bnbn1
18-07-2022, 13:23
witam
pacjent: Doblo 1,4 Tjet z 2013, 100 tyś km nalotu
objawy, przy skręcaniu w prawo pojawia się terkotanie, ale nie zawsze, zauważyłem że głownie przy zjeżdzaniu z góry podczas hamowania silnikiem (jazda po górach) gdy zapięty bieg też to się objawia, na płaskim tez się objawia lecz nei za czesto, jazda na wprost i w lewo brak objawu, co ciekawe gdy dodam gazu lub wcisne hamulec objaw ustaje (tak jak by sie wszystko usztywniało i przestało latać)
teraz pytanie czy to przegub zewnętrzny? a jezeli tak to który prawy, czy też moze to byc albo prawy albo lewy ?
co ważne osłona prawego przegubu jest cała, ale ona ma mały otwór przez który sie lekko wydostaje smar (nie wiem jakis taki patent wymyślili w fiacie, ten otwór jest też na przegubie z lewej strony i przez niego nic nie wyłazi).
macie jakiś patent jak dokładnie sprawdzić który to przegub (o ile to przegób bo może np. jakiś łacznik stabilizatora - wygladają na całe ) mam na mysli metodę warsztatową czyli np podnieść go odpalić i skrecając koła, da sie to dokładnei wykryc ? ewentualnie sprawdzenie luzów na przegubach?
z góry dzieki za pomoc :-)
pacjent: Doblo 1,4 Tjet z 2013, 100 tyś km nalotu
objawy, przy skręcaniu w prawo pojawia się terkotanie, ale nie zawsze, zauważyłem że głownie przy zjeżdzaniu z góry podczas hamowania silnikiem (jazda po górach) gdy zapięty bieg też to się objawia, na płaskim tez się objawia lecz nei za czesto, jazda na wprost i w lewo brak objawu, co ciekawe gdy dodam gazu lub wcisne hamulec objaw ustaje (tak jak by sie wszystko usztywniało i przestało latać)
teraz pytanie czy to przegub zewnętrzny? a jezeli tak to który prawy, czy też moze to byc albo prawy albo lewy ?
co ważne osłona prawego przegubu jest cała, ale ona ma mały otwór przez który sie lekko wydostaje smar (nie wiem jakis taki patent wymyślili w fiacie, ten otwór jest też na przegubie z lewej strony i przez niego nic nie wyłazi).
macie jakiś patent jak dokładnie sprawdzić który to przegub (o ile to przegób bo może np. jakiś łacznik stabilizatora - wygladają na całe ) mam na mysli metodę warsztatową czyli np podnieść go odpalić i skrecając koła, da sie to dokładnei wykryc ? ewentualnie sprawdzenie luzów na przegubach?
z góry dzieki za pomoc :-)