanawia mnie ten błąd P0111 - temp wejściowa - nie ma zimy, nie ma przeszkód w tunelu, filtr zmieniony 2 tg temu. Wczoraj - dla pewności - odłączyłem na 15 min minus akumulatora.
No i oczywiście nic nie dało.
Przepływka tez mierzy temperaturę. Drugi czujnik ciśnienia doładowania i temperatury jest przymocowany do kolektora wlotowego od strony grodzi - na tym plastykowym u ciebie kolektorze wlotowym na środku i on czasami jest mocno uwalony smołą ( sadza i olej z turbiny ) z EGR-a. Można go odkręcić i umyć benzynką czy jakimś preparatem WD40 nawet.
Masz DPF?
Tak, ostanie czyszczenie w trasie po ok 250-300km.
EGR jest zaślepiony ale ma chyba 3 otworki.
To już wiemy skąd błąd.
Jeśli zaślepiony, a nie wyłączony programowo.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
ale tak jeżdżę od 2019 roku i nie było wcześniej takich objawów.
Zabrudzony na maxa?
To wiele tłumaczy, masz pełno syfu w EGR. Proponuje wyczyścić i albo zaślepić całkowicie i wyłączyć programowo, albo wyczyść i załóż normalne uszczelki, a nie zaślepki z dziurkami.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Kolega ma DPF wiec EGR musi być i musi też być sprawny. To że zaślepiony ale podkładka z otworami to nic nie znaczy. Sam tak mam i nie mam żadnych problemów. O ile dobrze zrozumiałem to DPF wypalił sie po 300km co raczej jest za krótkim dystansem. U mnie np. wypala sie po ok. 800km a jeżdżę i po mieście i po trasie. Jeśli filtr tak czesto musi sie wypalać to zalecił bym mimo wszystko zajrzeć do EGR czy nie jest zaciety w otwartej pozycji. Mając wymontowany EGR łatwo można wyciągnąć mapsensor z kolektora i też go wyczyścić.
Ależ drogi kolego, można wyłączyć EGR programowo.
Jednak nie do tego pije, a do zaślepki z 3 otworami, która hamuje/blokuje nagar. Jak już się zaklei prawie całkiem, to nie ma przepływu ;-).
Było to nawet tu na forum kiedyś.
EGR, albo się czyści, albo zaślepia całkowicie i wyprogramowuje.
Więc napisałem wyzej, aby wawalic ta zaślepkę, wyczyścić i wsadzić normalna.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Wyjaśnione:
Winowajcą był kabelek od wtyczki do przepływomierza. Uszkodzenie było widoczne po dobraniu się głębiej, przy samej przepływce nic na to nie wskazywało.
Po naprawie błędy nie wróciły. Uaktywnił się tempomat! Oznacza to, że pojawiające się błędy P0101 oraz/lub P0111 - mają wpływ na pracę tempomatu (tak jak mi się pierwotnie wydawało).
Co do DPF (malec17) - to napisałem niezbyt precyzyjnie - chodziło mi o to, że od ostatniego wypalenia przejechałem około 300 km, przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Dziękuję Wam (lukg, lisekg, malec17) za pochylenie się nad moim problemem, lecą polubienia.
Temat zamykam:)
Kolega ma DPF wiec EGR musi być i musi też być sprawny. To że zaślepiony ale podkładka z otworami to nic nie znaczy. Sam tak mam i nie mam żadnych problemów. O ile dobrze zrozumiałem to DPF wypalił sie po 300km co raczej jest za krótkim dystansem. U mnie np. wypala sie po ok. 800km a jeżdżę i po mieście i po trasie. Jeśli filtr tak czesto musi sie wypalać to zalecił bym mimo wszystko zajrzeć do EGR czy nie jest zaciety w otwartej pozycji. Mając wymontowany EGR łatwo można wyciągnąć mapsensor z kolektora i też go wyczyścić.
Dokładnie, Zaślepka z otworami jest OK (to modyfikacja oficjalna Fiata) i nie powoduje żadnych błędów przy sprawnym EGR-e.
Też uważam, że długa jazda z otwartym i zablokowanym EGR-em spowodowała zapchanie kierownic turbiny i DPF-u ...
Należy wykręcić EGR i poprawnie wyczyścić wraz z rozebraniem cewki na drobne elementy i wypolerowaniem rdzenia cewki. Bez tego cała operacja nic nie będzie warta a następnie wypalenie wszystkiego na jakieś obwodnicy/autostradzie przy wyższych obrotach i rozruszanie turbiny/ kierownic...
Dzięki - jak zwykle fachowo i celnie!!!
Dokładnie, Zaślepka z otworami jest OK (to modyfikacja oficjalna Fiata) i nie powoduje żadnych błędów przy sprawnym EGR-e.
Też uważam, że długa jazda z otwartym i zablokowanym EGR-em spowodowała zapchanie kierownic turbiny i DPF-u ...
Należy wykręcić EGR i poprawnie wyczyścić wraz z rozebraniem cewki na drobne elementy i wypolerowaniem rdzenia cewki. Bez tego cała operacja nic nie będzie warta a następnie wypalenie wszystkiego na jakieś obwodnicy/autostradzie przy wyższych obrotach i rozruszanie turbiny/ kierownic...Wiem, że to oficjalna zaślepka. Błąd pojawi się, jak EGR będzie już zawalony i nie będzie pracował prawidłowo.
Nie sprawdza się ona do końca;-). Pisałem wyżej czemu.
Co do kabli, było chyba wspomniane, żeby je przedzwonić. ;-)
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Sprawdź czy masz szczelny przewód powietrza jaki wychodzi z filtra powietrza (za przepływomierzem).
Ja miałem dziurę od spodu (niewidoczną po otwarciu maski) i tamtędy dostawało się "lewe" powietrze, które powodowało inny przepływ powietrza niż podawany do komputera przez przepływomierz (odczuwalne szczególnie na wyższych obrotach).
Większość mechaników typowało dolot, EGR (najpierw było czyszczenie, potem wymiana na nowy), a na koniec okazało się że załatanie "niewidocznej" dziury w przewodzie powietrza rozwiązało problem.
BTW: też pokazywał mi te same błędy co u Ciebie.
Cholera, otwieram temat:)
Autko niby ok, ale wkręca się w obroty nieco "za wysoko". Jak wcześniej było to przy ok. 2,2 tys obrotów tak teraz jest poprawa ponad 2,5 i bliżej 3,0 tys. Nieco więcej pali.
Wczoraj wymontowałem i wyczyściłem MAP sensor, był praktycznie zapchany na maxa. MAP sensor BOSCH oryginalny, z datą produkcji sierpień 2008 (auto jest luty 2009) Po jego założeniu niby jest poprawa ale nadal brakuje mu ikry...
W drodze filtr paliwa. pewnie we czwartek wymienię.
Czy - według Waszej najlepszej wiedzy - filtr może być przyczyną takiego dziwnego zachowania silnika?
Przypomnę, że jak ogarniałem przepływomierz, to badanie komputerowe w trakcie jazdy pokazywało prawidłowe ładowanie turbiny....
No, nie mam pomysłów:(
JAK koretka powietrza oczekiwanie/zadane,
JAK ciśnienie paliwa na szynie, oczekiwane/zadane?
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Wracając do twoich poprzednich postów nadal skłaniał bym sie do zaglądniecia do EGR-a
morcmarc
11-10-2022, 18:49
Zgadzam się z przedmówcą. EGR - jeszcze raz EGR. Jeśli był czyszczony i wszystko mechanicznie działa (nie pozacierane) to zacząłbym od pełnego zaślepienia i w drogę. Wywali check związany z EGR ale tempomat i wsio będzie działać - wiem - bo półtora roku tak jeździłem. Jak będzie poprawa to winny jest egr - słaba sprężyna - elektromagnes itp itd.
Wracając do twoich poprzednich postów nadal skłaniał bym sie do zaglądniecia do EGR-aTo chyba już było sprawdzane.
Tak można wywnioskować po wcześniejszych postach.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Lukq - powietrze i ciśnienie paliwa na szynie OK.
W piątek dobieram się do EGR. Tam jest częściowo zaślepione (trzy otwory) w podkładce. Tak chodziło. Zdarzało się, po przeciągnięciu powyżej 3,5 tysiąca, że wywalało CHECK. W piątek też podmianka filtra paliwa - chociaż (na logikę) nie bardzo to można uznać za przyczynę. Ale że nie zmieniałem go wcześniej - to zrobię.
Morcmarc - jeśli go na full zaślepię i wywali CHECK to (po jego skasowaniu) będzie nadal wywalał?
Pytam bo mnie ta kontrolka wk.... niemiłosiernie.
Jeszcze jedno pytanie - gdyby stanął trzpień w cewce - jak się do niego dobrać? Widziałem na tutorialu że wiercono obudowę od strony wtyczki a potem wybijano dość inwazyjnie ale to jakiś fake chyba...
morcmarc
11-10-2022, 21:29
Będzie wywalał check. Algorytm działa tak że w ECU zapisuje się błąd od razu - coś na wzór przejściowy ale jeśli będzie trwał to po którymś uruchomieniu wywali błąd na liczniku. Półtora roku z checkiem jeździłem. Mój szwankował to kupiłem sławetnego NTY - okazało się jeszcze większe g***o niż mój felerny oryginał. Zaślepiłem całą zaślepką i tak śmigałem.
Problemy z EGR to brak dołu i dym za autem. Górą raczej nie powinno być błędów tak jak u Ciebie
W Stilo tak miałem przy felernej gruszcze od geometrii że po przeciągnięciu boostu wywalało błąd - interpretujący przeładowanie.
Po zgaszeniu auta ok a po boocie znowu błędy przeładowania.
Masz DPF wiec odpiecie cewki EGR wprowadzi komputer w tryb awaryjny i nie pojeździsz. Z moich obserwacji wynika że odpiecie przepływki deaktywuje EGR a silnik nie wchodzi w tryb awaryjny(tzn. można normalnie sie poruszać i mocy nie odcina). Najpierw rozkręć i wyczyść stronę mechaniczną EGR. Nie zapomnij oddzielić cewki od reszty korpusu bo pomiedzy nimi też może nazbierać sie sporo syfu. Tak poza konkursem ostatnio nabyłem zwykłą myjke ultradźwiekową i jak ona wszystko doczyściła to byłem zdumiony. Nawet cewka po rozebraniu była w środku czyściutka.
morcmarc
11-10-2022, 21:38
Nikt nie pisał o odpięciu elektrycznym EGR a o zaślepieniu. Fizycznie wsio elektrycznie ma być podłączone. Oczywiście że odłączenie przepływomierza dezaktywuje EGR - pod warunkiem że jest sprawny - szczelny. Auto z niesprawnym/nieszczelnym EGR nawet po odpięciu przepływki będzie z dołu słabe ponieważ w dalszym ciągu pozostanie się dojście spalin w kolektor.
Dlatego,
Pisałem już wyżej.
Zaślepic całkowicie, wyprogramowac.
Ktoś pisał, że będzie problem z DPF, z tego co wiem, dobrze zrobiony program nie powoduje problemu.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
morcmarc
11-10-2022, 23:59
Nie mam programu a z moich obserwacji - EGR zaslepiony bez wyprogramowania to dłuższe życie DPF. jak miałem EGR odślepiony - dpf wypalał się średnio co 500-600km maks po zaślepieniu 700-800km. Samo zaślepienie dało dłuższy dystans między spalaniami. Wadą zaślepienia EGR - dłuższe nagrzewanie silnika i to dość konkretnie zwłaszcza gdy chłodniej.
U siebie jak założyłem autorską zaślepkę z 3 małymi otworami to po jakimś czasie wywalił błąde EGR. Dopiero powiekszenie otworów dało pożądany rezultat, wiec podejrzewał że całkowite zaślepienie od razu pokaże błąd. W progamie wyraźnie widać że bez zaślepki EGR otwiera sie mniej, a z zaślepką bardziej żeby wyrównać przepływy. Po prostu zaślepka z otworami zmniejsza przepływ ale nie na tyle żeby komputer sobie z tym nie poradził zwiekszajac otwarcie zaworu i dlatego błędu nie pokazuje.
U siebie jak założyłem autorską zaślepkę z 3 małymi otworami to po jakimś czasie wywalił błąde EGR. Dopiero powiekszenie otworów dało pożądany rezultat, wiec podejrzewał że całkowite zaślepienie od razu pokaże błąd. W progamie wyraźnie widać że bez zaślepki EGR otwiera sie mniej, a z zaślepką bardziej żeby wyrównać przepływy. Po prostu zaślepka z otworami zmniejsza przepływ ale nie na tyle żeby komputer sobie z tym nie poradził zwiekszajac otwarcie zaworu i dlatego błędu nie pokazuje.Dokładnie tak jak piszesz.
Wiec jeśli kolega nie chce bawić się w czyszczenie co chwilę to:
1. Zaślepic i wyprogramowac
2. Założyć "uszczelkę" podkładkę bez otworów
3. Rozwiercić otwory w zaslepce z otworami Tu sugeruje się opinią malec17
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Spieszę z informacją.
Dobrałem się do EGR. Nieoryginalny - jakiś "noname" bez żadnego symbolu, logo, dosłownie czysty. Bez czyszczenia przelatał ok 40 tys. km. Większość - niestety - miasto.
W środku nie było nic zapieczone, raczej suche sadze (dosyć sporo). Najpierw wydmuchane sprężonym powietrzem, potem wymyte środkiem do mycia szyb kominkowych (dziękuję za radę). Był drobny nagar przylepiony do ścianek ale minimalnej grubości, odszedł praktycznie bez ingerencji pędzelka. Zaślepka była, z trzema otworami (o czym oczywiście wiedziałem) - i tak zostało.
Próba wodna zrobiona, nic nie przepuszczało. Rdzeń w cewce płynnie - bez oporów ale i bez luzów.
Wyczyszczone, złożone, styki el. pomiedziowane.
Auto odżyło, zbiera się niżej - załącza turbo na ok 2,2k do 2,3k. Zużycie - trudno na razie ocenić.
Szanowni - dziękuję za rady - jak zwykle cenne i pomocne:)
morcmarc
16-10-2022, 23:19
A ta zaślepka z trzema otworami to była na wejściu EGR od spodu na rurze - owalna ? Czy na wyjściu przy kolektorze dolotowym - prostokątna?
Pytam bo kiedyś kupiłem w komplecie i jedną i drugą - owalna ma 3 otwory i montuje się pod egr na zasilaniu z chłodniczki spalin.
A ta zaślepka z trzema otworami to była na wejściu EGR od spodu na rurze - owalna ? Czy na wyjściu przy kolektorze dolotowym - prostokątna?
Pytam bo kiedyś kupiłem w komplecie i jedną i drugą - owalna ma 3 otwory i montuje się pod egr na zasilaniu z chłodniczki spalin.
Wersja 150 KM ma prostokąt a wersja 120 km ma owalną zaślepkę
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Spieszę z informacją.
Dobrałem się do EGR. Nieoryginalny - jakiś "noname" bez żadnego symbolu, logo, dosłownie czysty. Bez czyszczenia przelatał ok 40 tys. km. Większość - niestety - miasto.
W środku nie było nic zapieczone, raczej suche sadze (dosyć sporo). Najpierw wydmuchane sprężonym powietrzem, potem wymyte środkiem do mycia szyb kominkowych (dziękuję za radę). Był drobny nagar przylepiony do ścianek ale minimalnej grubości, odszedł praktycznie bez ingerencji pędzelka. Zaślepka była, z trzema otworami (o czym oczywiście wiedziałem) - i tak zostało.
Próba wodna zrobiona, nic nie przepuszczało. Rdzeń w cewce płynnie - bez oporów ale i bez luzów.
Wyczyszczone, złożone, styki el. pomiedziowane.
Auto odżyło, zbiera się niżej - załącza turbo na ok 2,2k do 2,3k. Zużycie - trudno na razie ocenić.
Szanowni - dziękuję za rady - jak zwykle cenne i pomocne:)
Ale nie rozbierałeś cewki?
Jezeli nie i nie polerowałeś rdzenia wewnątrz cewki to problem powróci bardzo szybko.. :!:
Cewka hula jak nowa, żadnych zacięć, żadnych blokad, jest luźna. Ponieważ to EGR noname to się pewnie niebawem wyrzuci i zamieni.
Dzięki:)
MorcMarc zaślepka z trzema otworami jest od dołu, na rurze. Owalna. Na wejściu przy dolocie jest prostokątna, pod 4 śruby. Dokładnie tak:) I montaż tak jak piszesz!
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.