PDA

Zobacz pełną wersję : Szarpanie silnika podczas jazdy



JakubGRZ
18-07-2022, 22:36
Witam. Posiadam Seicento z silnikiem 900 cm3 i problem jest dość nietypowy. Autko normalnie odpala nie ważne czy zimny czy ciepły silnik. Wszystko ładnie działa do momentu takiego lekkiego szarpnięcia podczas jazdy. Pojawia się ono średnio co 2 km. Auto zaczyna tracić moc i szarpać aż w końcu gaśnie. Co ciekawe jeżeli włączy się go z powrotem auto działa normalnie i znowu przejedzie się 2 km, szarpie i gaśnie i tak w kółko.
Wymienione:
-świece
-uszczelka pod zaworami
-czujnik temperatury wody
-węże dolotowe
-filtry
Sprawdzone:
-przewody od świec
-cewki
-chłodnica i wentylator
-czujnik położenia wałka
-wtryskiwacz
-silnik krokowy
Za wszelkie pomysły dziękuje.

Robson_75
18-07-2022, 22:48
Może coś z pompą paliwa?

JakubGRZ
18-07-2022, 23:40
Pompa dzisiaj sprawdzona podpiąłem pod przewód zasilający pompy żarowke 12V i jadąc patrzyłem czy gaśnie i nie gaśnie. Filtr paliwa tak samo wymieniłem.

sandamiano
19-07-2022, 11:16
Podmień czujnik położenia wału korbowego. Zdarza się że po nagrzaniu uzwojenie czujnika robi przerwę i nie podaje sygnału

JakubGRZ
19-07-2022, 11:26
Kupiłem nowy czujnik podłączyłem i auto działało jeszcze gorzej. Bardzo ciężko odpalało.

sandamiano
19-07-2022, 11:35
Przerwa minimalna musi być pomiędzy czujnikiem a kołem fonicznym. Tak z 1mm. Ciężko odpalało ale jak odpaliło to też gasło po jakimś czasie? Jeśli nie to szedł bym tym tropem jednak. Auto bez instalacji LPG jak mniemam

JakubGRZ
19-07-2022, 13:26
Auto bez lpg. Na nowym czujniku działa tak samo jak na starym z tym że dużo ciężej odpala.

Robson_75
19-07-2022, 18:30
Te 2 km to tak równo zawsze, czy jest jakaś rozbieżność np +- 1 km?

JakubGRZ
19-07-2022, 19:24
Raczej równo

Robson_75
19-07-2022, 23:02
Te 2 km przejeżdżasz w jakim czasie? Zakładam, że max 10 min. Próbowałeś uruchomić auto na ten czas stojąc? Czy problem występuje tylko podczas jazdy, czy na postoju również?

JakubGRZ
20-07-2022, 00:38
Problem występuje tylko podczas jazdy kiedy auto pracuje na wolnych obrotach wszystko ładnie i równo chodzi. Kiedy po tych około 2km zacznie szarpać i zjadę na pobocze i zostawię go na luzie auto zaczyna się dusić i całą budą trzęsie aż do momentu kiedy zgaśnie. Jak już zgasnie odpalam go normalnie bez problemu i jadę dalej bez żadnych przygód i znowu 2 km i tak dalej i tak dalej ...

Robson_75
20-07-2022, 18:11
Wygląda na to, że problem pojawia się, gdy silnik jest pod obciążeniem lub jest w ruchu, bądź jedno i drugie jednocześnie.

Może wydajność pompy paliwa maleje po pewnym czasie, czas poprawnego działania pod obciążeniem pozwala na przejechanie 2 km, a potem ciśnienie spada i auto gaśnie. Ponowne uruchomienie auta powoduje, że pompa przepompuje paliwa na 2 km i tak w kółko. Czy przy pompie nie ma jakiegoś filterka itd?

JakubGRZ
21-07-2022, 13:18
Jedyny filter jaki wymieniałem to ten zwykły filtr paliwa do pompki się nie dobierałem ale może to jest jakiś trop chociaż przypomniałem sobie że jak pochodzi tak z 20-30 min na wolnych obrotach to też zaczynał głupieć.

JakubGRZ
22-07-2022, 17:21
Problem rozwiązany okazało się że filterek przy pompie paliwa był przytkany autko śmiga jak nigdy. Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

GrandePunto8V
24-07-2022, 08:26
Uwaga ogólna do czujników.
Nowe zamienniki mogą sprawiać problemy i działać gorzej niż używany (sprawny) oryginał.
Najgorzej jest z czujnikami spalania stukowego, później czujnikami wałów (Hall oraz klasyczny cewka+magnes), sondami lambda, MAP, na końcu temperatury.

Klasyczne czujniki położenia wałków (magnes-cewka) mogą mieć też zamienione przewody ("biegunowość"), wtedy sygnał "jest", ale będzie źle interpretowany przez ECU (zbocza opadające i narastające w sygnale są teraz gdzie indziej - to jak przestawiony rozrząd o całe ząbki). Efekt jest taki, że auto może w ogóle nie chcieć odpalić (zależy jaka marka/model). Do zdiagnozowania tylko przez prawdziwy oscyloskop.